Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. Verbruik inschatten bij ontbreken van daggegevens

Vanwege een korte vakantie heeft mijn Enelogic P1 per ongeluk 1 week geen gegevens kunnen uploaden (stroom eraf). Deze week viel in de laatste dagen van februari en de eerste dagen van maart. Omdat er in beide maanden dus daggegevens ontbreken worden deze twee maanden niet meer weergegeven in het jaaroverzicht. Dit lijkt me eenvoudig op te lossen door de laatst bekende meterstanden van de nieuwe meterstanden (zodra deze weer binnenkomen) af te trekken zodat het verbruik in de tussenliggende periode duidelijk wordt. Dit verbruik vervolgens door het aantal dagen afwezigheid te delen en deze gemiddelde dagwaardes in de database…

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Mocht je als gebruiker hier tegen aan lopen kan je het beste even een support ticket aanmaken. We kunnen dan waarschijnlijk samen tot een passende oplossing komen.

2. maand of jaar overzicht downloaden.

Ik zou het handig vinden om een maand of jaar verbruik overzicht te kunnen downloaden. Zoals bijvoorbeeld als een PDF document waarop alle waarden en/of grafieken staan.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  3. Ik zou graag willen weten wat mijn stroomverbruik over 1 jaar zou worden. Dat vind ik nergens terug. Dit i.v.m. aanschaf zonnepanelen.

Ik zou graag willen weten wat mijn stroomverbruik over 1 jaar zou worden. Dat vind ik nergens terug. Dit i.v.m. aanschaf zonnepanelen, wel nuttige informatie.

Het betreft dan natuurlijk wel een schatting over wat het over een jaar zou zijn als je doorgaat met het huidige verbruikt.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Energieadvies  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  4. Goede ontwikkelingen t.a.v. verbruik signaleren en weergeven

Het is een heel goed idee om te waarschuwen als je altijd aan apparatuur een hoger verbruik laat zien. Vooral mee doorgaan!!
    Het zou misschien nog meer motiveren als er geconstateerd wordt dat je altijd aan apparatuur duurzaam in verbruik gedaald zijn.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Voorlopig wijzen we dit idee even af, wellicht kunnen we in de toekomst een dergelijke notificatie versturen.

We houden hem in ons achterhoofd!
    Bedankt voor de mooie input!

5. teruglevering bovenaan

grafiek omkeren: het groene gedeelte teruglevering boven de lijn, de afname onder de de lijn. ziet er voor zonnepanelen bezitters veel positiever uit

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Dit is sowieso al het geval indien er enkel opwekking is, bijvoorbeeld in het geval van de YouLess met zonnepanelen of Enelogic P1 op een brutoproductiemeter. In de grafiek voor de slimme meter uitlezing hebben we besloten dit niet uit te voeren.

6. Printen

De mogelijkheid om de pagina op één a4tje te printen.
    Nu gebruik ik steeds 2 a4tjes
    Hgr,,jos

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

We zijn van mening dat je het beste niet kan printen als het niet nodig is. Los daarvan is dit ook erg afhankelijk van hetgeen je wenst te printen.

Omdat we in het platform vele mogelijkheden hebben wat geprint kan worden, nagenoeg elke pagina, is het voor ons niet interessant om per pagina rekening te houden met iets wat je uiteindelijk zelf kan regelen op het moment dat je gaat printen.

Bij modernere printers moet het zeker mogelijk zijn om het aantal pagina’s of op zijn minst het formaat van de afbeelding in te stellen.

7. Energieleverancier Clean Energy toevoegen

de lijst met energie leveranciers compleet maken.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Doordat wij afhankelijk zijn van onze dienstverlener en hun contractafspraken met diverse leveranciers hiervoor, kunnen wij deze mogelijkheid niet aanbieden.

Wellicht bieden we in de toekomst de mogelijkheid aan om handmatig de naam van je leverancier op te geven.

8. Making the values/readings public

I would add a checkbox to the individual profile that allows to publish the meter readings and make them publicly readable. People then can borwse /search them by postcode. This has the advantage that it is eassier to find comparable properties or configurations (such as 'has aquarium' :D) ... . I know that at first this sounds un-doable in terms of privacy, but for example the Omnic website http://www.omnikportal.com/Terminal/TerminalDefault.aspx?come=Public has such a feature.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Thanks for the idea and example Joerg!

We decided not to build such a function some time ago. You have to understand we have a lot of “low-tech” users as well (which is very positive of course) who really won’t understand how it will work.

If we would put such a function “public” they will think automatically their data will be public as well, no matter how good we will try to explain it.

We get support request now and then from users who are very happy they are behind a login screen.

Also because of security reasons this isn’t a function we would like to introduce.

We are however thinking about a function where you can compare yourself with friends and family (behind the login screen :) ).

Thanks again Joerg!

9. 1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  10. Terug leveringsgegevens onder Vergelijkingsgegevens wijzigen worden niet opgeslagen.

Als ik de terug leveringsgegevens invoer onder Vergelijkingsgegevens onder Leveranciers, dan zijn deze bij heropening verdwenen. Worden dus niet opgeslagen.
    Sterker nog als ik uitlog en opnieuw inlog zijn alle gegevens verdwenen als ik op leveranciers klik, dus ook de afname van Electra en Gas, die ik ingevuld had.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    declined  ·  0 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  11. In de widget Verbruik (tijdslijn), de teruglevering opnemen.

In de widget Verbruik (tijdslijn), de teruglevering (in kWh of in Euro-centen) opnemen. Hiermee wordt inzichtelijk of een daling in verbruik, het resultaat is van het opwekken van stroom door de panelen of alleen het uitzetten van één of meer apparaten.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  12. Energietips middels indexatie aanwezige apparatuur

Bespaartips... laat consumenten apparatuur en verlichting in en uitschakelen in het woonhuis, neem de energieverandering weer, en laat consumenten invullen welke apparatuur er in en uitgeschakeld is.

Ga vervolgens tips geven dat 5 spotjes nu € 250,00 verbruiken en dat je op jullie website energiezuinige spotjes kan kopen.

Ga vervolgens tips geven dat een vijverpomp van 200 watt veel goedkoper is te kopen bij een bepaalde website, en krijg betaald voor de verkopen die door jullie site worden gegenereerd.

Wijs consumenten op het gebruik van de droger, wasmachine en afwasmachine als deze in piektijden worden ingeschakeld.

Als jullie in kaart…

0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    declined  ·  0 comments  ·  Energieadvies  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  13. Jaaroverzicht

Maak het overzicht voor 1 heel jaar bruikbaar ook voor de gratis accounts

0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    declined  ·  0 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  14. all in one meter

Ik vind een slimme meter uitermate dom en zonder applicaties als Enelogic heb je er helemaal niets aan. Omdat zo'n ding eigenlijk alleen maar meetdata doorstuurt om de meteropnemer overbodig te maken, verbaast het me dat de watermeter er niet op zit. Het zou een leuke aanwinst zijn als het volledige nutsgebeuren (evt. dus ook warmte) via dat ding inzichtelijk gemaakt zou kunnen worden.
    Ik denk eigenlijk dat dit buiten de scope van Enelogic ligt.

0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

We hebben een tijdje geleden, eind 2013 – begin 2014 onze “meterset” verkocht die dit zou moeten kunnen.
    De set had een totale prijs van 999 euro en aan kwaliteit lag het echt niet.
    We liepen alleen tegen wat praktische leveringsproblemen aan.
    De ene wil weer een 1-fase slimme meter, de ander een 3-fase slimme meter. De ene wil een G6 gasmeter, de andere een G10 gasmeter en ga zo maar door.
    Aangezien we niet de financiële middelen hebben om deze allemaal op voorraad te hebben, hebben we dit project jammer genoeg moeten afblazen.
    Hopelijk begrijp je onze beslissing hierin en zoals je zegt, dit valt inderdaad buiten onze (huidige) scope :).

15. Meer anonieme vergelijking Electra, Gas en Teruglevering

Vergelijkingen, meer vergelijkingen
    Vergelijkinge tussen bijv. 2-1 kap, hoek, tussen woning en provincie. Als zonnepaneel vergelijk ik via PVoutput zelfs dagelijks. Dus het gasvergelijken in graaddagen met gebouw "peers" is zeer beeldvormend en zorgt voor inzicht en als resultaat vergelijk en besparing.

0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

In onze ogen zijn dit geen wenselijke vergelijkingen.

Het is namelijk niet reëel om een vrijstaande villa waar 10 personen in wonen te vergelijken met een rijtjes huis waar een alleenstaande ouder woont met 1 kind. Daarbovenop komt dat de complexiteit van de vergelijking te groot wordt.

Om deze reden zal een dergelijke functie niet direct geïntegreerd worden in het dashboard.
    Wens je als mede gebruiker toch een dergelijke functie, breng dan je stem uit!

16. Gemiddelden

Er is veel sprake van gemiddelden bij de grafieken. De vergelijkingen zeggen niet zoveel, omdat hier sprake is van: het verdrinken in een vijver van gemiddeld 50 cm diep.
    Het zou beter zijn wanneer de gemiddelden gebaseerd zijn op gelijksoortige huizen. Zo is mijn huis ingedeeld als een rijtjes woning, echter het is een geschakelde bungalow, met een plag dak enz. Nu wordt ik vergeleken met rijtjeshuizen en die vergelijkingen slaan dus helemaal nergens op. Kan hier wat meer dimensies in aangebracht worden, zodat de vergelijkingen ook zin vol worden.

0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Voorlopig verwerpen we dit item, het gebouwprofiel biedt momenteel (naar ons inzien) voldoende mogelijkheden.

Wellicht bieden we een uitgebreidere functie aan in een toekomstige versie.

17. 0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  YouLess  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Aangezien de Youless app niet in ons beheer is, kunnen wij hier ook niet veel invloed op uitoefenen.

Je kan altijd uiteraard contact opnemen met Youless zelf en hier je ideeën mee delen.

18. Watermeterstanden handmatig invoeren.

Als feature zou het mooi zijn om ook de waterstanden met de hand in te kunnen vullen. Daarmee heb je een overzicht van alle verbruikers ik één app.

0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

We bieden de komende tijd geen ondersteuning voor het handmatig invoeren van meterstanden. De watermeter kan (mogelijk) wel uitgelezen worden door middel van een YouLess en is een onderdeel van onze meterset (gas-, water- en elektrameterset).

19. Tips voor de winterperiode

Hieronder vind je enkele tips voor de winterperiode. Tips om energieverspilling te voorkomen en comfort en veiligheid te verhogen!

• Loop alle (thermostaat)kranen van je radiatoren na, staan ze goed ingesteld en werken ze nog goed?

• Heb je een (kamer)thermostaat of een andere verwarmingsregeling? Controleer dan ook of deze nog goed ingesteld staan.

• Maak je radiatoren schoon (stofvrij) en zorg dat er bijvoorbeeld geen gordijnen over hangen.

• Ga je weg, stel de temperatuur dat niet te laag in, om te voorkomen dat er leidingen bevriezen.

• Controleer je ventilatie voor een gezond binnenklimaat, juist tijdens de winter als er weinig deuren en…
    0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    declined  ·  4 comments  ·  Energieadvies  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  20. Momentmeterstanden

Is het mogelijk in de grafiek dagvebruiken als je een tijdstip aanklikt de erbijbehorende meterstand te tonen ? Nu zie je slechts het kWh verbruik van de moment.

0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Op zich een goed idee, we hebben het hier intensief besproken, maar gekozen om het idee af te wijzen om verschillende redenen:
    - Meterstanden zijn ook zichtbaar via de export functie,
    - Dit vraagt (weer) een extra veld, maar we hebben niet zoveel ruimte meer beschikbaar.
    Bedankt voor het toevoegen!

• Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base