Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

47 gevonden resultaten

  1. Verbruik per fase

    Wij hebben een installatie met meerdere omvormers en alles electrisch. Om te zorgen dat er een beetje balans in het net zit zouden we graag het verbruik per fase willen zien. In de huidige firmware kunnen we dit al zien op de webpagina maar we zouden dit graag ook willen loggen.

    Het zou fijn zijn als dit ook in het overzicht gepubliceerd kan worden.

    4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  2. Grafiek met S-orm

    Ik zou graag een grafiek willen zien van de cumulatieve som (in kWh) van E-verbruik minus E-invang vanaf een gegeven startpunt. De vorm van die grafiek zal een soort sinus zijn. Het startpunt zal bij voorkeur het moment van afrekenen zijn van je Energieleverancier. Stel dat dat 1 januari is dan verwacht je eerst een stijgende lijn door extra E-verbruik in de winter (plus eventueel een warmtepomp), daarna afvlakken door minder verbruik en meer zonne-energie opbrengst. Tijdens de zomer gaat de curve weer omlaag om in de herfst af te vlakken en in de wintermaanden weer te stijgen.
    In het…

    6 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  3. Prijs van dynamisch contract weergeven naast huidige vaste contract

    Is er ook een mogelijkheid om achteraf/tijdens het huidige contract te bekijken hoe een dynamisch contract zou hebben uitgepakt? Dit om bij een nieuw contract een betere keus te kunnen maken.

    8 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  4. Ik heb een elektrice boiler en een elektrice auto.

    Ik zou dat graag willen verwerken op de een of andere wijze in het vergelijken. Nu ben ik altijd duurder dan anderen maar feitelijk juist niet...

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  5. Laadpaal

    Ik wacht al jaren op de mogelijkheid om een laadpaal op te nemen.
    Ik heb deze altijd als warmtepomp gedefinieerd, maar binnenkort komt er een echte warmtepomp. De opties om een meter als laadpaal te definiëren lijkt zo simpel en hoog nodig in deze tijd.

    4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  6. Home Assistant koppeling

    Ik mis een koppeling met home assistant waardoor ik via Enelogic geen data van mijn energiemeters kan toevoegen. Dit zou handig zijn als integratie omdat home assistant al vrijwel met alles gekoppeld kan worden zoals home wizard, tibber pulse, omvormers etc.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  7. Consistentie min- en max- labels in response /measuringpoints

    Gebruik concepten maandstanden, dagstanden en intervalstanden consistent in een nieuwe versie van de API. Sugggesties voor verbeteringen voor response van /measuringpoints endpoint:
    - yearMin, yearMax -> monthMin, monthMax (want dit gaat over maandstanden)
    - monthMin, monthMax -> dayMin, dayMax (want dit gaat over dagstanden);
    - dayMin, dayMax -> intervalMin, intervalMax (want dit gaat over intervalstanden)

    Specificeer de laatste min en max overigens, net als de anderen in dezelfde local timezone (nu blijkt het in UTC-tijd gespecificeerd te zijn, erg inconsistent) Je kunt ook overwegen om voor tijdwaarden gebruik te maken van fully qualified ISO 8601 time strings te gebruiken, zoals…

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  8. Saldering uitsplitsen per telwerk (electriciteit)

    De verrekening (dus Saldering) vindt binnen een telwerk plaats. Dus verbruik en teruglevering is niet het totaal van alles (telwerk 1-4, dag en nachtstroom), maar het wordt verrekend binnen telwerk 1 (nachtstand) enz. Het kan dus zo zijn dat er een negatief (totaal over alle telewerken) verbruik is, maar men toch moet betalen. Om beter te kunnen aansturen is het goed om de telwerken los te presenteren! en niet een totaal.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  9. API-koppeling met EPEX tbv dynamische contracten

    dynamische contracten zijn EPEX + opslag / m3 gas of /kWh. Dat zou een simpel te maken en waardevolle addon zijn.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  10. Verbruik in m2 per graaddag

    De graaddagen in de grafiek geven een goed algemeen beeld van het gasverbruik ten opzichte van het aantal graaddagen voor de periode. Een werkelijke analyse van het gasverbruik en direct duidelijk beeld van de impact van bijvoorbeeld energiebesparende maatregelen zou mogelijk zijn wanneer je ook per periode het verbruik in m2 per graaddag kan vergelijken. Het zou tevens mooi zijn als deze ratio tevens in de tooltip op de grafiek wordt weergegeven.

    11 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  11. 12 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  12. Meerdere energieleveranciers per aansluiting

    Dit idee is gerelateerd aan "Verschillende energieleveranciers voor Gas en Elektra". Naar verluid komt er in 2025 aan dat je twee verschillende leveranciers kunt nemen voor levering en teruglevering van elektriciteit. Mijn idee is dan ook om drie verschillende cobtracten te kunnen invoeren met ieder hun eigen startmaand. Dit zou zonder veel meer moeite met het andere idee samen te implementeren moeten zijn.

    6 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  13. Warmtemeter / Stadsverwarming / Stadswarmte / Zonneboiler monitoring

    Beste Enelogic, in 2015 hebben jullie dit idee geweigerd. We zijn 7 jaar verder en er worden steeds meer huizen op warmtenetten aangesloten en ook worden (zoals bij mij door Vattenfal) bij bestaande aansluitingen slimme GJ meters geplaatst ("Warmtelink").
    Dus ik pleit er met drang om deze meters te ondersteunen in jullie Ecosysteem. Anders zal ik naar de eerste beste concurrent moeten overstappen die dat wel doet.
    Wanneer Enelogic dit als eerste zou aanbieden dan hebben jullie als eerste een super compleet ecosysteem.

    10 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  14. Specifieke veranderingen in installatie markeren in timeline

    De mogelijkheden om in de timeline te markeren wanneer er veranderingen hebben plaatsgevonden in instellingen of installatie. zodat duidelijk is wat de veranderingen teweeg hebben gebracht.
    In navolging hierop zou het prettig zijn om de investering (icm bv. levensduur.afschrijving) te kunnen invoeren zodat er een totaal plaatje ontstaat.
    Zo zou men ook best practices op een soort forum kunnen delen met elkaar wanneer het gaat om installatie voorkeuren, (smart) instellingen etc.

    6 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  15. Thuisbatterij

    Een feature waarmee thuisbatterijen en potentiele besparingen berekend kunnen worden;

    In de toekomst gaat het salderen afgeschaft worden, op dat moment zou ik het volgende willen:

    • Als gebruiker wil ik zien wat een thuisbatterij aan vermogen zou bijdragen als besparing.
    • Als gebruiker wil ik aangeven hoe ik deze thuisbatterij ga gebruiken; bijvoorbeeld overdag vullen met energieoverschot en op een later moment gebruiken OF in de avond vullen met energie en overdag gebruiken (in de winter extra voordeel door het verschil in tarief te benutten).
    • Potentiele opbrengst vermelden (situatie 1: Verschil tussen teruglevertarief en afname tarief, situatie 2: Verschil tussen nachttarief…
    9 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  16. Uitbreiding dashboard: dagelijks verbruik + dagelijkse afname/teruglevering

    Op het dashboard wordt nu voor mij persoonlijk mooi overzichtelijk weergegeven wat mijn zonnepanelen opwekken en wat mijn warmtepomp verbruikt. Naast de piekafname en pieklevering, met het actueel verbruik is dit een mooie basis. Toch mis ik iets!

    Nu worden er voor het dagverbruik wat financiële getallen gegeven. Dat vind ik eigenlijk minder intressant. Ik zou graag direct kunnen zien:

    • wat mijn dagelijks verbruik is (echt verbruik.. dus inclusief eigen opwekking). Dit wordt nu al wel berekend, maar is alleen opvraagbaar via het 'verbruik' tabblad. Een tegel zou hier een mooie aanvulling zijn.

    • wat mijn netto levering/afname van de dag…

    18 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  17. Dashboard layout centraal opslaan

    Ik krijg momenteel de indruk dat de indeling van het dashboard lokaal in cookies / session storage o.i.d. wordt bewaard. Aanpassingen aan de indeling zijn niet zichtbaar op andere apparaten, en om de zoveel tijd is alles weer gereset, wat ik echt behoorlijk irritant vind.

    Zou het niet beter zijn om de indeling gewoon centraal op te slaan? Dezelfde indeling op al je apparaten is misschien niet ideaal maar dit zou weer opgelost kunnen worden door de mogelijkheid te introduceren om meerdere dashboards met persoonlijke namen aan te maken. De naam van het laatst gekozen dashboard is dan wel weer…

    6 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  18. Percentage direct verbruikte zonne-energie

    Straks, met afschaffen salderen (NL) zal het steeds interessanter worden om zo veel mogelijk opgewekte stroom zelf te gebruiken.

    In een Excel houd ik percentage direct verbruikt al bij (met de som '(totaal opgewekt minus teruggeleverd aan het net is direct verbruikt) gedeeld door totaal opgewekt maal honderd is percentage').
    Het is voor de gebruiker van Enelogic wel noodzakelijk dat de Youless met de S0 is aangesloten op een tussenmeter.

    10 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  19. Verschillende energieleveranciers voor Gas en Elektra

    Nu is het slechts mogelijk om één energieleverancier in te vullen zowel voor gas als elektra. Ik stel voor om voor gas en elektra verschillende energieleveranciers te kunnen invullen.

    9 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  20. Label toevoegen aan verbruik

    Bij verbruik zou het handig zijn als je een gedeelte kunt selecteren/markeren en daar een label aanhangen. B.v. 'wasdroger aan', 'airco aan' etc.

    6 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
← Vorige 1 3
  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank