Berekening om inzicht te krijgen hoeveel kWh een batterij de teruglevering kan verminderen
Ik heb zonnepanelen en een warmtepomp. Mijn verbruik in aantal kWh is jaarlijks rond de nul (ik lever 4.000 kWh terug en verbruik 4.000 kWh van mijn stroomleverancier). Een Tesla Powerwall 2 heeft een batterij van 13.5 kWh. Ik zou graag een optie zien om te berekenen op basis van een aan te geven grootte qua batterij en hoeveel dit mijn saldering zal terugbrengen. Ik verwacht maximaal rond de 1.500 kWh per jaar ivm seizoensvebruik van de warmtepomp in de winter en beperkte zonnepanelen opbrengst in dezelfde periode (nov-jan). Het aantal kWh dat de batterij mijn saldering terugbrengt is interessant om te weten wanneer vanaf 2023 de salderingsregeling wordt afgebouwd en de batterijen goedkoper worden.
Bedankt voor je idee, interessant om te lezen!
Het vervallen van de salderingsregeling zal inderdaad een grote verandering met zich meebrengen.
Wel dienen wij realistisch te zijn en bij onze “core business” te blijven, namelijk het bieden van inzicht in energiedata. Het bieden van een mogelijke berekening qua besparing bij gebruik van een batterij valt hier een beetje buiten de boot.
We zullen eerst eens beginnen met het correct integreren van een accu/batterij in het platform, wellicht kunnen we vanuit dat punt verder vertrekken.
^ Mark Kusters – Chief Engineering