Heb je ideeën hoe wij Enelogic kunnen verbeteren?

Verbetering financieel model, saldering, vaste kosten

Het goed modeleren van je eigen tarieven in de huidige opzet vraagt nogal wat creativiteit van de gebruiker.
Voorstel (2 delen):
a. Geef ieder tarief een tijdstoewijzing (wanneer is deze geldig), zodat je bij overgang naar andere leverancier, wijziging kosten netbeheerder of fiscale veranderingen de financiele berekening blijft kloppen.

b. de salderingsregels zijn nu niet goed bruikbaar. Dit wordt in de toekomst steeds belangrijker. Denk voor nu aan hoog/laag tarief saldering en hoe wordt e.e.a. verrekend als je in de salderingsperiode meer teruglevert als dat je verbruikt ,

23 votes
Vote
Sign in
(thinking…)
Sign in with: facebook google
Signed in as (Sign out)
You have left! (?) (thinking…)
John shared this idea  ·   ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
under review  ·  AdminTeam Enelogic (Support, Enelogic) responded  · 

Bedankt voor de interessante input!
We zijn het vooral eens met punt b, hier dienen steeds meer mensen rekening mee te houden.

Voorlopig plaatsen we deze ter beoordeling en zullen deze dan ook zeker meenemen in het overleg omtrent een nieuwere versie van het dashboard.

Mocht je als medegebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit.

2 comments

Sign in
(thinking…)
Sign in with: facebook google
Signed in as (Sign out)
Submitting...
  • Robin Harmsen commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Het zou voor mij ook wenselijk zijn om te kunnen ingeven in welke periode's welke tarieven actief hadden moeten zijn.

Dit zodat je ook achteraf (of zelfs vooraf) makkelijk correcties kunt doen op de berekende kosten.

Dus eigenlijk punt a.

En als zonnestroom eigenaar zou ik ook graag ontwikkeling rondom b. zien

• Leon commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Ik vind dit een heel goed idee. Ik switch elk jaar van leverancier als dit interessant is, of ik verleng bij mijn huidige leverancier als dit het meeste voordeel oplevert. Hierdoor zullen bijna jaarlijks mijn energietarieven wijzigen.

Ook lijkt het me goed om periodieke kortingen en cashbacks te kunnen ingeven.

Als laatste denk ik graag met jullie mee om een actuele energievergelijker te maken die uitrekent obv historisch verbruik wat de goedkoopste energieleverancier voor je is. Dat moet niet heel moeilijk zijn. Kan ook nog geld opleveren dmv een affiliateconstructie.

Feedback and Knowledge Base