Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

  • Populaire ideeën
  • Top ideeën
  • Nieuwe ideeën
  • Mijn Feedback

13 gevonden resultaten

  1. Netgear N300 Wifi Range Extender succesvol aangesloten op Youless LS120

    Ik heb in mijn meterkast geen router dus heb succesvol de Youless LS120 aangesloten op Internet met een Netgear N300 WiFi Range Extender.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    voltooid  ·  1 reactie  ·  YouLess  ·  Beheerder →
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  2. Koppelen van opbrengst zonnepanelen van 2 systemen met 2 Youless LS 120

    Ik heb 11 zonnepanelen met mastervolt stringomvormer op mijn huis en sinds deze week 2 extra op de schuur met een AP systems micro-omvormer.
    Beide systemen lees ik apart uit via een ABB C11 DIN kWh tussenmeter met S0 uitgang gekoppeld aan een Youless LS 120 (ik heb dus 2 tussenmeters en 2x een Youless LS120)

    De dagopbrengst van de zonnepanelen wordt alleen weergegeven van de laatst toegevoegde Youless LS120 (ofwel die van de schuur)

    Ook is in de grafieken geen som van beide systemen te zien.

    Is het mogelijk beide systemen ook te kunnen koppelen zodat de totale dagopbrengst…

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    voltooid  ·  1 reactie  ·  YouLess  ·  Beheerder →
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  3. Warmtepomp en zonnepanelen en electrische autoauto

    Naast de P1 koppeling is er ook de mogelijkheid van een koppeling met een extra kWh meter d.m.v de S0 poort. Daarmee houden de mogelijkheden op.
    Zou graag zien dat er meer youless apparaten binnen 1 gebouw gekoppeld kunnen worden waardoor aan een ieder individuele wens tegemoet kan worden gekomen. Tevens de mogelijkheid binnen het dashboard zelf benoemde apparaat op te nemen en te koppelen
    aan extra youless.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  4. Data kopieren van oude Enelogic P1 naar Youless

    Kopieëren Data van Enelogic P1 naar Youless zodat je de oude Enelogic kan uit de portal kan gooien zonder dat je de data verliest.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Eerder was dit niet mogelijk doordat de Enelogic P1 en de Youless nogal verschillen van data structuur. Intussen bieden wij deze mogelijkheid wel aan.

    Stuur even een mailtje naar support@enelogic.com met daarin je melding en wij kunnen de data voor je samenvoegen.

    ^ Mark Kusters – Chief Engineering
    Enelogic

  5. Zonnepanelen opbrengst integreren.

    De Youless heeft twee ingangen. De P1 poort en een pulselezer. Is het mogelijk om de pulslezer te gebruiken voor een zonnepanelen energiemeter?
    Kan ik uiteindelijk (desnoods via de bestaande methode) ook de resultaten van mijn zonnepanelen uitlezen in Enelogic?

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  6. Ondersteuning electriciteit, gas EN waterverbruik.

    De mogenlijkheid bieden om niet enkel 2 Youless te connecteren (electriciteit + gas), maar nog een derde en/of zelfs vierde.

    In mijn geval voor water-verbruik met derde youless, maar kan ook voor extra KWh-tellers.

    2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Momenteel ondersteund het dashboard het om “oneindig” veel Youless te koppelen. Hier zit geen limiet op.

    Om specifiek waterverbruik te bemeten hebben wij nog geen passende oplossing voor, wellicht dat dit ook gewoon gedaan kan worden met een Youless + tussenmeter welke een puls afgeeft.

  7. Meting per electra groep

    ik zou eigenlijk heel graag een aantal groepen appart willen meten zodat ik weet wat/ hoeveel energie bepaalde groepen verbruiken.

    4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  8. Opbrengst zonnepanelen uitlezen

    Natuurlijk is het leuk om regelmatig te kijken hoeveel energie we precies verbruiken op een dag. Het is misschien ook leuk om te kijken hoeveel de zonnepanelen op ons dak opleveren.

    10 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor het idee Nico! Door middel van de YouLess tussenmeter is het inderdaad mogelijk om de werkelijke opbrengst van je zonnepanelen uit te lezen via het platform.

    De teruglevering is natuurlijk al zichtbaar via je slimme meter, maar de YouLess maakt dan de werkelijke opbrengst van de zonnepanelen zichtbaar.

    Je zal in dat geval wel een tussenmeter tussen je zonnepanelen en meterkast moeten zetten, zodat we deze opwekking kunnen meten.

  9. Live uitlezer - dhcp renew

    // Dit idee gaat over onze oude Enelogic P1 poort uitlezer, in de nieuwe YouLess P1 poort uitlezer komt dit probleem niet meer voor.//

    Wanneer de P1 lezer een tijd de dhcp server niet heeft kunnen bereiken stopt hij met aanvragen van een IP. Dit zou wat mij betreft niet moeten kunnen, indien hij de DHCP server niet kan bereiken moet hij gewoon 5 minuten slapen en het opnieuw proberen, net zo lang tot hij een IP heeft gekregen.

    Reproduceerbaar:
    Router -> Switch -> P1-lezer

    Zet van alles de stroom uit (tegelijk) en daarna weer aan.
    In mijn geval is…

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  10. [Verouderd idee] YouLess herkoppel proces verbeteren

    Als een gebruiker wil ik dat de YouLess herkoppel functionaliteit wordt verbeterd. Op dit moment wordt de oude YouLess (en alle bijbehorende data) verwijderd als de YouLess wordt herkoppeld. Als gebruiker wil ik de keuze, om mijn YouLess te herkoppelen of een nieuw meetpunt aan te maken.

    11 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Enkele weken geleden hebben we deze aanpassing voltooid.

    (Her)koppel je nu je YouLess? Dan krijg je meer opties hoe je deze koppeling wilt opzetten. Bijvoorbeeld herkoppelen aan een eerdere meter, een nieuwe meter toevoegen enz.

  11. uitlezen van de PV youless meterstanden van de zonnepanelen opbrengst en tonen in meterstandentabel

    Via Enologic bestelde Youless plus productiemeter voor de zonnepanelen voor live productie
    dit werkt goed ,maar ik zie nog steeds geen meterstanden in de meterstandentabel terwijl wel de Youless wel in de tabel staat
    Is dit mogelijk ja of nee of moet daar toestemming voor worden gegeven

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Ik weet niet zeker of ik het goed begrijp, maar de YouLess meterstanden zouden inderdaad zichtbaar moeten zijn in de Grafiek en onderaan is dan de data te exporteren, bijvoorbeeld naar een .csv bestand.
    Dit gebeurt allemaal automatisch, hier is verder geen toestemming voor nodig.
    Ik heb op 24 juni hier ook nog een e-mail over gestuurd. Hopelijk beantwoordt dit je vraag.

  12. Import data Youless from Bidgely

    Zwaaiend naar Bidgely (doei!), zoek ik naar een optie om eerdere meetgegevens van de Youless in Enelogic te importeren.

    15 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  13. [Verouderd idee] YouLess verbeteringen

    • [ ] Als een gebruiker wil ik dat er minimaal iedere 5 minuten een datapunt wordt opgeslagen.
      • Let op: de tijd in de YouLess kan iets afwijken, we gaan uit van maximaal 5 minuten in vergelijking met de servertijd.
      • Bijvoorbeeld om 10:00 (YL tijd) is de meterstand 120 kWh binnengekomen, is er om 10:05 (YL tijd + 5 min) nog niets binnen? Dan zouden we dezelfde meterstand moeten opslaan (120 kWh). Maar we wachten dan tot 10:10 (YL tijd + 10 min) en voegen dan een meterstand toe met de tijd 10:05 (YL tijd + 5 min) en meterstand 120…
    36 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Het is zover, de YouLess verbeteringen zijn doorgevoerd!
    We slaan nu minimaal iedere 10 minuten een datapunt op, zodat ook gebruikers met een laag verbruik (of lage YouLess pulswaarde) goed gebruik kunnen maken van het platform.
    Het nieuwe systeem maakt de uitlezing een stuk nauwkeuriger, vooral dus voor meters met een lager verbruik.
    Problemen na de update? Controleer dan even of de tijdsinstellingen van je YouLess toch kloppen, ga naar het IP adres van de YouLess en dan naar het menu Systeem en klik dan op Synchroniseer nu. Controleer of de tijd nu goed staat. De uitlezing zou dan weer moeten starten.
    De herkoppel functionaliteit is nog niet aangepakt, hier hebben we een nieuwe idee voor online gezet: https://enelogic.uservoice.com/forums/256893/suggestions/7874673
    Ook hebben we ervoor gekozen, om het laag- en normaaltarief systeem voor de YouLess niet door te voeren. Het toevoegen van laag- en normaaltarieven maakt alles een stuk ingewikkelder om te…

  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank