Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

  • Populaire ideeën
  • Top ideeën
  • Nieuwe ideeën
  • Mijn Feedback

54 gevonden resultaten

  1. Onder Verbuik een optie voor "Laatste 24 uur"

    Onder Verbuik naast de knoppen als: Dag, Week, Maand, Jaar, een knop met "laatste 24 uur"

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Op dit moment wordt gewerkt aan een nieuwe versie van Enelogic. Verschillen in tijdsvakken worden hierin meegenomen.

    In verband met het opschonen van de ideeënbox, hebben wij dit verzoek gesloten. Dit betekent niet direct dat het idee niet meegenomen wordt in de nieuwe versie van Enelogic.

    Heb je nog geniale ideeën die niet in de ideeënbox staan, maak dan een nieuw idee aan.

  2. in het overzicht verbruik selectie op datum/termijn maken

    het zou prettig zijn om in het verbruikersmenu een keuze te kunnen maken op een specifieke datum range.

    Als je contract ingaat gaat dat gepaard met datum aanvang contract en einde contract. Vaak jaarcontracten met een opgegeven verwacht verbruik.

    Je kunt dan in een oogopslag je verbruik zien en controleren of je nog in het verwacht verbruik zit.

    Bij de jaarlijkse afrekening van je energieleverancier kun je dan ook eenvoudig controleren of het verbruik overeenkomt

    31 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit is iets wat meegenomen wordt in het nieuwe platform van Enelogic.


    In verband met het opschonen van de ideeënbox, hebben wij dit verzoek gesloten. Dit betekent niet direct dat het idee niet meegenomen wordt in de nieuwe versie van Enelogic.


    Heb je nog geniale ideeën die niet in de ideeënbox staan, maak dan een nieuw idee aan.

  3. allow separate consumption graphs underneath each other per meter

    Seems obvious, I like to see the details of gas separate from electra in a separate graph underneath each other iso having to activate , de-activate meters in the selection menu one by one. I have 4 registered meters, normally one would have 2 but even then a separate 2 graphs is preferred

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    In verband met het opschonen van de ideeënbox, hebben wij dit verzoek gesloten. Dit betekent niet direct dat het idee niet meegenomen wordt in de nieuwe versie van Enelogic.


    Heb je nog geniale ideeën die niet in de ideeënbox staan, maak dan een nieuw idee aan.

  4. Registreren als meter terugdraait middels zonnestand

    Ik heb geconstateerd dat de youless niet ziet dat de meter terugdraait. Aangezien er nog geen interface is met de SMA of SolarEdge app, zou het wellicht mogelijk zijn om ergens aan te vinken dat je zonnepanelen hebt en dat als verbruik naar 0 gaat deze omswich van stroom afname naar stroom teruggave aan het net.

    ik zie nu namelijk een 0 punt waarop ik weet dat de meter terug draait? ik kan me voorstellen dat als je aangeeft dat je zonnepanelen hebt en wellicht ook nog ergens op basis van postcode weet of er zon is dat je hem…

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  5. Het invoeren van maandverbruik gas

    Graag zou ik mijn maandverbruik van gas op mijn enelogic pagina invoeren. In het appartement waar ik woon is alleen een slimme stroommeter. De gasmeter is dat niet. Die zit beneden in een kast. Ik vind het jammer dat ik dit niet kan vastleggen in enelogic. Hoe realiseer ik dat.???

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  6. Direct inzicht in verloop jaarverbruik en besparingen.

    Niemand wil verrast worden met een jaarafrekening de veel hoger uitvalt.
    Iedereen wil snel resultaat zien van zijn genomen besparende maatregelen op het jaarverbruik.
    Geen een grafiek van ENELOGIC kan dit laten zien.
    Er is echter wel een idee die dat zou kunnen laten zien.
    Het idee hete SLIM GRAFISCH PRESENTEREN VAN VERBRUIK.
    Het idee is door ENELOGIC veranderd in VERGELIJKEN VAN GEBRUIK.

    Wil je een grafiek van de voortgang van je verbruik , breng dan je stem uit op het idee.

            VERGELIJKEN VAN VERBRUIK
    
    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  7. Historische Data Opvragen, termijn verlengen naar 7 jaar

    Er is recent een notitie gestuurd naar de gebruikers inzake het opvragen van historische data. U heeft deze termijn op 5 jaar gesteld.

    Mijn verzoek/wens is dit aan te passen aan de reguliere bewaartermijn die de overheid verplicht stelt in de boekhouding voor zakelijke gebruikers, en dus te verlengen naar 7 jaar.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  8. 1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Het handmatig invoeren van meterstanden is erg foutgevoelig en omdat wij op basis van betrouwbare data het platform willen presenteren, bieden wij een dergelijke integratie voorlopig niet aan.

    Heb je een domme gasmeter, maar wel een slimme elektrameter? Dan kan je het beste contact opnemen met je netbeheerder en een slimme gasmeter aanvragen.

  9. Verbruik historie

    Het zou handig zijn om een agenda te plaatsen bij verbruik. Zodat in de historie makkelijk een dag, of zelfs een periode gekozen kan worden.
    Nu moet men dag voor dag terug om verbruik in het verleden te bekijken.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We bieden de mogelijkheid aan om via een aantal snelkoppelingen het navigeren in de grafiek eenvoudiger te maken.

    Druk maar eens op “?” op je toetsenbord als je de grafiek bekijkt.

    Middels de pijltjestoetsen kan je terug (links) en voorruit (rechts) in je data.
    Daarnaast kan je snel wisselen tussen overzicht door “d” te drukken voor dag, “w” voor week, “m” voor maand en “j” voor jaar.

  10. Continueindicatie.

    In you less heb ik een continue indicatie door de aanwijzer.
    Het zou prettig zijn als een dergelijke aanwijzer permanent in de schermen van enelogic zouS staan als metertje of als ledbalkje mogelijk iets om over na te denken. Voor windows hoeft dat miet want daar kan je makkelijk met 2schermen werken. Maar voor ipad/iphone is dit redelijk gecompliceerd.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  11. eenvoudig of automatisch historie bewaren

    eenvoudige manier om historie te bewaren op een zodanige manier dat nooit iets verloren gaat

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  12. Berekening om inzicht te krijgen hoeveel kWh een batterij de teruglevering kan verminderen

    Ik heb zonnepanelen en een warmtepomp. Mijn verbruik in aantal kWh is jaarlijks rond de nul (ik lever 4.000 kWh terug en verbruik 4.000 kWh van mijn stroomleverancier). Een Tesla Powerwall 2 heeft een batterij van 13.5 kWh. Ik zou graag een optie zien om te berekenen op basis van een aan te geven grootte qua batterij en hoeveel dit mijn saldering zal terugbrengen. Ik verwacht maximaal rond de 1.500 kWh per jaar ivm seizoensvebruik van de warmtepomp in de winter en beperkte zonnepanelen opbrengst in dezelfde periode (nov-jan). Het aantal kWh dat de batterij mijn saldering terugbrengt is interessant…

    8 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor je idee, interessant om te lezen!

    Het vervallen van de salderingsregeling zal inderdaad een grote verandering met zich meebrengen.

    Wel dienen wij realistisch te zijn en bij onze “core business” te blijven, namelijk het bieden van inzicht in energiedata. Het bieden van een mogelijke berekening qua besparing bij gebruik van een batterij valt hier een beetje buiten de boot.

    We zullen eerst eens beginnen met het correct integreren van een accu/batterij in het platform, wellicht kunnen we vanuit dat punt verder vertrekken.

    ^ Mark Kusters – Chief Engineering

  13. Extra data toevoegen in grafiek

    Een buitentemperatuur lijn toevoegen in de verbruik grafiek. Deze lijn geeft dan de lokale temperatuur aan gekoppeld aan het tijdstip op de grafiek. Hierdoor krijgt de gebruiker meer inzicht in het gasverbruik bij een bepaalde buitentemperatuur. Deze temperatuur is makkelijk te achterhalen via diverse website.

    2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Zelf zijn wij van mening dat dit nagenoeg overeenkomt met de graaddagen welke in het Premium abonnement opgenomen zijn.

    Optioneel kunnen wij deze in de toekomst gaan uitbreiden naar graden Celcius. Voorlopig wijzen wij het idee af.

  14. Energieverbruik in megajoule

    Het totale energieverbruik zou (ook) moeten worden weergegeven in megajoule (MJ). Nu de warmtepomp volop draait neemt het stroomverbruik toe en gasverbruik af.

    Je krijgt vervolgens een 'tik op de vingers' dat het stroomverbruik abnormaal hoog is. Maar eigenlijk ben je best heel duurzaam bezig !?

    Daarom graag MJ/graaddag als objectief vergelijk.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    In verband met het opschonen van de ideeënbox, hebben wij dit verzoek gesloten. Dit betekent niet direct dat het idee niet meegenomen wordt in de nieuwe versie van Enelogic.

    Heb je nog geniale ideeën die niet in de ideeënbox staan, maak dan een nieuw idee aan.

  15. Een "deel" knop om bijvoorbeeld per e-mail, whatsapp, telegram, o.i.d. je dag, week, maand of jaarverbuik te kunnen delen met anderen.

    In mijn Enelogic account heb ik meerdere vrienden. Bijna dagelijks sturen we elkaar screenshots via Whatsapp om het verbruik en teruglevering met elkaar te delen.

    Wat helemaal super zou zijn is een deel (share) knop in je energie overzicht om met een druk op de knop je dag, week, maand of jaar verbruik te kunnen delen met anderen (via whatsapp, e-mail, telegram, Instagram, Facebook, enz)

    11 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Omdat de grafiek al als jpg/ pdf te downloaden is, zal een integratie om te delen niet snel opgenomen worden in het platform.

    Om die reden wijzen wij het idee voorlopig af.

  16. Export met graaddagen

    Bij exporteren gasverbruik naar een CSV bestand worden de graaddagen niet meegenomen. Dat zou wel makkelijk zijn om zo verbruik en graaddagen te koppelen in Excel. Gegevens worden op de site getoond dus zijn al beschikbaar. Het is dus een kwestie van meenemen in de exportfile.

    13 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    De weerdata gebruiken wij van het KNMI.
    De afspraak is er dat wij deze data niet mogen verstrekken in de export.

    Onder “Gebouwen beheren” (rechts bovenin op je adres klikken) kan je je weerstation vinden. Hiermee kan je zelf de graaddagen opzoeken bij dit desbetreffende weerstation en gebruiken in je eigen berekeningen.

  17. Daggrafiek verhelderen

    1. Meer onderverdeling horizontale as (4:00, 8:00, 12:00, etc)
    2. Maak er een staafgrafiek van (evenals week/maandgrafiek)

    Verder: mooie app!

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    In onze optiek heeft dit geen meerwaarde omdat een staafgrafiek vaste eenheden verwacht, vandaar dat dit mogelijk is bij week/maandgrafieken (maandag t/m zondag, eerste t/m laatste dag).

    Doordat de slimme meter uitlezing dusdanig variabel kan zijn door de live uitlezers of alleen uitlezing via je slimme meter of een PV installatie welke terug gaat leveren, is het niet realistisch om hier een staafgrafiek van te maken.

    Vandaar dat onze keuze voor de daggrafiek op een lijngrafiek gevallen is, hierbij zijn je prestaties in een oogopslag duidelijk zichtbaar ongeacht de variabele input.

  18. stroomuitval

    Onlangs kreeg ik een melding dat mijn "always on" verbruik ongebruikelijk hoog was, waarvoor dank: de deur van de koelkast was blijven openstaan. Krijg ik ook een bericht wanneer het verbruik 0 is? In ons vakantiehuis in Frankrijk is afgelopen week twee keer de hoofdschakelaar eruit gegaan vanwege blikseminslag in de buurt. Dat kan natuurlijk ook in Nederland gebeuren, wanneer we er niet zijn.

    31 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    In verband met het opschonen van de ideeënbox, hebben wij dit verzoek gesloten. Dit betekent niet direct dat het idee niet meegenomen wordt in de nieuwe versie van Enelogic.

    Heb je nog geniale ideeën die niet in de ideeënbox staan, maak dan een nieuw idee aan.

  19. schuifbalk is niet actief bij verbruik

    met jaar overgang zie ik niet meer de vorige maanden. kan wel terug naar 2017 maar zou voor mij overzichtelijker zijn als ik met de schuifbalk die wel aanwezig is terug zou kunnen naar de laatste maanden van 2017.

    Met vriendelijke groet
    Jan van der Veen

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We bieden de gebruikers de mogelijkheid om snel te kunnen switchen door op een van de knoppen: “week / maand / jaar” te klikken.

    Wellicht dat de manier waarop je het aankaart in een toekomstige versie geïntroduceerd wordt.

  20. totale kosten overzicht weergave, van ingezoomd bereik.

    inzoomen op een bereik van de dag, en in onderstaand vakje van de 'totale kosten' het verbruik en kosten van gas en electra uitgesplitst ziet.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit is o.a. afhankelijk van de accuratie waarop gebruikers hun tarieven invullen.

    Voorlopig sluiten we dit item, wellicht kunnen we in de toekomst een passende oplossing aanbieden.

← Vorige 1 3
  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank