Heb je ideeën hoe wij Enelogic kunnen verbeteren?

Meterstanden per seconde (of 10 sec) opslaan ipv per minuut

De zogenaamde "P1 poort" van de slimme meter geeft iedere 10 seconden een update over het verbruik (voor de (D)SMR 5.0 versie vanaf 2017 is dit zelfs per seconde!).

In de grafieken in het Verbruik menu worden standaard de meterstanden per 5 minuten weergeven. Als je inzoomt in de grafiek of het onderaan hard instelt op "Per minuut" worden de minuutwaarden ook weergeven.

Mijn vraag is, of jullie ook de meterstanden per 10 seconden (of zelfs per seconde) kunnen gaan opslaan voor nog meer nauwkeurigheid.

26 votes
Vote
Sign in
(thinking…)
Sign in with: facebook google
Signed in as (Sign out)
You have left! (?) (thinking…)
r.bronckers shared this idea  ·   ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
under review  ·  AdminTeam Enelogic (Support, Enelogic) responded  · 

Op zich staan we hier niet (meer) negatief tegenover. Het opslaan van 6x zoveel data vraagt natuurlijk wel een ander prijsmodel.

We zijn daarom feedback aan het verzamelen en kijken uit naar meer input! Hoeveel mag dit kosten?

3 comments

Sign in
(thinking…)
Sign in with: facebook google
Signed in as (Sign out)
Submitting...
  • Martijn Nab commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Als jullie een real-time verbruik mogelijk kunnen maken en hierbij dan ook de real-time bruto productie mee kunnen nemen voor het berekenen van het echte verbruik dan kan dit een interessante optie zijn om het premium abo interessanter te maken. Qua data is het inderdaad nu ook niet weer heel erg veel dat hier hoge kosten tegenover staan.

• J Weber commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Ik zie weinig reden waarom het meer moet kosten. De hoeveelheid data is niet noemenswaardig.

Als ik uit ga van een plain CSV en een regel lengte van 1024 byte(1024 karakters) dan is er om over een periode van 10 jaar voor 1 miljoen klanten en een 10 seconde interval log bij te houden en schamele 14Terabyte aan opslag nodig.

En dan hebben wij het over 10 Jaar, dus nog geen 1,5TB per jaar aan data en dan ervan uitgaan dat jullie 1 miljoen betalende klanten hebben.

• Anonymous commented  ·   ·  Flag as inappropriate

De p1 poortuitlezer geeft ieder 10 sec. de waardes door. De weergave op de site zijn gemiddelden van 5 min. Ik heb begrepen dat de hoeveelheid te versturen data anders te groot wordt. Dat begrijp ik. Is het niet mogelijk om bij inzoomen , het detail te verhogen. b.v. , zodat je alleen in het uiterste inzoom bereik, de 10 sec. waardes ziet. De P1 uitlezer wordt dan naar mijn idee meer waardevoller.

Feedback and Knowledge Base