Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. kalender verbruik

kunnen we ook een kalender bij verbruik krijgen net als bij dashboard

5 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Op de verbruik pagina kan je makkelijk wisselen door de knoppen “dag / week / maand / jaar” te gebruiken.

Voor nu zetten we dit item “ter beoordeling” mocht je als mede gebruiker hier ook oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

2. Blokje wel of geen gas in gebouwprofiel

Ik woon in Almere stad. Dit centrum heeft nuon stadsverwarming en geen gasaansluiting in de woningen zitten. Ik mis een blokje wat je aan of uit kan zetten in het gebouwprofiel, dus geen gas aanwezig.

Nu staat er bedrag in gasverbruik en vastrecht gedeelte, zet ik die beiden op 0 dan klopt die jaarberekening niet meer.

5 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Dit is een toevoeging die moet komen, helemaal mee eens!

Steeds meer huishoudens in Nederland gaan van het gas af en daar moeten wij als platform mee mee.

Voorlopig plaatsen wij het idee “ter beoordeling”, mocht je oren hebben naar een dergelijke toevoeging, breng dan snel je stem uit.

3. Vaste kosten elektra/gas apart weergeven

Het zou fijn zijn als de vaste kosten voor elektra en gas apart ingegeven en weergegeven kunnen worden.

5 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Momenteel ligt onze focus ergens anders, wellicht bieden we een dergelijke functie aan in een toekomstige versie.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

4. Energie zuinige producten verkopen

Verkoop voor jullie eigen winst de meest duurzame producten.

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het verkopen van energie zuinige producten staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

5. Vergelijken met vergelijkbare huishoudens

Graag zou ik mijn verbruik (in kwh+m3) willen vergelijken met vergelijkbare huishoudens (zelfde gebouwprofiel en zelfde aantal bewoners).

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een dergelijke functie hebben we al geïntegreerd in het dashboard, namelijk de vergelijk functie.

Deze vergelijkt je gegevens, opgegeven onder je gebouwprofiel met vergelijkbare inputs van andere gebruikers. Hier wordt op de achtergrond het aantal kWh + M3 berekend en weergegeven in prestaties.

Wellicht integreren we in een toekomstige versie de mogelijkheid om dit te switchen van € naar kWh naar M3.

6. 4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  7. Geselecteerde dag consequent tonen

Na inloggen en na iedere switch tussen Dashboard, Verbruik, Gebouw enz. wordt steeds weer de situatie van 2 dagen terug getoond.

Volgens mij is het veel handiger en duidelijker als, na switchen tussen verschillende pagina's, consequent de eerder geselecteerde dag wordt getoond.

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor de input, wellicht kunnen we een dergelijke functie aanbieden in een toekomstige versie van het dashboard.

Mocht je als mede gebruiker hier ook oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

8. Vastleggen gebruik/meterstand via P1 monitor

Vastleggen gebruik/meterstand via P1 monitor. O.a. in het scherm "Electriciteit" staat [Opslaan] echter het is niet duidelijk waar. Graag een keuze waar(op de Pc) en hoe (bij voorbeeld PDF)

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor de waardevolle input, we zullen dit zeker meenemen tijdens de ontwikkelingen van een nieuwere P1 monitor.

Mocht je als medegebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

9. semi premium voor minder dan een tientje

De premium prijs van 19 euro per jaar is voor mij niet te rechtvaardigen. Ik vind het leuk om te kijken wat mijn panelen hebben opgebracht en hoeveel ik ongeveer gebruik. Meerdere profielen heb ik niet nodig. Als dit voor 5 tot 10 per jaar kon zou ik het gelijk afsluiten 19 euro is voor mijn gebruik niet te rechtvaardigen.

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Een goed idee, sowieso goed om meer verschillende abonnementsvormen aan te bieden. Bij je mobiele telefoon heb je tenslotte ook verschillende opties qua abonnement.

We zetten het idee dan ook op “ter beoordeling”. Sluit dit idee bij je aan en heb je hier zeker interesse in? Breng dan snel je stem uit!

10. Mogelijkheid tot integraal switchen tussen Euro's en kWh cq m3 op het dashboard

Mogelijkheid om voor alle onderdelen op het dashboard te kunnen switchen tussen Euro's en kWh cq m3 dmv indrukken van een 1 knop, die voor alle menu-onderdelen geldt.

3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Goed idee, dit maakt het een stuk overzichtelijker om je verbruiken te bekijken.

Wel dienen wij er rekening mee te houden dat sommige widgets misschien lastig weergegeven kunnen worden in € of nou juist in kWh / m3.

We gaan er naar kijken!

11. Blog RSS feed

Ik lees graag blog artikelen van diensten waar ik gebruik van maak. Echter zijn het teveel blogs om met regelmaat de websites te bezoeken. Vandaar dat ik nog altijd gebruik maak van een RSS-reader. Hierin zou ik graag Enelogic willen opnemen echter is er op dit moment geen RSS feed beschikbaar. Zien jullie mogelijkheden om deze in elkaar te zetten? Of kan ik jullie hier wellicht bij helpen?

3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Zoals je wellicht merkt hebben we recent niet heel veel blog berichten geplaatst. Voor nu heeft deze optie voor ons geen hoge prioriteit.

Mocht je als mede gebruiker hier ook gebruik van willen maken, breng dan snel je stem uit!

12. Een gratis contract periode de je bij je energie leverancier hevt

Een gratis contract periode de je bij je energie leverancier hebt

3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    under review  ·  0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  13. API handleiding voor export naar Excel

Bron: http://docs.enelogic.apiary.io
    Is erg lastig om koppeling te leggen via apiary en excel. Handleiding is niet duidelijk wat mij betreft.

3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  14. Voorschoten overzicht uitbreiden

In het voorschot overzicht wordt de "prognose" en "doelstelling" weergegeven. Het is jammer dat de "huidige voorschot" niet weergegeven wordt.

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Een mooie toevoeging voor het dashboard, we zullen dit idee meenemen in de discussies omtrent een nieuwere versie van het dashboard!

Heb je als medegebruiker hier oren naar?
    Breng dan snel je stem uit!

15. Een aantal wensen m.b.t. de kosten/voorschot etc..

Een negatief voorschot willen kunnen ingeven (ik ontvang namelijk maandelijk een voorschot van het energiebedrijf)
    Een apart tarief indien per saldo meer teruggeleverd wordt dan verbruikt.

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  16. voorschotbedragen

Ik heb verschillende leveranciers voor gas en elektra. Helaas kan ik maar 1 voorschotbedrag opgeven.
    Zou dit gescheiden kunnen worden per energiebron?

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

In de huidige versie van het dashboard bieden we onder “gebouwprofiel” de mogelijkheid om je voorschotbedragen individueel in te vullen.

Maar inderdaad niet individueel, dit zou een mooie toekomstige uitbreiding zijn.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

17. Eigen stroomtarief invoeren

Momenteel kun je alleen vooringestelde Nederlandse energieproviders gebruiken. Echter, niet iedereen woont in Nederland (bijv. Nederlanders wonen net over de grens omdat de huizen goedkoper zijn, Expats in het buitenland, daadwerkelijk geëmigreerden, enz.). Het moet in principe niet moeilijk zijn om een optie "Anders" of "Zelf bepalen" in te voeren, zodat ik mijn precieze tarief in kan voeren. In mijn geval ist dat een Duits tarief. Helemaal mooi zou daarbij zijn, als je de stroomprijzen op 4 cijfers na de komma zou kunnen invullen.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Dit is een goed idee om toe te passen bij internationalisering van het platform.
    Op basis van je locatie moet het mogelijk zijn om je bepaalde leveranciers wel of niet te tonen. Momenteel is deze lijst afhankelijk van onze dienstverlener welke de overstapdienst voor ons voorziet.

Voor nu plaatsen wij het idee ter beoordeling, mocht een dergelijke integratie ook wenselijk zijn voor jou, breng dan snel je stem uit!

18. Chatbox op enelogic-site

Chatbox zou handig zijn omdat enelogic niet telefonisch bereikbaar is.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    under review  ·  0 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  19. Energieverbruik in megajoule

Het totale energieverbruik zou (ook) moeten worden weergegeven in megajoule (MJ). Nu de warmtepomp volop draait neemt het stroomverbruik toe en gasverbruik af.

Je krijgt vervolgens een 'tik op de vingers' dat het stroomverbruik abnormaal hoog is. Maar eigenlijk ben je best heel duurzaam bezig !?

Daarom graag MJ/graaddag als objectief vergelijk.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een integratie van een warmtepomp in het platform is inderdaad een prachtige toevoeging en dient ook zeker plaats te vinden.

Vaak gaat dit samen met het afsluiten van het gas, wellicht zullen beide gelijktijdig toegepast worden.

Of we dan het energieverbruik in MJ zullen weergeven is een tweede. Wellicht is dit dan weer een uitbreiding hierop.

20. Maandoverzicht

Ik vind het dashboard heel leuk, ik zou alleen een ook maandoverzicht willen kunnen zien.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

De insteek van het huidige dashboard is dat je van de huidige of voorgaande dag direct kan inzien hoe je gepresteerd hebt. In een maand overzicht is dit uiteraard lastiger weer te geven, maar niet onmogelijk.

We plaatsen het idee dan ook “Ter beoordeling”. Heb je hier ook wens naar? Breng dan snel je stem uit.

• Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base