Teruglevertarief
Stroom die ik teruglever aan het net wordt gesaldeerd waardoor ik dezelfde prijs terugkrijg als ik betaal, namelijk 20,99 cent.
Dit wordt goed weergegeven op mijn dashboard.
Echter, wanneer ik per jaar meer opwek dan ik verbruik krijg ik over het teveel opgewekte slechts 12 cent terug (bij PowerPeers, dit is een hoog tarief).
Dit kan ik niet invoeren op Enelogic waardoor de uiteindelijke bedragen op de site niet kloppen.
Mijn advies: maak het ook mogelijk om een tarief in te voeren voor ‘meer opwekking dan verbruik’, zodat het dashboard weer kloppend wordt bij iedereen die meer opwekt dan hij verbruikt.

Bedankt voor het idee, we zetten deze ter beoordeling om zo meer stemmen te krijgen.
Wellicht wordt deze functionaliteit geïntroduceerd in een toekomstige versie van het dashboard.
Mocht je als medegebruiker gebrek hebben aan deze functionaliteit, breng dan snel je stem uit!
-
Erik ten brug commented
VandeBron enkeltarief euro 0,32 per kWh afname. Overschot teruglevering euro - 0,11 kWh. Dit wordt steeds actueler.
-
Paul commented
Hoe staat het met dit idee? Het aantal leveranciers dat 100% vergoed is volgens mij inmiddels 0...
-
Jeroen Harbers commented
Dit idee is nu 4 jaar oud, het zou mooi zijn dat dit nu mogelijk wordt gemaakt!
-
Marthijn Everts commented
Dit idee staat al een poosje ter beoordeling. Is er al meer mogelijk over een andere weergave bij een negatief getal stroomverbruik?
Het lijkt vast eenvoudiger dan het in de programmatuur is, maar dit moet toch geen hogere wiskunde zijn: Kolom in gebouwbeheer toevoegen met teruglevertarief en als dan het kwh in de grafiek -0,01 of lager is gelijk overgaan naar het ingevoerde getal uit die kolom.
Als het kwh in de grafiek 0,00 of hoger is, dan overgaan naar som dat het teruggeleverde bedrag wordt afgetrokken van het verbruikte tarief (zoals huidige som is)(voorbeeld: 1000kwh verbruikt, 1500kwh teruggeleverd = 500 x teruglevertarief
voorbeeld2: 1000kwh verbruikt, 500kwh teruggeleverd = (1000-500) x gewone tarief ) -
Laurent Ganton commented
Ja, ik heb ook nood aan deze functie. Nu krijg ik een vertekend beeld van mijn eigen produktie tgo. afname.
-
Anonymous commented
Dit is blijkbaar al lang een issue! Als dit niet opgelost wordt zijn voor mij de financiële cijfers van Enelogic onbruikbaar.
-
Pascal van der Geest commented
Is hier al meer bekend over? Goede toevoeging!!
-
Maarten Alkema commented
Ik heb sinds deze week ook zonnepanelen en vind dit een goed idee +1
-
John commented
Zou wel verwerkt kunnen worden in het hiervoor gestelde idee "grafiek met jaarsaldo (verschil koop en teruglevering)".
-
J.W. van der Leeuw commented
Als je meer teruglevert als afneemt weet je dat meestal wel. In dat geval kun je gewoon met het teruglevertarief werkend dan klopt het in ieder geval financieel
-
Mark commented
Bij de verbruiks grafiek wordt voor de teruglevering een ander energie tarief gebruikt dan het verbruiks tarief. Dit is misleidend aangezien de energieleverancier hetzelfde tarief gebruikt.