Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

174 gevonden resultaten

  1. Goede ontwikkelingen t.a.v. verbruik signaleren en weergeven

    Het is een heel goed idee om te waarschuwen als je altijd aan apparatuur een hoger verbruik laat zien. Vooral mee doorgaan!!
    Het zou misschien nog meer motiveren als er geconstateerd wordt dat je altijd aan apparatuur duurzaam in verbruik gedaald zijn.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Voorlopig wijzen we dit idee even af, wellicht kunnen we in de toekomst een dergelijke notificatie versturen.

    We houden hem in ons achterhoofd!
    Bedankt voor de mooie input!

  2. Selectie gas of electra in pull down menu “meters” werkt slecht

    In het verbruik menu kun je makkelijk kiezen tussen dag/week/maand. Switchen tussen gas of electra grafiek werkt echter slecht via het pull down menu. Ik moet soms 4 x het vakje aanklikken voordat het werkt. Indien mogelijk graag ditbpull down menu gelujk maken aan de knoppen die eronder staan zodat je snel en makkelijk kunt switchen.

    2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  3. Zelf corrigeren van standen

    Ik weet dat het is afgewezen omdat het teveel wijzigingen aan het systeem zou betekenen. Maar misschien is dit een 1e stap: correctie van niet doorgegeven standen van de leverancier. Ik zelf zit ik bij Qurrent en die bieden een versimpelde versie, en die heeft op die dagen de data wel (of je moet met terugwerkende kracht die data alsnog willen/kunnen achterhalen aan het eind van de maand) iig moet je iets bieden aan de mensen zonder youless.

    Daarbij is "veel wijzigingen aan het systeem" vaak een indicatie voor een slecht opgezet framework. Bij een goed opgezet systeem was de…

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn het deels met je eens. Wij bieden als ODA natuurlijk een dienst aan waarbij je meterstanden inzichtelijk worden, waar je anders moet afgaan op de data welke je leverancier je voorschotelt.

    Optioneel zouden we dit in de toekomst kunnen aanbieden onder de betaalde versie.

  4. Gebruik in andere tijdzone

    Ik gebruik Youless en zou graag offset hebben voor tijden

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  5. 4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor de interessante input!
    Momenteel zien we hier niet direct de meerwaarde van, wellicht als EasyEnergy een grotere marktpositie inneemt dat we hier een mooie toevoeging voor kunnen realiseren.

  6. Vereenvoudiging Navigatie tussen verschillende webpagina's

    Super website waar ik nu al ruim 4 jaar gebruik van maak.
    De navigatie tussen alle onderlinge pagina's kan echter een stuk eenvoudiger. Zet alle links onderaan op het verbruiksdashboard gewoon ook in het menu aan de linkerkant en zorg dat dit menu op alle pagina's terugkomt.
    Nu is het bijv. omslachtig om vanaf de ideeën pagina terug te gaan naar het verbruiksdashboard.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor de heldere input, we zullen dit zeker meenemen naar de discussies omtrent een nieuwere versie van het dashboard.

    Voorlopig zetten wij deze op afgewezen omdat dit voor ons geen prioriteit heeft. Daarbij zal het meerendeel van de gebruikers goed gewend zijn aan het huidige dashboard.

  7. totale kosten overzicht weergave, van ingezoomd bereik.

    inzoomen op een bereik van de dag, en in onderstaand vakje van de 'totale kosten' het verbruik en kosten van gas en electra uitgesplitst ziet.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit is o.a. afhankelijk van de accuratie waarop gebruikers hun tarieven invullen.

    Voorlopig sluiten we dit item, wellicht kunnen we in de toekomst een passende oplossing aanbieden.

  8. Energie advies Piek en daltarief toepassen?

    Meteradvies Piek-dal instelling op basis van gebruik.

    2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  9. zonneschijnduur

    Zonneschijnduur weeegeven

    2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Momenteel zijn er geen directe plannen om dit te integreren in het dashboard, voor nu zal dit afgewezen worden.

    Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan je stem uit!

  10. YouLess Puls / S0 - Zonnepanelen opbrengst

    YouLess Puls / S0 heb ik Zonnepanelen via DIN rail kWh meter aangesloten.
    Dus voor mij is elektrisch terugleveren.
    Via verbruik menu -> meters -> kies YoeLess Puls (elektrisch)
    Zie onder grafiek 'Afname", graag keuze maken bv apparaat naam ingeven!.
    Dan kan iedereen zijn eigen aparaat invullen wat ze willen.
    Ik noem dus 'Zonnepanelen opbrengst'.

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Momenteel is het mogelijk om je apparaten te hernoemen vanuit je gebouw door op het “Potloodje” te klikken.

    Voor nu wijzen we dit idee af omdat een dergelijke functionaliteit bestaat, echter op een andere locatie.

  11. Uniforme dagaanduiding op Dashboard en Verbruik

    Op het Dashboard wordt voor de meest recente dagen Vandaag, Gisteren en Eergisteren gebruikt, daarna gewoon de weekdagen.
    Bij Verbruik worden echter altijd de weekdagen toegepast. Switchen tussen de beide pagina's wordt er hierdoor niet duidelijker op.

    Kan dit een uniforme dagaanduiding worden, gewoon de weekdag lijkt mij het duidelijkst.

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor je interessante input, echter zien we dit niet direct als een verbetering voor het gebruik van ons platform.

    We begrijpen dat dit voor de ene gebruiker wenselijker is dan voor de ander. Voorlopig wijzen we dit idee af, dit betekend niet dat we deze volledig gaan negeren bij het ontwikkelen van een toekomstige versie.

  12. 1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  13. Ik zou graag willen weten wat mijn stroomverbruik over 1 jaar zou worden. Dat vind ik nergens terug. Dit i.v.m. aanschaf zonnepanelen.

    Ik zou graag willen weten wat mijn stroomverbruik over 1 jaar zou worden. Dat vind ik nergens terug. Dit i.v.m. aanschaf zonnepanelen, wel nuttige informatie.

    Het betreft dan natuurlijk wel een schatting over wat het over een jaar zou zijn als je doorgaat met het huidige verbruikt.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  14. 1 grafiek voor elektra en 1 grafiek voor gas, niet samen

    Het zou fijn zijn als je twee grafieken kan zien bij verbruik dus 1 van elektriciteit en eentje van gas. Als je nu voor beide kiest komen ze in 1 grafiek te staan wat ik niet heel erg overzichtelijk vind.

    9 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Momenteel ligt onze focus ergens anders, wellicht bieden we een dergelijke functie aan in een toekomstige versie.

    Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

  15. verbetering dashboard

    Het dashboard verbeteren. De verbruiksgrafiek Maand/ Jaar er in plaatsen in plaats van de grafiek eurocent.
    Volgens mij kan u hier v.w.b. overzichtelijkheid van andere energiemanagers wel wat leren.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Voorlopig verwerpen we dit idee.

    Het dashboard kan naar eigen wensen gepersonaliseerd worden d.m.v. in/uit-schakelen van bepaalde items.

    Wellicht bieden we in de toekomst een dergelijke mogelijkheid.

  16. Ondersteuning Belgische slimme meter met RJ45 aansluiting

    Beste,

    Jullie brengen wel nieuwe producten uit maar wanneer brengen jullie ook dit product uit met een RJ45 in en uitgang dit voor de Belgische klanten dan zouden we heel blij zijn En Huub weet je al iets meer over de Youless die ik terug stuurde ?

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  17. vergelijking box

    vergelijking box: svp niet niet twee blokjes hoog maar een blokje.
    Hij is nu een rechthoek in portrait mode en als hij vierkant is zie je nog steeds jezelf, gemiddeld en duurzaam alleen wat dichter op elkaar. Hierdoor is het dashboard flexibelere vorm te geven.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  18. Offset waarden voor vergelijkingen

    Doordat ik een aquarium met waterschildpadden heb zijn mijn stroom kosten altijd hoger dan in vergelijk met ander (warmtelamp, verwarming water, zwater zuiverings pomp e.d.). ik sta dus altijd in het Rood. een optie om een waarde in te kunnen vullen zodat die aantal kwh niet worden meegerekend in het vegelijk zou mooi zijn. dan heb ik ook weer eens een groen metertje.

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Als Enelogic hebben we besloten dat we geen mogelijkheid willen bieden om “offset waarden” in te stellen voor vergelijkingen.
    Vaak zijn de offset waarden ook weer afhankelijk van het seizoen, waardoor het direct erg ingewikkeld wordt om deze functie goed aan te kunnen bieden.
    Ook de offset waarden die je nu in het Gebouwprofiel kan invoeren zullen we binnenkort gaan verwijderen.
    Heb je een aquarium, sauna, jacuzzi, waterbed, elektrische auto enz. enz.? Dan heb je gewoon een slechtere score. Het blijft echter altijd interessant om de verschillen gedurende de seizoenen te volgen.
    Hopelijk begrijpen jullie onze beslissing hierin.

  19. Verbruikseenheid in electriciteitsgrafiek

    De afname hoeveelheid in de verbruiksgrafiek is geen kW maar kW/h

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Goedemorgen Peter, bedankt voor het plaatsen van het idee.
    In de Daggrafiek weergeven we bewust de kW (of Watt) vermogens waarden, zodat je hierdoor eenvoudig apparatuur kan herkennen.
    Stel je voor, we krijgen iedere minuut een waarde van je meter door, dan wordt het weergeven van de kWh waarde wel erg klein voor dat moment. In het geval we alleen waarden per uur zouden weergeven (zoals op het Dashboard) is het natuurlijk al de kWh waarde, maar om verschillende meters goed te kunnen ondersteunen kiezen we er dus bewust voor om de vermogens waarden weer te geven in de Daggrafiek op de Verbruik pagina. De Week- Maand- en Jaargrafieken zijn uiteraard wel in kWh. Hopelijk geeft dit een volledig antwoord op je vraag, tot ziens Peter.

  20. Kleuren van gebruikgrafiek kunnen aanpassen voor werkelijke verbruik meter

    Ik heb naast mijn Stedin-meter ook een Youless die mijn werkelijk verbruik meet. (De slimme meter ziet mijn verbruik na aftrek van de PV-kWh's).
    Beide grafieken zijn nu blauw. Zo zijn ze moeilijk te onderscheiden. Ik kan dat niet aanpassen. Kan een optie worden ingebouwd zodat je de meters niet alleen een naam kunt geven, maar ook voor de desbetreffende grafiek een kleur kunt kiezen?

    Veel dank Huub, ook voor de aanpassing in het verbruiksoverzicht die jullie voor me maakten!

    Guus Lamers

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor je idee Guus, op dit moment hebben we 3 verschillende kleuren voor elektriciteit in het algemeen (blauw), opwekking (groen) en gasverbruik (rood). Als je meerdere dezelfde soort meters selecteert wordt de lijn kleur steeds lichter, waardoor je onderscheid zou moeten kunnen maken.
    Op dit moment is de functie om de lijnkleur steeds iets lichter te maken kapot jammer genoeg, we gaan dit probleem oplossen en voldoen hopelijk daardoor toch ook al gedeeltelijk aan je idee. Het verder variabel maken van de lijnkleuren wijzen we af, daarom zetten we dit idee op Afgewezen.

  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank