Netto verbruik lijn in de grafiek
In de Maand- en Jaargrafiek tonen of er netto gebruik of levering is (netto positieve dag of negatieve dag), door middel van kleuren of een netto lijn. Deze waarde is gelijk aan de totaalwaarde die getoond wordt als je over de dag of maand zweeft, maar het zou mooi zijn als je die in een oogopslag kunt zien.
In verband met het opschonen van de ideeënbox, hebben wij dit verzoek gesloten. Dit betekent niet direct dat het idee niet meegenomen wordt in de nieuwe versie van Enelogic.
Heb je nog geniale ideeën die niet in de ideeënbox staan, maak dan een nieuw idee aan.
-
anoniem schreef
Dit is echt de belangrijkste grafieken die mist. Als het doel is je energieverbruik te verminderen wil je graag zien wat het effect van de genomen maatregelen is. Ik zie nu per dag wat het resultaat is maar het is essentieel dat je dit ook in de tijd kan zien.
-
Frits schreef
De wigdet is al handig, maar geeft net te weinig informatie. Het zou heel handig zijn, als je in de tijd (week, maand, jaar) de volgende waarden in een "altijd aan" grafiek kunt zien:
1. Laagste verbruik (min) tijdens meet-tijdstip van "altijd aan"
2. Gem. verbruik tijdens meet-tijdstip van "altijd aan"
Optioneel zou je het mooi zijn om bij je instellingen het tijdstip van "altijd aan" aan te kunnen passen (bv van 23.45 - 05.30) -
Leo Plugge schreef
Een nogal complexe uitleg. Voor mij is het volgende voldoende:
Zet in de E-grafiek "Jaar" boven iedere kolom het netto verbruik (Afname-Levering) en trek een lijn tussen die punten, vergelijkbaar met de lijn voor het gemiddelde verbruik.Ik moet nu per kolom met de muis controleren wat per maand mijn verbruik is om het te vergelijken met het gemiddelde, dat is niet handig.
-
Rudie schreef
Ik mis nettoverbruik in 1 oogopslag Nu wordt verbruik en levering in eenzelfde grafiek weergegeven (teruglevering zou een beter woord zijn). + en - op een zelfde dag. Liefst zou ik een grafiek willen zien waarin verbruik minus teruglevering is te zien. Zie je in 1 oogopslag over de dagen waarin je verbruik hoger is dan je teruglevering of juist de teruglevering. Doel is dat je alleen maar dagen wilt hebben dat je teruglevering hoger is dan je verbruik. Misschien zelf nog zuiniger worden of extra zonnepanelen plaatsen. Een overzicht van nettoverbruik kan je hier meer zich op geven hoe goed je bezig bent.
-
Edwin Brugman schreef
Omdat mijn netto-verbruik mede beinvloed wordt door de opbrengsten van mijn zonnepanelen, zou ik het fijn vinden als er in het staafdiagram ook een netto verbruikslijn geprojecteerd kon worden. Eventueel met een vinkje aan/uitschakelbaar. En kan ik de data van mijn zonnepanelen ook importeren in Enelogic? Dus achteraf, met een CSV-bestand?
Vr.gr. Edwin Brugman -
Leo Plugge schreef
Een lijn voor het gemiddeld persoonlijk verbruik per jaar is voldoende, naast de lijn voor het groepsgemiddeld. Nu kun je niet in een oogopslag zien of jouw gemiddelde zich anders beweegt.
-
Leon van Keulen schreef
dmv een knop een gemiddeld verbruik en/of opbrengst per dag, per maand en per jaar toevoegen
-
anoniem schreef
Ik zou graag de minimale afname in de grafiek verwerkt zien. Nu is dit enkel in de widget of in de Daggrafiek. Maar ik zou de minimale afname ook graag in de andere grafieken willen hebben. Hierdoor is bijvoorbeeld direct te zien of de minimale afname toeneemt of afneemt over een langere periode.
Andere reacties via Support:
Waar je wellicht ook iets mee kunt: in mijn ogen zou het handig zijn wanneer je de basislast in de kolommen (week/maand/jaar) zou kunnen verwerken. Hoeveel watt verbruik je nou als je niet thuis bent of slaapt? Nu zie je deze enkel in de dagweergave.
De basislast is voor de meeste mensen hetgeen waar de grootste besparing te behalen valt. Dus des te lager je deze kunt krijgen, des te harder zakt je verbruik, vooral ook op de langere termijn.