Electrische auto of andere zware electrische apparatuur uit grafiek filteren
Electrische auto of andere zware electrische apparatuur uit de grafieken filteren.
In verband met het opschonen van de ideeënbox, hebben wij dit verzoek gesloten. Dit betekent niet direct dat het idee niet meegenomen wordt in de nieuwe versie van Enelogic.
Heb je nog geniale ideeën die niet in de ideeënbox staan, maak dan een nieuw idee aan.
-
Marthijn Everts schreef
Werkt het om een 1fase meter ‘omgekeerd’ aan te sluiten en dan via S0 poort te koppelen aan de Youless? Misschien is het mogelijk om dan een ‘warmtepomp’ die teruglevert te zien in de grafiek?
Ik hoop dat een ieder deze verwarrende kronkel begrijpt.
-
Gerrit Feenstra schreef
ook warmtepomp uit eigen gebruik kunnen halen net als met zonnecel nu al wel kan. Warmtepomp heeft net als auto een groot aandeel in energie gebruik, zo groot dan ander gebruik bijna weg valt.
-
Erik Wegman schreef
Ik heb hier ook een idee voor ingevoerd, nl middels een api het verbruik van (in mijn geval) m'n new motion laadpaal ophalen en verwerken in de data
-
HenkJan de Vries schreef
Doordat ik sindskort electrisch laad aan huis zijn de getallen volledig uit balans. Omdat ik panelen heb kon ik afgelopen jaren heel goed het binnenkomend en uitgaande goed vergelijken. Nu met el.laden is dit volledig uit balans. Daarnaast wordt ik gecompenseert en is dus dat energie verbruik eigenlijk niet onderdeel van mijn eigen consumptie.
Kan een dergelijke groot element 28kw per dag niet uit de telling gehaald worden, daar waar ik de meest energie zuinige vriend was lig ik nu laatste terwijl niet helemaal klopt.Een ander element is, is dat aanbieders verkeerd ingeschat worden omdat verbruik eigenlijk anders ligt.
Graag aandacht hiervoor
-
HenkJan de Vries schreef
De data gaat helemaal scheef met een electrische wagen, ook omdat de kosten niet gelden voor de overzichten of bv de energie vergelijking. Het zou echt handig zijn om groot verbruik kosten weg te halen. Of iig zelf te kunnen aangeven. Zeker met 3 fase aansluitingen
-
anoniem schreef
Dit zou inderdaad handig zijn. Maar ik denk het voor de vergelijking met andere huishoudens vooral ook nodig is om in het gebouwprofiel onderscheid te kunnen maken tussen huizen waar ook electrische auto wordt opgeladen. Dat verschilt namelijk al gauw ca 2200 kw per jaar.