Heb je ideeën hoe wij Enelogic kunnen verbeteren?

Tado (thermostaat) koppeling

De NEST thermostaat was voorheen erg populair. Echter zaten velen te wachten op een modulerende versie en daar kwam NEST december 2015 mee in versie 3. Maar wat blijkt nu in de praktijk, hij schakelt alleen tussen 100% en 0% waardoor er enorme overshoots plaatsvinden. Ja, hij moduleert maar dat lijkt gewoon voor de marketing een leuk verhaal. Veel mensen zijn nu heel erg teleurgesteld in NEST en zoeken naar een beter product.

Een aanzienlijk beter ontwikkeld product is de tado slimme thermostaat. Het is van een Duits bedrijf welke zeer voortvarend te werk gaat. Zelfde idee als de Nest maar dan wel werkend. Op veel vlakken hebben ze de Nest al dik ingehaald, zo zijn er bijvoorbeeld ook al slimme radiatorknoppen om het huis in aparte zones te verwarmen en hebben ze ook airco aanstuurmodules.

Het marktaandeel in Nederland groeit ook flink. Inmiddels hebben ze aardig wat retailers gevonden waar je de producten kunt kopen (online en winkels). Ook heb ik al commercials op de Nederlandse TV gezien van het product.

Tado heeft ook een openbare API, het zou mooi zijn als de binnenshuis temperatuur uitgelezen kon worden en deze ook in de verbruiksgrafieken getoond kunnen worden.

133 votes
Vote
Sign in
(thinking…)
Password icon
Signed in as (Sign out)
You have left! (?) (thinking…)
Robert Webbe shared this idea  ·   ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
under review  ·  AdminTeam Enelogic (Support, Enelogic) responded  · 

Bedankt voor de interessante input!

We gaan zeker kijken naar de mogelijkheid om dit te integreren in een toekomstige versie van het dashboard.

Wel is het zo dat, zoals je zelf aangeeft, NEST was/is ineens heel hip en toen zwakte het weer wat af en eigenlijk zien we vaker hier een trend in voorkomen.

Om die reden hebben we de API aangeboden, om het zo voor developers mogelijk te maken om evt. zelf deze koppeling op te zetten in hun eigen omgeving. Nu begrijpen we dat niet elke gebruiker een fulltime developer is / in wilt huren om dit te bewerkstelligen.

Heb je als medegebruiker hier oren naar?
Breng dan snel je stem uit!

10 comments

Sign in
(thinking…)
Password icon
Signed in as (Sign out)
Submitting...
  • André Dekkers commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Het zou erg mooi wezen als Tado thermostaat geïmplementeerd kan worden. Tado is een ver ontwikkeld product en krijgt in Nederland steeds meer voet aan de grond.

• Rosalie commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Dit zou fantastisch zijn! Ik zit nu helemaal te bedenken hoe ik de slimme meter gegevens en de Tado gegevens in een grafiek zou moeten krijgen.

• R commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Het uitlezen van de temperaturen van de Nest Thermostaat (binnen als buiten) zou een leuke optie zijn.

• Arno Vlooswijk commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Mooi plan, in combinatie met buitentemperatuur wordt het wel een stuk dynamischere grafiek, die data is waarschijnlijk wel vrij lokaal uit de cloud te halen.

• Evert Maurer commented  ·   ·  Flag as inappropriate

OK idee is 5 maanden oud maar idee vind ik erg goed...echter hoeveel smart thermostaten zijn er op de markt hebben die allemaal hetzelfde protocol... Bij de Tado thermostaat is het toegestaan om via IFTTT protocol beperkte zaken te regelen.....

(tekst hieronder overgenomen van Tado Bog)
    Het is nu mogelijk om uw tado° Slimme Thermostaat en Slimme Aircobediening te verbinden met andere apparaten via IFTTT (if this then that). IFTTT laat het internet voor u werken en maakt het mogelijk om eenvoudig verbindingen te maken tussen de verschillende producten en webservices die u elke dag gebruikt. Met onze nieuwe kanalen is het mogelijk om geselecteerde triggers te combineren met bepaalde acties. U kunt uw eigen persoonlijke recepten samenstellen en mixen.

• Evert Maurer commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Ik ben een newbee hier maar idee denk ik is erg goed...met de intelligente thermostaten tegenwoordig kan je veel informatie naar binnen halen..
    Ikzelf heb een Tado Thermostaat en dit apparaat laat toe dat je alle informatie naar binnen kan halen van je ketel (indien deze geschikt is) en van de Tado zelf... als je kijkt op https://www.tado.com/nl/blog/ifttt_channels zijn er mogelijkheden zat.... moet me maar gaan verdiepen (leren) in de mogelijkheden van iftt channels....
    Evert Maurer

• Anonymous commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Een temperatuurlogger opnemen als een te bestellen artikel (vergelijkbaar met youless uitlezer, dus met netwerkaansluiting)

• Jetze commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Ik heb een Nest thermostaat. Deze heeft de binnen temperatuur beschikbaar. Ik zou die ook graag in de grafiek van het gas verbruik zien. In combinatie met de buiten temperatuur lijkt het me een interessante optie.

Feedback and Knowledge Base