Koppeling met derde partij (SMA, SolarEdge, smappee etc.)
Als Enelogic gebruiker wil ik graag een koppeling met een derde partij zoals:
- SMA
- SolarEdge
- Smappee
- PVOutput
- IFTTT
- Domoticz
- Netatmo
etc.
Originele bericht:
L.s. Is het mogelijk dat de slimme meter communiceert met mijn SMA Sunny boy 2000HF PV-Omvormer en zodoende mij meer duidelijkheid verschaft over wat ik gebruik afneem en teruglever? Hopende op een spoedig antwoord, Henk Kooy
Het koppelen met SMA omvormers staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.
Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!
-
anoniem schreef
Deze API kan gebruikt worden:
https://www.solaredge.com/sites/default/files/se_monitoring_api.pdf -
Hessel Boschma schreef
ik zou graag gegevens uit domoticz eporteren
-
samartens schreef
Is hier al meer over bekend? Ook ik zie graag een koppeling met SolarEdge!
-
Johan Bruyn schreef
Ik zou deze functie er graag bij zien. Dan heb je je locale buitentemperatuur (tevens 2e systeem voor als KNMI niet werkt) Daarnaast is het handig om ook de binnentemperatuur te zien in verband met gasverbruik. Zo kan je bevoordeeld achterhalen dat de warmwater functie onnodig in de nacht aan gaat. (Dat tevens een referentie lijn bij 15 graden in de grafiek)
-
David Jacobson schreef
Idee stamt al uit 2014 zie ik! Kom op Enelogic; dit zou de praktische functionaliteit enorm vergroten!
-
Gilles van der Have schreef
Omdat data van PVOutput naar Enelogic niet mogelijk is haal ik data van Enelogic naar PVOutput. Middels een Google Apps Script lees ik elke middag de totalen uit van gisteren en eergisteren en schrijf de delta afname en export waarden naar PVOutput. PVOutput berekent dan zelf de netto consumptie uit. Ik zal het script in GitHub zetten inclusief instructies voor wie geinteresseerd is.
-
Eric Nijman schreef
Nog een idee: waarom verkoop je geen "donation accounts" van PVO meteen bij het abonnement mee, zodat je meteen meer data kan heen en weer sturen.
Ik denk dat PVO dat ook wel interessant zou vinden ;) -
Eric Nijman schreef
Ik betaal ook al aan PV-output.org om meer functionaliteit te krijgen en het platform in de lucht te houden. Ik wil best een euro per maand of zo betalen voor deze koppeling maar dan moet het wel wat toevoegen en niet dezelfde inzichten geven als PV-output.
Als alle data van PVO gebruikt zou worden wil ik ook wel het dubbele betalen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan meer benchmark-data, lokale overzichten, merken vergelijkingen, etc.
Je kunt gewoon een APP-koppeling maken, ze hebben daarvoor een speciale API.
-
Robèrt schreef
Ik heb drie omvormers met een registratie naar PVoutput, het zou geweldig zijn als ik deze kon koppelen met Enelogic
-
anoniem schreef
Nog steeds wachtende hierop...ik heb reeds een separate tussenmeter met een Youless voor de zonnepanelen...maar die staat gekoppeld naar PVoutput....
-
Robèrt schreef
Dit topic loopt al vanaf 2014....
Ik heb drie omvormers die registren naar pvoutput.hoe moeilijk kan het nu zijn om de data middels de pvoutput api te importeren op de website?, ik wil graag de enelogic portal gebruiken als default waar alle data op staat. Als ik daar wat meer voor moet betalen dan is het niet anders.. graag jullie reactie!
-
Harold Iedema schreef
Een koppeling met de PVoutput api is in PV-land eigenlijk een vette musthave.
Ook een koppeling om de data daar weg te halen (opwekking bruto) naar een enelogic dashboard zou mooi zijn.Wat is de status hiervan dit punt ? topic start in 2014
Dit lijkt mij wel een erg actueel punt welke hoog op jullie wenslijst staat? -
Jorden Neuteboom schreef
HOi,
Is er ook een mogelijkheid om bijv via een Google home je verbruik op te vragen?
bv
"okay google, wat is mijn verbruik" -
Alwin Dijkstra schreef
Ik zou er ook premium voor aanschaffen als het dan zou werken.
-
anoniem schreef
Wordt hier naar gekeken? ik heb net een Youless besteld en ben voornemens om Enelogic te gaan gebruiken als mijn energie dashboard. Graag zou ik mijn situatie klaar gaan maken voor het moment dat de Salderingsregeling ten einde komt. Vanaf dat moment wil ik graag automatisch verbruikers kunnen inschakelen en uitschakelen op basis van huidig verbruik/teruglevering. IFTTT zou een ideaal universeel middel zijn om Enelogic te koppelen aan de huisautomatisering. (in mijn geval Homeseer)
-
Robin Harmsen schreef
Zou heel mooi zijn als data vanuit of SolarEdge of vanuit PVOutput kan komen.
Hier hangt ook een SE omvormer, data gaat al direct naar PVOutput -
Ben Rutten schreef
ja, max 20 Euro per jaar heb ik hiervoor over
ik heb Solaredge omvormer
de App van solar edge is hierop voorbereid, als je een storage system van ze koopt, zijn de data interfaces inbegrepen en heb je alle energiestromen in je App beschikbaar. Zonder storage system helaas niet. Enelogic zou hierop in kunnen spelen door het generiek te maken. -
André Dekkers schreef
Het zou erg mooi wezen als Tado thermostaat geïmplementeerd kan worden. Tado is een ver ontwikkeld product en krijgt in Nederland steeds meer voet aan de grond.
-
Dirk Niestadt schreef
KlikAanKlikUit ICS-2000 ondersteuning
-
Joop schreef
Onderdeel van het Premium abonnement zou prima zijn. Gaat deze koppeling er komen?