Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. Laatste jaarverbruiken tbv overstappen.

Bij overstappen is het handig als je de laatste verbruiks gegevens bij de hand hebt.
    Dan kan je met deze gegevens het nieuwe maandbedrag laten uitrekenen.
    Door wekelijks de jaarverbruiken te berekenen en die cijfermatig te tonen samen met die van 11 voorgaande weken, krijgt men een betrouwbare indruk van het werkelijke verbruiken.

0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Momenteel stap je over middels de bekende verbruiken vanuit ons platform.

De jaarprijs geeft de totale kosten weer op basis van het uit je slimme meter vastgestelde verbruik of door jou ingevoerde verbruik.

De maandprijs is de jaarprijs gedeeld door 12 maanden. Eventuele kortingen zijn al in de prijs verwerkt voor een zo eerlijk mogelijke vergelijking.

2. Kleurenschem aanpassen

Wanneer in de staafdiagrammen een lage balk getoond wordt, valt het getal daarin weg tegen de achtergrond. Om de leesbaarheid te verhogen wil ik graag een (eigen) kleurenschema kunnen kiezen. Een alternatief is dat het lettertype in de staafdiagrammen een andere kleur krijgt dan de achtergrond van de grafiek.

0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

We gaan niet de functie inbouwen dat de kleuren ingesteld kunnen worden, maar we gaan dit probleem wel proberen op te lossen. Waarden die niet in de staafdiagram passen zullen we verbergen, dit hebben we eerder gedaan en ziet er ook een stuk mooier uit direct. Nog bedankt voor het idee!

3. ideeen nummeren.

Geef de ideeën een nummer.

Soms is het samenvoegen van ideeën wel handig maar kan je dat niet goed aangeven.
    Vaak kom ik een idee tegen welke door mijn idee al wordt opgelost.
    Als ik verwijs naar de koptekst van het idee en verander later de koptekst, dan zou ik alle reacties moeten veranderen.
    Aangezien ik nogal actief ben met reacties is dat veel werk.
    Wat eenvoudig voorkomen kan
    worden.

0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  4. Koppeling met de Toon van Eneco

Als een gebruiker heb ik de Toon van Eneco bij mijn 4 jarige abonnement gekregen. Ik zou graag de Toon, zowel de P1 poort uitlezing als thermostaat ook via Enelogic willen uitlezen.

0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Reactie Eneco:
    Ik heb jou vraag voorgelegd aan de productmanager van Toon. Vanuit Eneco is er geen behoefte aan een koppeling, verbruiken worden immers al via de Toon zichtbaar gemaakt.
    -————————————————————————-

Conclusie Enelogic:
    We raden dan ook aan een Thermosmart aan te schaffen, een onafhankelijk Nederlands bedrijf: http://enelogic.uservoice.com/forums/256893/suggestions/7344797.

5. Signaalversterker tussen gas- en elektrameter

mijn gasmeter staat nogal ver van de Elekmeter, en blijkbaar komt het signaal maar af en toe door. Is er een mogelijkheid om een betere verbinding te maken ?

0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Enelogic P1 uitlezer (gesloten)  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Op zich een erg goed idee en een bekend probleem. Jammer genoeg hebben we op dit moment ook geen oplossing en maken we (bewust) geen hardware. Indien we oplossingen op het spoor komen zullen we deze hier posten. Het idee zelf wijzen we daarom af.

6. Live verbruik van Enelogic gelijk laten lopen met Eneco.

Beste,
    Is het niet verstandiger om het nachtverbruik van 23:00 tot 07:00 te meten i.p.v 24:00 tot 07:00 wat nu gebeurt op de live uitlezing van Enelogic dan loopt het gelijk met Eneco deze meten wel het nachtverbruik van 23:00 tot 07:00 en dan kan je het makkelijker met elkaar vergelijken.

Met vriendelijke groet,
    Ron

0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

We hebben deze vraag al eens eerder gehad, maar hebben besloten de grafieken van 00:00 – 23:59 zo te houden. Gebruikers zijn hier nu gewend aan, een verandering zou onnodig veel vragen veroorzaken. Verder staan we zelf ook meer achter een dag weergave dan een weergave met de vorige dag er (gedeeltelijk) bij.

7. Invoermogelijkheis basislast cq standaard verbruikers

Filteren op basis van 'normaal' basis gebruik.
    Wellicht kunnen we opgeven wat het vaste verbruik is van bijv. ventilatie, pompen (vloer-)verwarming, verlichting 's avonds, TV (staat bij ons veel aan ivm kleine kinderen).

0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

In het nieuwe Dashboard hebben we sinds kort de mogelijkheid om je basislast te bekijken in de vorm van de Altijd-aan apparatuur widget.

Het door de gebruiker laten invoeren van de basislast doen we liever niet, aangezien dat uit ervaring blijkt dat veel van dit soort vragen nooit goed worden ingevoerd. Het maken van een data analyse op deze gegevens is daarom erg moeilijk.

Hopelijk begrijp je onze beslissing hierin, toch bedankt voor je idee Willem!

8. Bewerken idee vergemakkelijken.

Bij het bewerken van een idee ,wordt het idee zichtbaar in een heel klein venster.

Dit werkt zeer onhandig omdat je geen overzicht hebt.

0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  9. 0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    declined  ·  0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  10. Dashboardpagina waar grafieken verbruik en levering direct zichtbaar zijn

Ander dashboardpagina zodra je ingelogd bent. Nu kom je telkens op een homepage met een afgevinkte todo-lijst. Deze pagina biedt geen enkele meerwaarde als alles goed is ingericht. Ik wil direct de grafieken van gebruik en teruglevering inzien. Scheelt telkens een extra actie via het menu om naar de pagina verbruik te navigeren.

0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

De Dashboardpagina lijkt inderdaad een beetje nutteloos op dit moment. Maar deze wordt aangepast met meer functionaliteiten zodat het een echt Dashboard gaat worden! Daarom hebben we besloten dit idee af te wijzen.

1 2 3 4 6 Next →
  • Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base