Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. Energieverbruik in megajoule

Het totale energieverbruik zou (ook) moeten worden weergegeven in megajoule (MJ). Nu de warmtepomp volop draait neemt het stroomverbruik toe en gasverbruik af.

Je krijgt vervolgens een 'tik op de vingers' dat het stroomverbruik abnormaal hoog is. Maar eigenlijk ben je best heel duurzaam bezig !?

Daarom graag MJ/graaddag als objectief vergelijk.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een integratie van een warmtepomp in het platform is inderdaad een prachtige toevoeging en dient ook zeker plaats te vinden.

Vaak gaat dit samen met het afsluiten van het gas, wellicht zullen beide gelijktijdig toegepast worden.

Of we dan het energieverbruik in MJ zullen weergeven is een tweede. Wellicht is dit dan weer een uitbreiding hierop.

2. Het gasverbruik in het maandoverzicht niet afronden op hele getallen

In de warmere periodes ligt mijn gasverbruik rond de 1.5 m3 per dag. In het maandoverzicht wordt dit enkel als óf 1, óf 2 kuub weergegeven afhankelijk of het net boven of onder de 1.5 m3 zit. Het maandprofiel lijkt daardoor een beetje op een "kasteelmuur"

Als het verbruik net als bij stroom niet afgerond wordt, wordt ook bij weinig verbruik het overzicht een inzichtelijker. Dat lijkt me technische relatief eenvoudig aan te passen.

19 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor je idee Robin! In het geval van de gasmeter zou het inderdaad mogelijk moeten zijn om de waarden van de Daggrafiek (met decimale getallen) te gebruiken. We zetten dit idee daarom op Ter beoordeling.

Een oplossing op dit moment is om onze Enelogic P1 poort uitlezer aan te schaffen, in dat geval heb je wel altijd de beschikking over decimale getallen.

3. Live en dag achteraf energiedata samenvoegen

Als gebruiker heb ik een Enelogic P1 poort uitlezer en maak ik gebruik van de uitlezing via de netbeheerder. Op dit moment zijn dit 4 verschillende meters (2x elektra en 2x gas), ik zou deze graag gecombineerd zien.

Je maakt hierbij gebruik van het beste van beide werelden, namelijk de historische meterstanden uit de uitlezing via de netbeheerder (een dag achteraf) en de live uitlezing via de P1 poort.

10 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het samenvoegen van live en de dag achteraf data staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

2 Next →
  • Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base