Handmatige invoer meterstanden
Het zou mooi zijn wanneer we ook een mogelijkheid hebben om handmatig gas en water in te voeren (per maand) zodat we dit ook hier centraal kunnen bijhouden. Dus ook voor de mensen die hiervoor geen extra youless meter hebben, maar wel naast youless icm elektriciteit ook water / gas per maand willen invoeren.
Toevoeging:
Op dit moment heb ik een slimme meter die prima de standen weergeeft. Maar
ik heb ook een appartement met enkele meter, 'domme' meter, waarvan ik dan
ook standen wil bijhouden (zonder excel).
We bieden de komende tijd geen ondersteuning voor het handmatig invoeren van meterstanden jammer genoeg. Dit zou (te) veel veranderingen vragen aan het gehele systeem.
-
@Oscar, bedankt voor je bericht.
Bidgely gebruikers kunnen hun export doorsturen naar YouLess en deze zetten dit dan om naar ons format, wat wij weer kunnen importeren. Zie ook http://youless.nl/blogpost/items/overstap-bidgely-enelogic.html en dan onderaan bij "Update 6 januari:"Zie verder ook https://enelogic.uservoice.com/knowledgebase/articles/1107991-kan-ik-historische-waarden-importeren .
-
Oscar Henneke schreef
Veel gebruikers komen nu van Bidgely af en hebben geen meerdere meters. Het zelf kunnen invullen van de oude gegevens zou een uitkomst zijn. Ook hebben de Bidgely gebruikers gasmeter. Het zelf kunnen aanvullen zou ook voor hem een uitkomst zijn.
-
John schreef
Als je de p1 lezer gebruikt en een abb neemt kan tot een jaar de meterstanden opgehaald worden.
Als je daarnaast gewoon jou 1e maand invoert en het voorschotbedrag zal het programma dit zelf uitrekenen. Helaas kun je niet anders dan op een hele maand starten. -
G Hoekstra schreef
we wonen nu in een appartement waar de gasmeter te ver weg zit van (slimme) elektrometer. Dus dat werkt niet goed. Is het dan niet mogelijk dat ik de maand verbruiken (meterstanden) in kan voer met de hand in het systeem? Dan kunnen die toch mee genomen worden in het overzicht. Dat zou een mooie tussenoplossing zijn voor mij.
-
John van den Hurk schreef
omdat de Enelogic P1 meter meestal niet aangeschaft wordt met de start van het verbruiksjaar is een prognose van de verbruikskosten het eerste jaar vaak niet te maken. Via de leverancier van de Nuts voorziening zijn de totale verbruikskosten per maand vaak wel toegankelijk. Het idee is om de historische kosten van maanden waarin geen data via de Enelogic beschikbaar waren handmatig te kunnen invoeren. Voorbeeld mijn verbruiksjaar start in februari , de Enelogic in aangeschaft eind maart. Ik mis dus twee maanden. Mijn doelstelling en prognose kloppen dus niet voor het lopende jaar.
De optie is alleen van toepassing op het eerste verbruiksjaar en alleen mogelijk indien er geen volledige data set beschikbaar was.
Voordeel dit maakt de prognose veel nauwkeuriger en bijsturen in het eventuele voorschot bedrag en voorkomt verrassingen bij de eindafrekening.
-
Bert schreef
Ik begin in een lopend jaar maar ik kan niet de reeds verbruikte energie en reeds betaalde voorschotten invoeren, waardoor ik tot het eind van het lopende jaar geen goed beeld heb van de prognose en hoe ik ervoor sta.
Invoer van reeds betaalde voorschotten en verbruik tot dan toe zou helpen. -
Misschien dat een mogelijkheid tot het zelf kunnen selecteren van een periode u al in de juist richting zou brengen? https://enelogic.uservoice.com/forums/256893/suggestions/6136599
-
anoniem schreef
Mogelijkheid om eigen meterstanden in te voeren als beginpunt, zodat je in het jaar kan zien hoeveel je hebt verbruikt ten opzichte van de beginstand van je verbruikersjaar.
Mijn jaar loopt bv van eind juni tot begin juni het jaar daarop.