Melding / notificatie uitbreiden en verbeteren
Ik wil graag een alert melding als in een opgegeven interval het gebruik hoger dan een vooraf ingesteld maximum komt.
Notificatie versturen als live uitlezer weer online is
Na een notificatie (meestal na een besparingsactie) willen we weten wat deze actie van invloed is op het verbruik.
Door op het moment van de notificatie het voortschrijdend verbruik vast te stellen en dit te vergelijken met het latere voortschrijdend verbruik is ineens duidelijk wat voor een verschil dit heeft gemaakt.
Het is zelfs mogelijk om een paar maanden na de notificatie een inschatting te maken van het totaal te verwachten resultaat.
Na 12 maanden is er geen verandering te verwachten door de notificatie.
Als gebruiker wil ik een melding ontvangen zodra mijn zonnepanelen onder een bepaalde standaard opwekking komen. Het kan dan goed zijn dat er defecte panelen tussen zitten en dat hier actie op ondernomen moet worden.
Oude idee:
schoonmaakbedrijven hebben tegenwoordig een systeem waarmee ze met lange lansen de ramen met gedemineraliseerd water wassen.
het lijkt me een koud kunstje om zo ook panelen te wassen.
In verband met het opschonen van de ideeënbox, hebben wij dit verzoek gesloten. Dit betekent niet direct dat het idee niet meegenomen wordt in de nieuwe versie van Enelogic.
Heb je nog geniale ideeën die niet in de ideeënbox staan, maak dan een nieuw idee aan.
-
Jan Claes schreef
alerts/notificaties afhankelijk van opbrengst/verbruik values zou eigenlijk vanzelfsprekend zijn.
Of ten minste een interconnect tussen enelogic en IFTTT zodat we zelf alerts kunnen instellen.Zeer spijtig dat hier niet de nodige aandacht aan besteed wordt. Ben volop op zoek naar oplossing die dit wel aanbiedt. Zodra ik een alternatief vind zal ik Enelogic opzeggen tenzij jullie eerst zijn natuurlijk.
-
Nico Verdoorn schreef
Er wordt keurig bericht gedaan als er geen info binnenkomt. Kan er ook een mededeling uitgaan als het weer hersteld is?
-
Edwin schreef
Dit verzoek is al erg oud. Is wel een welkome aanvulling om geatendeerd te worden op hoog verbruik. Ook een controle voor bedrijven bij hoog verbruik in de nacht of tijdens het weekend zou wenselijk zijn. Zijn er al actie's in aantocht om notificaties uit te breiden? Mvg, Edwin
-
Zwart schreef
Ik heb nu net een 19 euro abonnement genomen. Inderdaad krijg ik al veel informatie van mijn Omnik. Toch zaten wij geregeld te kijken, waar onze stroom en gas pieken stonden. Dan gingen mijn vrouw en ik bedenken, wat er rond die tijd gebeurde en konden wij kijken of dat aannemelijk was of dat we er iets aan konden doen. Daarom vond ik deze kleine bijdrage voor een jaar wel verantwoord en eerlijk tegenover de makers . Wat ik volgend jaar doe, zie ik dan wel weer.
Groeten Klaas. -
Hans schreef
Neem geen betaald abonnement nemen.
-
willem hendrik scholten schreef
Hallo ik ben tevreden.
-
W. Timmerman schreef
Wat bedoelt op "verbruik-elca" de licht-blauwe figuur onder de blauw-groene figuren weer te geven?
Ik ga geen betaald abonnement nemen omdat ik langs andere weg al voldoende gegevens verkrijg, maar dank voor de geboden mogelijkheden. -
Henk schreef
Ik zit met mijn inkomen beneden bijstand, dus ik peins er niet over om abonnementen aan te gaan, maar.... betekent het dat de tijdspanne dat ik kan zien nog kleiner word ook al heb ik niets aan de extra's welke jullie mij opdringen?
-
dennis schreef
Ik heb geen aan of opmerkingen. Alleen maar lof ! Alles werkt perfect dat mag ook gezegd worden ! Keep up the good work !
-
William Turkesteen schreef
Mijn intentie voor het gebruik van enelogic is inzicht krijgen en energiebesparende maatregelen ondernemen en controleren of dit succesvol is geweest. Ik zou het Enelogic platform uitbreiden in 4 stappen. 1. Apparatuur herkennen aan het verbruikspatroon. 2. Lokale aanpak VVE,straat,buurt bevorderen (goed voorbeeld is Nextdoor.nl). 3. Controleren of een energiebesparende maatregel heeft bijgedragen middels label in de tijdlijn 4. Integreren van een duurzaamheid checklist(input voor labels) of forum of een informatie voorziening zoals milieucentraal.nl dat doet.
-
VVE De Hofte schreef
Dit is een erg handige functie, daarvoor zouden wij een premium account aanschaffen.
Het kan namelijk erg veel geld schelen als we problemen met hoog energieverbruik snel te weten komen.
Dit is technisch niet zo moeilijke functie, aangezien erg duidelijk veel mensen om vragen hoop ik dat jullie het op korte termijn toevoegen. -
hein1965 schreef
Als gebruiker wil ik een melding ontvangen zodra mijn zonnepanelen onder een bepaalde standaard opwekking komen. Het kan dan goed zijn dat er defecte panelen tussen zitten en dat hier actie op ondernomen moet worden.
Oude idee:
schoonmaakbedrijven hebben tegenwoordig een systeem waarmee ze met lange lansen de ramen met gedemineraliseerd water wassen.
het lijkt me een koud kunstje om zo ook panelen te wassen. -
kees schreef
Het krijgen van een melding (via mail) is erg handig, mijn ouders die bij een andere provider zitten krijgen deze bij bijv een 'veel hoger verbruik, vergelijkbaar bij eenzelfde periode' of als de p1 uitlezer om één of andere reden geen gegevens meer verstuurd.