Tarieven aanpassen bij ingang nieuw contract
Overgestapt via enelogic van energie leverancier, vervolgens wordt gevraagd of je de tarieven wilt aanpassen naar de nieuwe leverancier. Bij akkoord gebeurt dit direct. Het zou beter zijn dit met ingang van nieuwe contract datum in te voeren zodat de tarieven van huidige en nieuwe leverancier gedurende het contract kloppen.

De overstap module kan zeker het een en ander aan verbetering krijgen. Dit is zeker een mooie verbetering.
We zetten het idee dan ook op “Ter beoordeling” en zullen eens over de mogelijkheden nadenken.
-
Melvin de Vries commented
Dit is zeer belangrijk want een pricing record dient een start en eind datum te hebben. Nu ook weer voor de vijfde keer overgestapt via Enelogic, en nu zijn de tarieven van mijn huidige jaar verkeerd ivm de tarieven die pas gelden wanneer mijn nieuwe contract ingaat per januari. Het betekent ook dat je historie niet goed wordt weergegeven over de jaren heen.
-
Marthijn Everts commented
Ik denk dat het voor dit platform eigenlijk wel klopt. Je kunt je verbruik in euro’s makkelijk vergelijken met een eerder jaar. Dat je feitelijk minder euro’s hebt uitgegeven omdat je nu een goedkoper contract hebt is goed om bij te houden in je eigen administratie, maar geeft vertekend beeld als je gaat denken dat je ineens ‘minder bent gaan verbruiken’ als bedragen niet gelijkgetrokken worden.
-
Pascal z commented
hi enelogic team,
Fijne site, mooie oplossing echter had ik graag een verbeterings voorstel voor jullie om te beoordelen:
De mogelijkheid om per energie contract de tarieven vast te houden in dat leverings jaar met daarbij de leveranciers naam.
Ik verander elk jaar van contract en zodoende veranderen dus ook elk jaar de tarieven en leveranciers naam.
Nu vul je een nieuw tarief in en word dit terug berekend over de voor gaande maanden terwijl dit niet juist is want er golden namelijk andere tarieven en zodoende weerspiegelt dit niet de juistheid.mvg. Pascal
-
Wim Huijbers commented
Hey is teleurstellend te zien dat de nieuwe tarieven ook in voorgaande jaar gehanteerd worden, en niet e toen geldende tarieven. Dit is voor mij toch wel een tekortkoming van het platform