kWh prijs surplus teruglevering
Mijn zonnepanelen leveren meer op dan ik gebruik. Aan het einde van het jaar krijg ik dus geld terug van mijn energieleverancier (0,092 € / kWh), maar dit kan ik nog nergens invullen.
We hebben vandaag een grondige analyse gemaakt van hoe vaak dit werkelijk voorkomt en dit is met een zeer klein aantal van de gebruikers (ook al heeft het idee best veel stemmen). Veel gebruikers zitten wel op het randje, maar dit is niet interessant om deze hele functie daarvoor in de bouwen.
Het hebben van extra teruglevering moet ook in alle gevallen worden voorkomen natuurlijk (mocht je de zonnepanelen willen terugverdienen).
Het toevoegen van zo’n functie zal ook weer veel support vragen opleveren is onze ervaring. We willen de support lijn juist minder belasten door eenvoud.
Alle deze redenen zorgen ervoor dat we dit idee moeten afwijzen jammer genoeg.
Hopelijk begrijp je onze beslissing hierin.
-
Rein Zwolsman schreef
Denk dat iedereen steeds zuiniger apparatuur koopt, dus zal het terug leveren vaker voorkomen. Ik krijg 10.5 ct per kWh als teruglever vergoeding. Kon niet meer stemmen.
-
Ilse Smit schreef
Hoewel afgewezen: Toch zijn er sinds nov 2015 meer en meer zonnepanelen geplaatst. Dus mag verwacht worden dat er ook meer dan "een zeer klein aantal van de gebruikers" te maken krijgt met overcapaciteit en dus extra teruglevering.
De opbrengsten van deze extra teruglevering dalen (nu €0,07 bij Essent) zodat calculeren met €0,22 een te optimistisch beeld geeft in de prognoses.
Toevoegen van de mogelijkheid om het teruglever tarief in te vullen onder het gebouwprofiel en installeren van de functie afname-teruglevering=kWhxteruglevertarief zal e.e.a recht kunnen trekken -
Hein Holthuizen schreef
Bij zonnepanelen verandert de prijs van de opbrengst als je je eigen verbruik overschrijdt met teruglevering. Hierdoor is de algemene opbrengst te rooskleurig, soms met een factor 2 a 3. Kan dit ingebouwd worden?
-
Ron schreef
Beste,
Bedrag terugleververgoeding elektra kunnen invoeren wat het plaatje weer completer maakt.Met vriedelijke groet,
Ron
-
Dirk Vellinga schreef
Ik kan de tarieven voor terug levering van mijn zonnepanelen nergens invullen.
Op mijn rekening staan de tarieven gelijk als wat ik betaal voor afname, zo klopt het
eindbedrag niet.