Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

  • Populaire ideeën
  • Top ideeën
  • Nieuwe ideeën
  • Mijn Feedback

6 gevonden resultaten

  1. Weerdata uit te breiden met zonuren, regen en wind

    Om beter inzicht te krijgen in de verkoelende of verwarmende invloeden van buiten tov het verbruik lijkt het sterk als naast de buitentemp en graaddagen ook de zonuren, regenhoeveelheid en wind te loggen/plotten. Thanks!

    168 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  2. Verbuik tonen van m3 per graaddag

    Ik zou een grafiek van het gas verbruik per graaddag wel interessant vinden. Uiteraard is dit allemaal uit te rekenen, maar met de beschikbare gegevens in de verbruiks rapporten is dit volgens mij best snel te realiseren. Deze grafiek zegt in een oogopslag of je verbruik de goede kant op gaat.

    111 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    In het platform is het al enige tijd mogelijk om je gasverbruik in de week/maand/jaar overzichten je verbruik te vergelijken met graaddagen. Voor dagen is dit nog niet mogelijk, maar uiteraard een mooie toevoeging voor het Premium abonnement.

    We zetten het idee dan ook op “Ter beoordeling” om meer stemmen te vergaren.

  3. Gasverbruik in trend met tienden

    Weergaven in tienden had ,ons sneller duidelijk gemaakt dat er wat mis was met de CV ketel , in de week en maand trends zien we in de zomer slechts 1m3 op de ene dag andere dag weer niets.
    Terwijl we elke dag toch verbruik hebben

    44 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit is voor de maandgrafiek wellicht een mooie toevoeging. Echter moeten wij hierin wel schipperen in hoeverre je detail wilt laten zien in een grotere periode.

    Zelf vinden wij het interessanter om dit op week niveau te integreren. Hier zullen we een passende oplossing voor moeten vinden.

    Breng snel je stem uit als dit een idee is waar je jezelf in kan vinden!

  4. Ik zou het gasgebruik graag willen kunnen weergeven in m3/graaddag.

    Het aantal kubieke metergas dat je woning verbruikt per graaddag op een specifieke dag is een waarde die mooi representatief is voor de duurzaamheid van de woning. Deze waarde is goed te vergelijken tussen verschillende dagen, ook als de buitentemperatuur schommelt. De waarde zal typisch min of meer constant zijn (maar het is iets wat ik graag zou willen controleren), maar die wel zou moeten wijzigen bij het toepassen van energiebesparende maatregelen.

    Dit lijkt me een relatief eenvoudige toevoeging, omdat de site alle benodigde info al los van elkaar in de verbruiksgrafieken kan weergeven.

    20 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  5. Meterstanden tussen de "schuifjes" aflezen.

    Onder de verbruikgrafiek zitten "schuifjes" waarmee een deel van de daggrafiek nader kan worden bekeken. In de grafiek zijn duidelijke pieken te zien, bijvoorbeeld van de wasmachine of het douchegebruik.

    De knop "meterstanden" daaronder geeft alleen de begin- en eindstand van de TOTALE grafiek. Dus niet van een door de schuifjes gespecificeerd deel daarvan.

    Het zou mooi zijn als dat wel zo was. Daarmee valt inzicht te krijgen over het gebruik van een apparaat (wasmachine) of een actie (douchen).

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  6. Verwachte jaar verbruik per maand in beeld brengen

    Enelogic doet een verwachting uitspreken over de te verwachten kosten middels een prognose. “U heeft nu x verbruikt en obv is de prognose dat u uitkomt op y voor het hele jaar. Graag zou ik deze verwachting en prognose in grafiek vorm zien, zodat beter de resultaten af te zetten zijn tov de prognose en opgegeven voorschot.

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank