Enphase Envoy koppeling
Beschikbaar maken van opwekkingsdata van Enphase Envoy:
Data van opwekking van zonnepanelen is via de Envoy van Enphase beschikbaar via het internet. Ik kan deze nu zien in de Enlighten Manager van Enphase (https://enlighten.enphaseenergy.com), maar het zou geweldig zijn als de data via de beschikbare API (https://developer.enphase.com/) ook in het Enelelogic overzicht ingeladen kan worden, ipv nog een Youless te installeren.
Momenteel ligt onze focus ergens anders, wellicht bieden we een dergelijke functie aan in een toekomstige versie.
Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!
-
Edwin schreef
Ik zou ook graag een koppeling willen hebben met mijn Enphase systeem, om op die manier de hoeveelheid opgewekte stroom te kunnen tonen.
-
Mario Viveen schreef
Een goed idee en helaas nog steeds geen ontwikkeling hierop. Enelogic begint wat gelimiteerd te worden door alleen maar een oplossing via meer Youless aansluitingen te bieden,
-
Gé J Snoek schreef
Is het een idee om niet Enelogic dit te vragen om te ontwikkelen, maar Enphase te benaderen of zij hier wat in zien? Mogelijk dat zij eventueel zelfs met Enelogic SAMEN daar tijd en kennis in willen investeren? Zou voor Enphase een mooie uitbreiding van het monitoren kunnen inhouden, want i.d.d. een extra Uless zie ik niet als een handige oplossing, alleen maar meer hardware met draden enz.!!!
-
Robert Blom schreef
Is hier al meer bekend over?
-
Ben Blendeman schreef
Deze koppeling zou idd wel heel nuttig en interessant zijn.
-
Frits Roest schreef
Inmiddels nog nieuws? Ik zou die koppeling ook erg graag hebben!
-
Paul van Loo schreef
Kan dit idee opnieuw geopend worden?
Dat dit in 2018 niet de focus had, is wellicht begrijpelijk, maar nu is dit wat mij betreft toch wel een hot item; en ik ben niet de enige volgens mij.
Inzicht in verbruik en dat kunnen afzetten tegen productie, om je verbruik op het saldo te kunnen afstemmen is toch wel handig. Zeker als je bedenkt dat zonnepanelen steeds vaker uitgeschakeld worden omdat er teveel teruggeleverd wordt. -
Michael Reitsma schreef
Tsja, idem hier. Sowieso gaat het nodig zijn om andere platformen te kunnenkoppelen om relevant te kunnen blijven. Ik zou ook graag op andere manieren dan een youless verbruik willen kunnen uploaden. Slimme stekers genoeg maar geen manieren om verbruik gedurende de dag boven elkaar te zetten om zodoende te kunnen zien hoe ik zware verbruikers beter kan spreiden ivm energie van zonnepanelen.
-
Wilma Visscher schreef
Ik zou ook graag mijn enlighten data ook uitlezen in de enelogic app
-
Simon Stegeman schreef
Ik was al druk op zoek naar een mogelijkheid om mijn Enlighten account te koppelen (via een API) aan mijn Enelogic. Helaas is dat dus nog niet mogelijk. Ik zie dat de topic van 2016 is en in 2018 is afgewezen. Hoe staat de stand van zaken er anno 2021? Ik was namelijk niet van plan een extra meter te plaatsen als het digitaal al allemaal kan.
-
anoniem schreef
Ik zou het ook wel graag willen. Heb nu een Youless maar die is gekoppeld aan het laden van mijn EV. Een Enphase Envoy koppeling zou heel mooi zijn.
-
Sebastiaan Bakker schreef
Ik zou dit ook willen hebben
-
anoniem schreef
Ik ben erg gecharmeerd van de Enelogic omgeving. Wat zou het fantastisch als ik mijn gegevens van mijn slimme meter kan combineren met mijn gegevens uit de Enphase Enlight omgeving. Zoals pvoutput.org dat ook doet.
-
Rik Brouwer schreef
Ik zou ook interesse hebben in deze functie!
-
Jan Willem GJ schreef
Ik begrijp dat er niet meer te stemmen valt. Het zou mij echter erg goed uitkomen.
-
Wiep Schuurmans schreef
Voor mijn Enphase Envoy zou dit ook een fijne optie zijn. Ik heb nog geen Youless geïnstalleerd en zou op deze wijze veel meer info toe kunnen voegen.
Ik ga nu sowieso een abonnement nemen op Enelogic, het is mooi overzichtelijk en informatief! -
Bouke Van der Velde schreef
Ook ik heb wel interesse om mijn gegevens van mijn panelen te kunnen zien zonder extra meter. De data is gewoon beschikbaar
-
H Pham schreef
Is hier nog steeds niet de mogelijkheid voor om het nu wel in te kunnen lezen, ik zou het wel een mooie en nuttige toevoeging vinden. Ik he al wel een Youless geïnstalleerd maar nu zou ik ook nog een kwh meter moeten installeren en het zou toch mooier zijn als de data vanuit de envoy via api beschikbaar zou komen.