Een extra verbruik grafiek en widget voor een EV.
Een extra grafiek en widget voor een EV (Elektrische voertuig) die met een KWH meter en een extra youless wordt uitgelezen.
Bedankt voor je idee, omdat dit een steeds actueler item wordt hebben we je idee “ter beoordeling” gezet, mocht je als medegebruiker gebrek hebben aan deze functionaliteit, breng dan snel je stem uit!
-
Theo Buijsrogge schreef
Ik wacht hier al twee jaar op. Ik heb de meter van de laadpaal nu als warmtepomp benoemd. Niet netjes, maar het werkt.
Nu wil ik ook een warmtepomp gaan installeren en heb ik echt een aparte widget voor laadpaal nodig.
Waarom duurt dit zo lang. Het lijkt zo'n eenvoudige uitbreiding (de functionaliteit is gelijk aan warmtepomp, alleen een extra item in het menu en een apart logotje). -
GolfTouch schreef
Heel mooi idee en volgens mij niet zo heel moeilijk te implementeren in het platform.
Nu zelf al 2x Youless en 2x 3-fase kWh meter in gebruik voor monitoren opbrengst zonnepanelen (P1 en S0 op Youless 1) en verbruik warmtepomp (S0 op Youless 2).
Ik kan bij meter toevoegen wel kiezen voor o.a. algemeen, elektrische boiler, elektrische verwarming maar niet voor elektrische auto.
Eventueel zou hier dan ook nog een andere optie beschikbaar moeten/kunnen komen en dat is WTW systeem. Ook die monitoren en zichtbaar in het platform zou een mooie toevoeging zijn.Hiervoor zijn denk ik meerdere gebruikers van het platform wel bereid om een extra Youless en 3-fase kWh meter aan te schaffen.
Ik zou het een mooie toevoeging vinden. -
Jan van Asselt schreef
Een van de redenen om enelogic te gebruiken is het uitlezen van een EV. Ik vind het echt een tekortkoming dat dit er niet in zit. Ik heb een aparte kwh meter ertussen gezet met een youless dus zou dit prima via S0 op het dashboard kunnen weergeven. Zo moeilijk is het niet om ook een EV te kiezen ipv zonnepanelen of warmtepomp. Dat je dan ook een apart rapportje kan draaien per week of maand om te declareren op mijn werk. Jammer dat ik dit nu mis.
-
Christian Siegers schreef
Absoluut nodig. Het opladen heeft mega impact op de vergelijkswidget. Het zou goed zijn dat er een optie komt dat het opladen van een ev losgekoppeld kan worden van het normale verbruik. Via meter of handmatig is mij om het even.
Kortom een optie nodig voor totaal verbruik met en zonder EV. Dit zou instelbaar moeten zijn. Dit geeft een beter overzicht als je 'zuinig' bent in de vergelijking of niet.
-
Erik schreef
Ik zou graag mijn elektrische auto als aparte meter zien. Op de kWh-meter van de auto zit een Youless en die heb ik nu maar elektrsiche boiler gemaakt, maar graag zie ik dit als auto.
Zou tof zijn! Mijn dank is groot.
-
H.J. Verver schreef
Hallo, ik zou graag naast "zonnepanelen" en "warmtepomp" ook de mogelijkheid willen hebben om "accu" te kunnen kiezen. Zo'n accu kan bv een bufferaccu of de accu van een elektrische auto zijn. Als salderen komt te vervallen is het interessant om ipv terugleveren de accu op te laden. Tijdens piektarief kan je de accu ontladen. Met eenYouless LS120 en Enelogic kan je dan goed controleren of eea goed is ingesteld.
-
Theo Buijsrogge schreef
Ik heb inmiddels mijn Youless die via P1 aangesloten was op mijn slimme meter tegelijk via de S0 aangesloten op de puls van mijn laadpaal-kWh meter. Heel interessant om te zien wanneer er stroom wordt afgenomen en hoeveel.
Jammer dat ik deze meter nog niet toe kan wijzen aan een 'laadpaal'. Tot die tijd is hij toegewezen aan 'warmtepomp' om het in het dashboard ook zichtbaar te maken. -
Theo Buijsrogge schreef
Dit lijkt eenvoudig te realiseren. Ik heb nu een Youless op mijn kWh meter voor mijn laadpaal gezet en toegewezen aan 'warmtepomp'. Graag, naast de opties 'Warmtepomp', 'electrische verwarming' en 'electrische boiler' een extra optie maken voor 'laadpaal'. Dan wel de widget handhaven (dus moet die denk ik ook opties krijgen).
-
Theo Buijsrogge schreef
Ik heb al een extra kWh meter voor de laadpaal (ivm verrekenen zakelijke kosten). Dat zou ik graag apart zien van in mijn huis-verbruik, want de impact is enorm, wat de statistieken fors dwarsboomt.
-
anoniem schreef
Ik wil graag het opladen van mijn E auto uitsluiten als nachtelijk sluipverbruik. Ik heb de indruk dat ik daardoor nu zo’n hoog sluipverbruik heb
-
Luke schreef
Zeker een goed idee, maar het koppelen van een leverencier is een minder goed idee. Je zou dit veel beter kunnen oplossen door een youless op je KWH meter te koppelen en die te kunnen markeren als laadpaal in enelogic (dat laatste kan volgens mij nu niet, zou een mooie toevoeging zijn). Zo kan je merk en leverancier onafhankelijk je laadpaal verbruik filteren. Een KWH meter kost een paar euro en het plaatsen daarvan is een eenvoudige klus voor een elektricien.
Bij deze in ieder geval wel mij stem voor het filteren en/of inzien van laadpaal gebruik.
-
Erik Wegman schreef
Ik zou graag het verbruik van m'n laadpaal terugzien in het dashboard en dit ook kunnen excluden in m'n verbruiksgrafieken. De kosten hiervan worden nl door de werkgever vergoed en voor dit verbruik geldt hoe meer hoe beter (per km)
-
Ed Mulder schreef
Voor de electrische auto heb ik een aparte youless met extra meter geplaatst. Alles wat via de laadpaal wordt geladen kan ik nu gewoon bijhouden en van het 'normale'verbuik aftrekken.
-
W Fabrie schreef
Zou je het verbruik van je elektrische auto ook apart kunnen specificeren. Nu lijkt het verbruik heel hoog t.o.v. andere die mogelijk geen elektrische auto hebben.