Water meter monitoring
Ik zou graag ook inzicht krijgen in het gebruik van water. Kan hiervoor ook een watermeter worden toegevoegd?
We hebben ervoor gekozen, om op korte termijn geen ondersteuning voor watermeters in te bouwen.
Om te beginnen is water een erg klein onderdeel van de totale energierekening. Daarnaast is het erg moeilijk gebleken om watermeters voor een langere periode succesvol uit te lezen zonder hoge kosten. Bijvoorbeeld onze YouLess pulsmeter kan watermeters uitlezen, maar dit werkt niet optimaal en vraag hierdoor veel support.
Hopelijk begrijp je onze beslissing hierin.
-
peter schreef
Jammer, ik zou deze functie erg graag geimplementeerd zien worden. Zoals hieronder al eerder vermeld het kunnen inzien van je totale verbruik van gas/water/electra/warmte via 1 portaal zou echt ideaal zijn. Het zou voor mij zelfs een reden kunnen zijn om over te stappen naar een ander systeem. Wellicht dat jullie de functionaliteit als beta oid kunnen uitbrengen? Niet voor het grote publiek maar voor mensen die het aanvragen, uiteraard zonder support.
-
Cees schreef
Ook al is het verzoek afgewezen, ik zou het bijzonder op prijs stellen om mijn waterverbruik per uur te kunnen meten. De sensor heb ik geplaatst en die werkte prima bij een conculega van jullie.
-
Jan B schreef
De beslissing begrijp ik, is een afweging tussen verschillende variabelen.
Echter het uitlezen van alle energie bronnen tegelijk kan soms tot verrassende uitkomsten leiden.
bv. als mijn watermeter voor lange tijd loopt en mijn gasmeter ook, kan ik zien hoelang dat iemand onder de douche heeft gestaan etc. etc.
Het is waarschijnlijk een kleine groep die zover gaat , maar wel een hele leuke extra toevoeging
maybe, maybe......... -
Leon van Keulen schreef
wanneer wordt het mogelijk de water meter ook toe te voegen. Dan is je energie inzicht pas compleet. Is deze niet te koppelen aan de slimme meter. Technisch moet dat geen probleem zijn. Ligt dat aan de leverancier.