Heb je ideeën hoe wij Enelogic kunnen verbeteren?

verbruikers identificatie

Een mogelijkheid toevoegen om verbruikers te indentificeren. Als men handmatig kan aangeven wanneer welke verbruiker aangaat, dan kan er na verloop van tijd misschien een indicatie komen van welke apparaten hoeveel verbruiken (grove schatting zou al heel waardevol zijn).

169 stemmen
stem
Inloggen
Controleer!
(even geduld ...)
reset
of meld u aan met
  • facebook
  • google
Ingelogd als (Afmelden)
Je hebt nog over! (?) (Denken…)
Jim Nijkamp plaatste dit idee  ·   ·  Markeer idee als ongepast…  ·  Beheerder →
ter beoordeling  ·  AdminTeam Enelogic (Support, Enelogic) heeft gereageerd  · 

We zetten dit item ter beoordeling.

Het biedt inderdaad mooie mogelijkheden als dit zelf aangegeven kan worden.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

9 reacties

Inloggen
Controleer!
(even geduld ...)
reset
of meld u aan met
  • facebook
  • google
Ingelogd als (Afmelden)
Indienen...
  • Eric schreef  ·   ·  Markeren als ongepast

Leuk dat mijn (heel oude) voorstel weer van stal gehaald wordt. Ben benieuwd of het gaat lukken.

• Pieter schreef  ·   ·  Markeren als ongepast

Greenchoice introduceert een nieuwe dienst om gebruiksprofielen per apparaat inzichtelijk te maken. Ze doet dit met de 15 minuten data van de slimme meter, maar met jullie p1 meter kan je dat nog veel nauwkeuriger doen. Is dat iets wat jullie ook willen ontwikkelen?

• wim schutten schreef  ·   ·  Markeren als ongepast

Breidt het platform uit met energie metingen op apparaat niveau. Als je bij mensen (tijdelijk) energiemeters plaatst, kun je deze een tijdje volgen en krijg je een goede indruk waar de energie vreters zitten

• John schreef  ·   ·  Markeren als ongepast

Men zou ook kunnen denken aan een Smappee oké een fors stuk duurder maar al je apparaten kan je later uitlezen op verbruik en een overzicht genereren wat het verwachte jaarverbruik is van 1 enkel apparaat.

• Eugene schreef  ·   ·  Markeren als ongepast

Zodra je een apparaat inschakelt begint een apparaat kWh te verbruiken, kun je aan de hand van dit verbruik een profiel toekennen voor elk apparaat afzonderlijk. Er zijn ook apparaten die verbruiken niet constant hetzelfde, maar die moet je toch ook wel een profiel kunnen toekennen. Zo kun je proberen om een mooi overzicht te creëren van alle apparaten die aangesloten zijn. Ik heb zoiets ook dmv een nieuwe voeding in mijn pc, zo kan ik zien wat de voeding verbruikt hoeveel er verloren gaat door omzetting en wat alle verschillende onderdelen verbruiken.

• W.Nieuwland schreef  ·   ·  Markeren als ongepast

Misschien ook meters kunnen plaatsen tussen stekker en stopcontact en die dan weergeven als onderdeel van het dagelijks gebruik

• r.bronckers schreef  ·   ·  Markeren als ongepast

profiel van het electraverbruik van apparaten herkennen in de meetwaardes om zodoende te bepalen hoeveel een apparaat gedurende een periode gebruikt wordt.

Feedback en Kennisbank