Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. Staafdiagram met de kosten per dag, week, maand en jaar.

Ik zou graag een blokje willen waarin in een staaf diagram met 4 kolommen de totale kosten realtime worden weergegeven per dag, week, maand en jaar.(en daarboven de waarde) En evt. de kolomen gesplitst in gas/electra. Mooiste zou zijn als je kunt kiezen tussen kosten en kW c.q. m³. Dab heb je alle kosten in één oogopslag !

16 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    1 comment  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Mooie extensie van het huidige dashboard, om deze reden plaatsen we hem naar “Ter beoordeling”.

Het stukje realtime zal lastig worden bij het alleen uitlezen van de slimme meter (zonder live uitlezer)

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

2. Melding / notificatie uitbreiden en verbeteren

Ik wil graag een alert melding als in een opgegeven interval het gebruik hoger dan een vooraf ingesteld maximum komt.

Notificatie versturen als live uitlezer weer online is

Na een notificatie (meestal na een besparingsactie) willen we weten wat deze actie van invloed is op het verbruik.

Door op het moment van de notificatie het voortschrijdend verbruik vast te stellen en dit te vergelijken met het latere voortschrijdend verbruik is ineens duidelijk wat voor een verschil dit heeft gemaakt.

Het is zelfs mogelijk om een paar maanden na de notificatie een inschatting te maken van het totaal te verwachten resultaat.

52 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    13 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het nieuwe Dashboard wat we begin oktober online hebben gezet is hier het begin van. Voor ons is de eerste stap nu om te kijken hoe we de notificaties het beste bij de gebruiker kunnen krijgen. Hierna gaan we naar de werkelijke notificaties kijken.

Daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

3. Navigatie tussen instellingen en dashboard verbeteren

Super site, maar een paar suggesties/ observaties als nieuwe gebruiker:
    - Het knopje "<- terug naar dashboard" is lastig te vinden, nadat je op gebouwen beheren hebt geklikt.
    - Waarom zit het gebouw profiel niet in het "gebouwen beheren" menu?.
    - Ik kan zowel bij "Instellingen energierekening" als bij "Gebouwen beheren" -> "Gebouwen" -> "Meters" een energietarief instellen. Ik zou verwachten dat de laatste optie gewoon niet zou bestaan.
    - Het instellingen menu ("gebouwen beheren") en het dashboard hebben exact dezelfde layout. kan het erg verwarrend maken waar je nu precies iets moet instellen.

7 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Nog steeds een goed plan en we zijn nog steeds van plan om dit op te pakken. Jammer genoeg weten we nog niet precies wanneer, daarom zet ik het idee weer terug op “Under review”.

We gaan dus weer feedback verzamelen en kijken uit naar jouw input!

2 Next →
  • Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base