Enelogic App
Een app voor onder andere:
Apple
Android
Windows etc.
Aanvullende ideeen:
Een widget in het Berichtencentrum van mijn iPhone/iPad met het live energieverbruik. Zo kan ik met een simpele veeg over het scherm altijd mijn actuele verbruik zien.
Wil je de mobiele weergave op kunnen starten als een app? Bekijk dan ons blogbericht hierover: https://enelogic.com/nl/blog/slimme-meter-app.
Het maken van een app staat nog niet op onze korte termijn planning. Ik kan echter wel verklappen, dat we aan het kijken zijn, hoe we dit technisch gezien het beste kunnen implementeren. We hebben geen team van tientallen developers, dus we moeten creatief zijn! Daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.
Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!
-
Firma Cobaz - Jeroen Bazuin schreef
Verschil tussen een shortcut en een app is relatief groot. Zeker voor iOS gebruikers, in de huidige opzet wordt een snelkoppeling niet gezien als app en wordt dus ook niet in recente items getoond. Daarnaast zou een app UI/UX veel zaken kunnen oplossen die nu niet lekker gaan in de webversie. Is er inmiddels zicht op een app?
-
Ruud Duits schreef
Nog steeds interesse in een app. Al werkt de website op een iPad ook erg fijn.
-
A.C.B. van der Ven schreef
In 2015 wordt al min of meer een belofte gedaan. De halfbakken oplossing die nu wordt gegeven is niet meer van deze tijd. Steeds opnieuw inloggen omdat ik geen wachtwoorden in een browser opsla. Ik ben al jaren een betalende gebruiker, inclusief youless. Maar doordat programma niet gebruiksvriendelijk (allen via een browser) te starten is kijk ik steeds minder. En verliest het dus ook zijn nut. Jammer want het programma zelf geeft de data zeer inzichtelijk weer.
-
G Smits schreef
Een app
-
Niels de Jong schreef
Ik zou graag een app zien omdat de gegevens momenteel niet automatisch refreshen. Alleen “Actueel verbruik” de overige gegevens zoals verbruik van de gasmeter in euro’s en de kosten van je dag gebruik worden niet automatisch ververst.
-
Jaap van Rossum schreef
Ik zie niet in wat een app toe kan voegen. Zeker als je gebruik maakt van de shortcut zoals vermeld in https://enelogic.com/nl/blog/slimme-meter-app
-
Ernst Veerman schreef
Uitlezen op de mobiele telefoon lijkt mij wel heel plezierig (in mijn geval Iphone).
-
Robèrt schreef
Persoonlijk vindt ik een app niet nodig, ik heb de shortcut op mn android gezet en die werkt prima, maar goed marketingtechnisch zou het wellicht wel handig zijn, qua onderhoud gaat het wel weer meer kosten natuurlijk ;-)
-
Robin Harmsen schreef
Een native android app zou erg welkom zijn.
Zeker in combinatie met realtime uitlezen van een P1 + S0 meter.Eventueel installeren op een 7'inch tablet en ik kan hem zo ter vervanging van een Toon neerzetten/ophangen.
-
Gjp van uggelen schreef
Nu moet ik elke keer via de mail inloggen
Het zou handig zijn als dit met een app zou kunnen -
anoniem schreef
Ik wilde vandaag ook op zoek gaan naar een Enelogic app in de android app store. Dus niks te vinden. Alweer een tijd de Enelogic aansluiting maar helaas dus niet via een app te raadplegen.
-
anoniem schreef
Een App beschikbaar stellen
-
Mark Mulder schreef
Als jullie er in november 2015 al over nadachten, dan zou er nu toch al een App moeten kunnen zijn?.. Ik vind het niet van deze tijd dat er nog gewoon naar een website gegaan moet worden. Andere spelers op de markt hebben al tijden een app die gewoon via een mobile device gestart kan worden.
-
Marc schreef
Het responsive design van de app is eigenlijk prima.. Zet die op je homescreen en de gemiddelde gebruiker heeft niet eens door dat het geen app is...
1 Nadeel.. Je kunt op die manier geen notifications doen.. En die zijn natuurlijk net leuk.. Het zou toch mooi (en playfull) zijn om een notification te krijgen als je je laagste gebruik ooit hebt, of de hoogste piek op je zonnepanelen, of een onverwacht hoog gebruik...Met notifications en een widget in het berichtrencentrum heb je dan ook meteen apple watch implementatie.. ook leuk..
Allemaal gadget-achtig gebruik maar ik vermoed dat veel youless gebruikers ook in die classificatie passen ? Ik in ieder geval wel..
-
Gjp van uggelen schreef
Een app zou een grote verbetering zijn !!!!
-
Wim Sederel schreef
Maak een app gekoppeld aan het gebruik voor mijn smartphone ...
-
Peter van Dam schreef
Er zijn voor Windows diversie tools om WebApps in de store te zetten, misschien is dat de snelste weg, de vindbaarheid van Enelogic als platform vergroot dan ook via de Windows store
-
Peter van Dam schreef
Het klopt dat de site goed werkt in de browser, zowel desktop, laptop als mobiel scenario (onafhankelijk van het platform). Het gebruik van een app is, zeker bij regelmatig gebruik, toch fijner omdat je de app apart kan toevoegen aan je start scherm, apart opstart en niet in een willekeurige browser tab, deze dan ook in de task switcher zichtbaar is en touch is vaak beter dan in de browser enz (de algemene nadelen van een regelmatige website in de browser gebruiken). Voor Windows Phone is dit inmiddels niet meer zo relevant, maar 80% van mijn Enelogic gebruik is op een laptop/tablet (touch scenario)
-
Ron Wijdeveld schreef
Ik denk dat het niet meer van deze tijd is om géén app. te hebben.
Het moet mogelijk zijn om je gegevens via een app. vlot op te vragen waar je óók bent.
eenmalig een account maken met de gegevens en klaar. -
Sander Bergers schreef
De voorgestelde blog werkt prima. Wat mij betreft moet de app precies dat zijn, ziet er goed uit dus. Voor de mensen die graag een app willen verzoek ik om de blog eens uit te proberen.