Enelogic.com
62 results found
-
Teruglevertarief
Stroom die ik teruglever aan het net wordt gesaldeerd waardoor ik dezelfde prijs terugkrijg als ik betaal, namelijk 20,99 cent.
Dit wordt goed weergegeven op mijn dashboard.Echter, wanneer ik per jaar meer opwek dan ik verbruik krijg ik over het teveel opgewekte slechts 12 cent terug (bij PowerPeers, dit is een hoog tarief).
Dit kan ik niet invoeren op Enelogic waardoor de uiteindelijke bedragen op de site niet kloppen.Mijn advies: maak het ook mogelijk om een tarief in te voeren voor ‘meer opwekking dan verbruik’, zodat het dashboard weer kloppend wordt bij iedereen die meer opwekt dan hij…
379 votesBedankt voor het idee, we zetten deze ter beoordeling om zo meer stemmen te krijgen.
Wellicht wordt deze functionaliteit geïntroduceerd in een toekomstige versie van het dashboard.
Mocht je als medegebruiker gebrek hebben aan deze functionaliteit, breng dan snel je stem uit!
-
Beheer energie kosten voor de verhuur van vakantiewoningen
Wij verhuren als particulier onze vakantiewoning;
We willen de energiekosten aan onze gasten gaan doorberekenen;
We willen onze gasten online inzicht geven in hun verbruik en de kosten, zowel tijdens als na afloop van hun
verblijf zodat de eindafrekening door hen gecontroleerd kan worden;
We willen onze gasten graag alleen inzicht in hun eigen
verblijfsperiode bieden en niet daar buiten;
Ook de hoeveelheid gegevens zou voor dit gebruik beperkt moeten blijven tot gas/elektriciteit/verbruikseenheden/kosten;
Handmatig toevoegen van de watermeter standen/kosten zou het plaatje zeer compleet kunnen maken;
Uiteraard moet de gast niet de mogelijkheid hebben om instellingen te wijzigen;
Er zijn…1 voteQua login en mogelijkheden zal dit een interessante uitbreiding zijn van het platform en daarmee ook niet zo’n makkelijke.
Het idee plaatsen we dan ook even onder “Ter beoordeling”. Wij zullen beoordelen of dit idee in lijn is met onze wensen omtrent het platform en of hier echt een grote vraag naar is, ook vanuit de zakelijke markt.
-
Stappenplan om tarieven op te voeren in het gebouwprofiel
Zelf ben ik een enthousiasteling qua cijfertjes en heb geen problemen om een energietarief tot na komma achter de centen in te voeren bij gebouwprofiel.
Mijn moeder van 59 (met alle respect) snapt dit allemaal niet zo en past dit niet aan. Jammer voor de vergelijking met mijn vrienden in dit geval.
Het moet toch te doen zijn om, hoeveel variaties er ook zijn, een contract te uploaden/delen voor de cijfers. En zeker wanneer je een contract via Enelogic hebt afgesloten toch?
Uitdaging of absoluut niet te doen? Ik ben benieuwd!
2 votesLeuk idee, misschien zullen wij een andere variant toe gaan passen in de toekomst. Bijv. in de vorm van een stappenplan om de juiste tarieven in te vullen.
Om die reden zetten wij het idee dan ook op “ter beoordeling”.
-
optie om animatie van grafiek uit te zetten
Idee: maak het mogelijk om het animeren van de grafiek uit te zetten. Als je lekker vlot tussen dag of week wil switchen en snel wil zien wat de verschillen zijn, moet je eerst wachten op het 'opbouwen' van de grafiek. Voor mij is dit een zinloze feature.
Dank!3 votesGoed idee, dit is een mooie functionaliteit om toe te voegen om gebruikers meer controle te geven over het dashboard. Wellicht bieden wij het in de toekomst aan als een van de instellingen in je account.
-
Piek/altijd aan en verbruik voor gas
Ik gebruik Enelogic sinds gisteren (werkt top), maar ik mis de statistieken voor gas. Ik zie wel de (kilo)watt gebruik voor stroom, maar zou graag ook de m3 willen zien voor gas.
127 votesWe zijn het helemaal met je eens dat er een dergelijke functie voor gas moet komen.
We markeren deze dan ook als “Ter beoordeling”. Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!
-
Jaar overzicht van de verbruik periode. Mijn contract begint bijvoorbeeld in oktober 2017 en september 2018
Een jaar overzicht va; jullie is leuk maar bij na geen een begint op
1 januari en eindigt op 31 december
Gr jakob1,167 votesEen zeer mooie toevoeging voor het dashboard!
We zullen zeker kijken naar de mogelijkheden omtrent implementatie bij een toekomstige versie van het dashboard.
Heb je als medegebruiker hier oren naar?
Breng dan snel je stem uit! -
semi premium voor minder dan een tientje
De premium prijs van 19 euro per jaar is voor mij niet te rechtvaardigen. Ik vind het leuk om te kijken wat mijn panelen hebben opgebracht en hoeveel ik ongeveer gebruik. Meerdere profielen heb ik niet nodig. Als dit voor 5 tot 10 per jaar kon zou ik het gelijk afsluiten 19 euro is voor mijn gebruik niet te rechtvaardigen.
9 votesEen goed idee, sowieso goed om meer verschillende abonnementsvormen aan te bieden. Bij je mobiele telefoon heb je tenslotte ook verschillende opties qua abonnement.
We zetten het idee dan ook op “ter beoordeling”. Sluit dit idee bij je aan en heb je hier zeker interesse in? Breng dan snel je stem uit!
-
verbruikers identificatie/ apparaat detectie
Een mogelijkheid toevoegen om verbruikers te indentificeren. Als men handmatig kan aangeven wanneer welke verbruiker aangaat, dan kan er na verloop van tijd misschien een indicatie komen van welke apparaten hoeveel verbruiken (grove schatting zou al heel waardevol zijn).
225 votesWe zetten dit item ter beoordeling.
Het biedt inderdaad mooie mogelijkheden als dit zelf aangegeven kan worden.
Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!
-
Verbeteringen voorschot/ kosten
Een negatief voorschot willen kunnen ingeven (ik ontvang namelijk maandelijk een voorschot van het energiebedrijf)
Een apart tarief indien per saldo meer teruggeleverd wordt dan verbruikt.Tussentijdse wijziging wordt niet gemiddeld.
Daardoor wordt de totale voorschot onjuist weergegeven en geeft dus een verkeerd beeld t.a.v prognose en doelstelling.
Het is dus beter vanaf de eerste volgende wijziging het totaal te middelen2 votesHet zou inderdaad mooi zijn om de tarieven ook negatief in te kunnen vullen. Daarnaast kan het gebouwprofiel wel een update gebruiken t.b.v. teruglevering.
-
Een extra verbruik grafiek en widget voor een EV.
Een extra grafiek en widget voor een EV (Elektrische voertuig) die met een KWH meter en een extra youless wordt uitgelezen.
87 votesBedankt voor je idee, omdat dit een steeds actueler item wordt hebben we je idee “ter beoordeling” gezet, mocht je als medegebruiker gebrek hebben aan deze functionaliteit, breng dan snel je stem uit!
-
Meterstanden tussen de "schuifjes" aflezen.
Onder de verbruikgrafiek zitten "schuifjes" waarmee een deel van de daggrafiek nader kan worden bekeken. In de grafiek zijn duidelijke pieken te zien, bijvoorbeeld van de wasmachine of het douchegebruik.
De knop "meterstanden" daaronder geeft alleen de begin- en eindstand van de TOTALE grafiek. Dus niet van een door de schuifjes gespecificeerd deel daarvan.
Het zou mooi zijn als dat wel zo was. Daarmee valt inzicht te krijgen over het gebruik van een apparaat (wasmachine) of een actie (douchen).
7 votesGoed idee, dit zal zeker een verrijking zijn van het platform!
We zetten het idee dan ook op “Ter beoordeling” en zullen zeker nadenken over de mogelijkheden van implementatie.
-
warmtepomp
Wij hebben een lucht water warmtepomp. Het zou mooi zijn als er op het dashboard rekening mee gehouden wordt. Helemaal mooi zou zijn als er ook iets met graaddagen gedaan wordt. Nu staan wij te boek als energievreters.
232 votesDit is een steeds populairder iets, hier zullen we een passende oplossing voor moeten bedenken en implementeren.
Op dit moment zetten we het item op “Ter beoordeling”.
Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan direct je stem uit!
-
Terugverdien model voor zonnepanelen en overstap van gas naar electrische verwarming
Je zou de investering van de zonnepanelen kunnen afzetten tegen de besparing zodat je een overzicht krijgt of je de beoogde terugverdientijd gaat halen.
Voor de gas verbruikers onder. De aankomende energie transitie geeft veel vraagtekens. Zou het een idee zijn om b.v. op basis van de prijstrend van de gasprijzen (oplopend) en het verbruik van vervangende electrische appartuur (met gelijkwaardige warmte opbrengst, verwarming of kooktoetsel) een model te maken waarbij je inzicht krijgt wanneer de overstap rendabel wordt. Zitten natuurlijk wel veel variabelen in.9 votesHet zou een mooie toevoeging zijn aan het dashboard om je terugverdientijd in te zien, hier zijn we het in ieder geval mee eens.
Het idee om de overstap van gas naar elektrisch in kaart te brengen, neemt inderdaad veel variabelen met zich mee. Zoals bijv.: aantal m2’s van de woning, wat is de maximale investering die je wenst te doen etc. Hierdoor zal het lastig zijn om hier een passend model voor te maken.
Wellicht dat we het gas → elektrisch blokje niet direct implementeren, maar het inzicht krijgen in de prestaties van je zonnepanelen en de terugverdientijd klinkt ons zeker interessant in de oren!
Mocht je als medegebruiker hier oren naar hebben of een andere mening? Breng dan snel je stem uit!
-
Weerdata uit te breiden met zonuren, regen en wind
Om beter inzicht te krijgen in de verkoelende of verwarmende invloeden van buiten tov het verbruik lijkt het sterk als naast de buitentemp en graaddagen ook de zonuren, regenhoeveelheid en wind te loggen/plotten. Thanks!
168 votesEen zeer interessante toevoeging voor een toekomstige versie, bedankt Freek!
Mocht je als medegebruiker ook opzoek zijn naar een dergelijke functionaliteit, breng dan snel je stem uit.
-
Besparing Zonneboiler in kaart brengen
Naast zonnepanelen hebben wij ook zonneboiler, echter heb ik geen idee hoeveel gas of elektriciteit ik hiermee bespaar. Wel kan ik nu zien in de verbruik grafiek dat als de zon schijnt (via de zonnepanelen opbrengst) en er wordt gedoucht overdag/'s avonds dat er minder gas wordt gebruikt als dat er 's morgen wordt gedoucht. Is het bijvoorbeeld mogelijk dit grafisch ook in kaart te brengen met een extra youless, een extra flow meter in de warmwaterleiding tussen de zonneboiler en de CV ketel en 2 temperatuur sensoren (ingaand en uitgaand zonneboiler)? Q=m x c x deltaT, wat weer kan…
5 votesMogelijkheden zien wij hier wel in, echter zal het kostenplaatje een overwegende factor spelen bij de monitoring hiervan.
Zoals je zelf aangeeft zijn er inderdaad al flowmeters nodig en onze ervaring leert dat goede flowmeters niet altijd even goedkoop zijn. Daarbij zijn er ook diverse hardware technische aanpassingen nodig in bijvoorbeeld de Youless. Maar ook bestaande zonneboiler circuits. Wij vragen ons hierbij erg af of een gebruiker met een bestaand zonneboiler circuit zonder flowmeters, hier “zomaar” flowmeters in laat plaatsen t.b.v. monitoring.
Om die reden plaatsen wij het idee voorlopig op “ter beoordeling”.
-
Een prognose van het gas en electraverbruik toevoegen.
Wat erg fijn zou zijn is, om naast de prognose van het voorschot, een prognose van het gasverbruik in m3 en electraverbruik in kWh te hebben. (net als op mindergas.nl).
134 votes -
Dark mode voor website
's avonds zou ik best een "dark mode" willen hebben voor de website. Dus in plaats van dat alles een wit achtergrond heeft, krijgt het een donker (grijs) achtergrond. Zoals je wel vaker ziet bij apps. Een alternatieve stylesheet die je zelf kan kiezen.
7 votesMooi idee, het is wel een trend aan het worden.
Het huidige platform is niet gebouwd met deze optie en dan ook niet eenvoudig te integreren. Wellicht in een toekomstige versie van het platform dat dergelijke opties een onderdeel ervan zijn.
Breng snel je stem uit als je hier meer oren naar hebt!
-
Aantekeningen maken bij de gebruiksgrafiek
Aantekeningen maken bij de gebruiksgrafiek (of elders). Ik ben volop aan het experimenteren. Apparaten aan en uit, kijken wat het effect is. Maar ik zou dit graag terug willen kunnen lezen over een langere periode.
62 votesInteressant idee, bedankt hiervoor!
Om deze reden zetten we dit idee ter beoordeling, mocht je als mede gebruiker hier ook oren naar hebben, breng dan snel je stem uit.Eventueel zou je momenteel gebruik kunnen maken van de export functie en hier aantekeningen op maken.
-
Meer eigenbeheer gebouwprofiel
Momenteel kun je alleen vooringestelde Nederlandse energieproviders gebruiken. Echter, niet iedereen woont in Nederland (bijv. Nederlanders wonen net over de grens omdat de huizen goedkoper zijn, Expats in het buitenland, daadwerkelijk geëmigreerden, enz.). Het moet in principe niet moeilijk zijn om een optie "Anders" of "Zelf bepalen" in te voeren, zodat ik mijn precieze tarief in kan voeren. In mijn geval ist dat een Duits tarief. Helemaal mooi zou daarbij zijn, als je de stroomprijzen op 4 cijfers na de komma zou kunnen invullen.
1 voteDit is een goed idee om toe te passen bij internationalisering van het platform.
Op basis van je locatie moet het mogelijk zijn om je bepaalde leveranciers wel of niet te tonen. Momenteel is deze lijst afhankelijk van onze dienstverlener welke de overstapdienst voor ons voorziet.Voor nu plaatsen wij het idee ter beoordeling, mocht een dergelijke integratie ook wenselijk zijn voor jou, breng dan snel je stem uit!
-
widgets gasverbruik op dashboard
Widgets voor gasverbruik,
Verbruik,
m^3 per dag,
m^3 piek,
m^3 bij xC2 votesVoor mensen met een gasaansluiting kan dit wel meer inzichten bieden in het verbruik. We zetten het idee dan ook op “Ter beoordeling” en zullen eens nadenken over de mogelijkheden.
- Don't see your idea?