Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

  • Populaire ideeën
  • Top ideeën
  • Nieuwe ideeën
  • Mijn Feedback

10 gevonden resultaten

  1. twee of meer huizen meter standen kunnen aflezen in één account

    het zou, bij het hebben/beheren/controleren van meer dan een huis met meer dan een elektra- en/of gasmeter een goed idee zijn als je de standen steeds ook kunt aflezen middels één account

    2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit is mogelijk, echter dien je momenteel van gebouw te wisselen in het platform.

    Je kan als gebruiker met een gratis abonnement, maximaal 3 gebouwen toevoegen aan het platform. Heb je een Premium abonnement en wil je meer dan 3 gebouwen toevoegen?
    Stuur ons dan even een mailtje, dan lossen wij het voor je op.

  2. Two factor authenticatie

    Een veilige gedachte, optionele ondersteuning van two factor authentication. Dat is hetgeen wat ik persoonlijk nog mis in Enelogic en het is vrij gemakkelijk te implementeren. Via een TOTP token kunnen Enelogic gebruikers hun favoriete app gebruiken (Google Authenticator, Authy, etc) en geeft het ook niet de overhead van een SMS gateway etc.

    In het kort: laten we Enelogic een stukje veiliger maken!

    19 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  3. Ondersteuning Belgische slimme meter met RJ45 aansluiting

    Beste,

    Ik heb een slimme meter in België waar we meer uit willen halen maar de P1 is aanwezig maar deze is een RJ45 en geen RJ11 poort aanwezig. wat kan ik doen. zou het ook werken met een verloop stekker van RJ45 naar RJ11

    http://www-t.eandis.be/sites/eandis/files/publish-20140829-scm-p1-specifications-v7.0.pdf

    graag antwoordt

    Bedankt Wim

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  4. In totaaloverzichten (grafieken) van gas en elektriciteit zie je geen onderscheid tussen verbruik en teruglevering.

    In totaaloverzichten (grafieken) van gas en elektriciteit zie je geen onderscheid tussen verbruik en terug levering, dat interesseert mij juist wel.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Een dergelijke functie bieden we aan onderaan de grafieken op de verbruik pagina.

    In deze blokjes worden de afname & teruglevering duidelijk gespecificeerd. Daarnaast is dit onder het blokje “meterstanden” op de verbruik pagina de mogelijkheid om de meterstanden te bekijken. Hier is dit ook snel zichtbaar.

  5. Inzien 2e gebouw waarbij meerdere personen kunnen meekijken

    Hallo,
    ik wil graag een 2e account, zodat ik een 2e gebouw kan beheren(het gaat om een openbaar gebouw dat we met een groep beheren) . Waarbij ook anderen mee kunnen kijken, zonder dat ze mijn eigen gebouw kunnen zien.
    Moet ik dan een apart account aanmaken?
    In dat geval moet ik dus steeds uit- en inloggen om te switchen tussen de gebouwen, klopt dat.
    Of kan het onder hetzelfde account, waarbij per gebouw anderen rechten krijgen om mee te kijken.
    Of moet ik dan een zakelijk abonnement nemen?

    hoor graag van u.
    mvg
    Willem van Dam

    2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Hoi Willem, bedankt voor je idee, dit is helemaal duidelijk!

    Onder 1 account kunnen inderdaad meerdere e-mailadressen worden gekoppeld in combinatie met ons zakelijke abonnement, zie ook https://enelogic.com/nl/prijzen/.

    Het is niet mogelijk om per gebouw anderen rechten te geven. Je zal dus inderdaad een 2e account moeten aanmaken. Volg de volgende stappen om meerdere gebruikers toegang te kunnen geven:

    1. Maak een nieuw account aan (met een e-mailadres wat we nog niet kennen)
    2. Koppel de slimme meters
    3. Ga naar het onderdeel Gebruikers in Mijn account
    4. Zet het account om in een bedrijfsaccount
    5. Ga naar het onderdeel Abonnementen in Mijn account
    6. Schaf het zakelijke abonnement aan
    7. Ga terug naar het onderdeel Gebruikers in Mijn account
    8. Nu kan je alle andere mensen die je toegang wilt geven uitnodigen (uiteraard mogen deze e-mailadressen ook nog niet bestaan)
    9. Deze gebruikers krijgen een uitnodiging via hun…

  6. Gratis Premium abonnement bij uitnodigen vrienden.

    Deze functie bestaat uit een eenvoudig formulier waarbij je vrienden kan uitnodigingen om ook mee te doen aan Enelogic. Als je vriend / collega / familielid zijn slimme meter uitlezing succesvol heeft opgestart krijg je een cadeautje in de vorm van het Premium abonnement.

    Graag je feedback op de volgende vragen:
    1. Lijkt deze functie je iets?
    2. Hoeveel maanden Premium abonnement zou je willen krijgen voor het aanbrengen van een vriend die zijn slimme meter uitlezing ook succesvol opstart?
    3. Zou je het leuk vinden als je (optioneel) je verbruik ook kan vergelijken met deze vriend?
    4. Verder nog…

    16 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Enkele maanden geleden alweer dat we deze functie hebben gerealiseerd.

    Ga naar het Vrienden menu en nodig een nieuwe gebruiker uit. Schaft deze nieuwe gebruiker een product aan of koppelt deze nieuwe gebruiker zijn / haar slimme meter, dan krijgen jullie allebei 2 maanden Premium abonnement cadeau!

    Veel plezier met deze functie.

  7. vermelding bij bestelling: deze past/gaat door brievenbus en u hoeft niet te wachten op bezorgdienst.

    Vermelding bij bezorging, dat deze door de brievenbus past en zodoende kan de ontvanger gewoon zn gang gaan omdat hij niet op bezorgdienst hoeft te wachten.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  8. [Verouderd idee] Opsporen en verlagen sluipverbruik

    Inzoomen op momenten, zodat je beter kan zien wanneer je energieverbruik laag of juist hoog is.
    Tips en trucs om bv tijdens je vakantie, thuis energie te besparen.
    Vergelijking met anderen (bv wat gebruikt een vergelijkbaar gezin gedurende bepaalde uren. Ook weer om sluipverbruik te ontdekken

    19 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn erg blij met onze “Altijd-aan” widget in het nieuwe Dashboard wat ondertussen sinds begin oktober online staat!

    De Altijd aan widget, of sluipverbruik widget of sluimerverbruik widget (er zijn veel benamingen) laat de totale kosten dit Energiejaar zien door het sluipverbruik.

    Heb je nog niet zoveel data? Dan zie je hoeveel het sluipverbruik aan kosten per jaar zou veroorzaken en wat het gemiddelde is in je gebouwgroep.

    Hopelijk helpt het met het voorkomen van energieverspilling, bedankt voor het idee Rob!

  9. werk met kleurtjes (rood is hoog verbruik, blauw, laag)

    .Ik heb ook een wattson meter. Heel passief wordt je toch geattendeerd door de gloed van kleur of iets aan staat (bij mij heeft dat euros bespaard op halogeen die voor niets brandde op de gang, overloop). Als jullie een monitor ontwikkelen, of een echte app, dan kan dit met de led (telefoon) of scherm ingebouwd worden.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor het idee! We hebben dit proberen in te bouwen in het nieuwe Dashboard met de rood, geel, groen kleuren.

    Kom je op een rood Dashboard? Dan is er iets aan de hand! Heb je een mooi groen Dashboard? Dan ben je goed bezig!

  10. Email adres wijzigen

    email adres wijzigen

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Uw email adres is aan te passen via Mijn Account —> Account —> Bewerk icoontje. Mijn Account is te vinden door rechtsboven op uw naam de klikken, er opent dan een menu waar Mijn account in vermeld staat.

  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank