Heb je ideeën hoe wij Enelogic kunnen verbeteren?

PVOutput koppeling

- Importeren van pvoutput.org data (output van zonnepanelen) http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=25730&sid=23463, je kan dan zien wat je echt gebruikt terwijl de zonnepanelen leveren.
- Exporteren van Enelogic data naar pvoutput.org.

204 votes
Vote
Sign in
(thinking…)
Password icon
Signed in as (Sign out)
You have left! (?) (thinking…)
Anonymous shared this idea  ·   ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
under review  ·  AdminTeam Enelogic (Support, Enelogic) responded  · 

Weer even een reactie van onze kant over dit idee.

We hebben de afgelopen weken veel nagedacht over toekomstige functies en programmeercapaciteit om dit te bouwen versus potentiële opbrengsten om deze extra capaciteiten te kunnen betalen. Een van de conclusies die we hebben getrokken is dat we hier een apart abonnement voor willen opzetten.

Het zou daarom erg waardevol zijn om feedback te krijgen hoeveel een koppeling met PVOutput bijvoorbeeld per jaar zou mogen kosten. Of andere ideeën over verdienmodellen zijn natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt!

32 comments

Sign in
(thinking…)
Password icon
Signed in as (Sign out)
Submitting...
  • Gilles van der Have commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Omdat data van PVOutput naar Enelogic niet mogelijk is haal ik data van Enelogic naar PVOutput. Middels een Google Apps Script lees ik elke middag de totalen uit van gisteren en eergisteren en schrijf de delta afname en export waarden naar PVOutput. PVOutput berekent dan zelf de netto consumptie uit. Ik zal het script in GitHub zetten inclusief instructies voor wie geinteresseerd is.

• Eric Nijman commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Nog een idee: waarom verkoop je geen "donation accounts" van PVO meteen bij het abonnement mee, zodat je meteen meer data kan heen en weer sturen.
    Ik denk dat PVO dat ook wel interessant zou vinden ;)

• Eric Nijman commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Ik betaal ook al aan PV-output.org om meer functionaliteit te krijgen en het platform in de lucht te houden. Ik wil best een euro per maand of zo betalen voor deze koppeling maar dan moet het wel wat toevoegen en niet dezelfde inzichten geven als PV-output.

Als alle data van PVO gebruikt zou worden wil ik ook wel het dubbele betalen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan meer benchmark-data, lokale overzichten, merken vergelijkingen, etc.

Je kunt gewoon een APP-koppeling maken, ze hebben daarvoor een speciale API.

• Robèrt commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Ik heb drie omvormers met een registratie naar PVoutput, het zou geweldig zijn als ik deze kon koppelen met Enelogic

• Anonymous commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Nog steeds wachtende hierop...ik heb reeds een separate tussenmeter met een Youless voor de zonnepanelen...maar die staat gekoppeld naar PVoutput....

Dit topic loopt al vanaf 2014....
    Ik heb drie omvormers die registren naar pvoutput.

hoe moeilijk kan het nu zijn om de data middels de pvoutput api te importeren op de website?, ik wil graag de enelogic portal gebruiken als default waar alle data op staat. Als ik daar wat meer voor moet betalen dan is het niet anders.. graag jullie reactie!

• Harold commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Een koppeling met de PVoutput api is in PV-land eigenlijk een vette musthave.
    Ook een koppeling om de data daar weg te halen (opwekking bruto) naar een enelogic dashboard zou mooi zijn.

Wat is de status hiervan dit punt ? topic start in 2014
    Dit lijkt mij wel een erg actueel punt welke hoog op jullie wenslijst staat?

• Ben Rutten commented  ·   ·  Flag as inappropriate

ja, max 20 Euro per jaar heb ik hiervoor over
    ik heb Solaredge omvormer
    de App van solar edge is hierop voorbereid, als je een storage system van ze koopt, zijn de data interfaces inbegrepen en heb je alle energiestromen in je App beschikbaar. Zonder storage system helaas niet. Enelogic zou hierop in kunnen spelen door het generiek te maken.

• Joop commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Onderdeel van het Premium abonnement zou prima zijn. Gaat deze koppeling er komen?

• Said commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Is er al enig nieuws te melden? Het is natuurlijk raar om de klant te vragen wat deze er voor over heeft. Het zou beter zijn als jullie weten hoeveel ontwikkeltijd het kost en op basis daarvan een prijs voor te leggen aan de klanten.

• Hans Bouritius commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Hoe snel kunnen jullie hiermee beginnen?
    Voor mij: - € 10,- per jaar als abonnement naast de huidige abonnementen is oké

• Harry Verjans commented  ·   ·  Flag as inappropriate

De API bij Enelogic is gratis zorg dat ik kan downloaden met de API met een CURL script dan neem ik een abonnement, de koppeling met pvoutput realiseer ik dan wel zelf.

• Martijn Nab commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Op dit moment vind ik de meerwaarde van het premium abo niet voldoende om hiervoor te gaan betalen. Het toevoegen van output naar PVoutput zou dit abo al veel interessanter maken.

• Luuk commented  ·   ·  Flag as inappropriate

De api functionaliteit op PVoutput is 'gratis'. Maar misschien dat jullie een Premium + zonnepanelen prijsplan op kunnen nemen. Je houdt immers al meer telwerken bij. Overigens zou ik een directe koppeling met de API van Enphase nog beter vinden.

Jee die importfunctie lijkt mij wel handig denk als we een euro op het abonnement gooien deze kosten zo terugverdient zijn. Middels de standaard api lijkt mij dit vrij simpel.

Dit zou fantastisch zijn, ik heb 2 omvormers die registreren naar pvoutput, dus als jullie deze kunnen koppelen zou dat fantatisch zijn!!!

• Martijn Nab commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Doordat ik mijn Youless firmware omgezet heb naar Enelogic kan ik nu geen data meer naar PVoutput krijgen. Dat vind ik erg jammer, want ik gebruikte Solaranalyzer voor Andoid om deze info weer op mijn android telefoon realtime te kunnen zien. Zou erg fijn zijn als de solar data naar PVoutput dorgestuurd kan worden (of van PVoutput afgehaald kan worden)

← Previous 1

Feedback and Knowledge Base