Heb je ideeën hoe wij Enelogic kunnen verbeteren?

Tools voor analyse van nachtverbruik op apparaatniveau, 50 tinten blauw.

Het zal per huishouden of bedrijf verschillen, maar veel dagen zijn vergelijkbaar qua patroon. Met name de patronen gedurende de nacht zijn (bij mij) in ieder geval bijna altijd hetzelfde. Het structureel verlagen van je nachtverbruik levert geld op (telt vaak ook overdag door). Maar hoe is dit nachtverbruik precies opgebouwd? het zijn vaak maar een paar apparaten: ventilatie, cv, koelkast, koel-vries combi, wat spul op standby (sorry). Met name de koelingen die af en toe aanslaan maken het ontleden lastig. Het zou denk ik veel toevoegen als er een mogelijkheid bestaat om de "het blauwe vlak" onder te verdelen in afzonderlijke apparaten, focus op een paar hoofdrolspelers. De ventilatie donkerblauw (vaak continue verbruik), koelingspatronen iets lichter (pieken), misschien nog een paar andere zoals een blok verlichting of elektrische boiler als je die hebt. Zou denk ik veel inzicht opleveren. Hoeft niet continue, maar je zou uit kunnen gaan van een gemiddelde dag met een representatief beeld.

6 votes
Vote
Sign in
(thinking…)
Sign in with: facebook google
Signed in as (Sign out)
You have left! (?) (thinking…)
Arno Vlooswijk shared this idea  ·   ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
under review  ·  AdminTeam Enelogic (Support, Enelogic) responded  · 

Dit is een interessant topic, het detecteren van apparaten is helaas niet het meest gemakkelijke ter wereld.

Momenteel ligt onze focus ergens anders, maar wellicht bieden we een dergelijke functie in een toekomstige versie.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

1 comment

Sign in
(thinking…)
Sign in with: facebook google
Signed in as (Sign out)
Submitting...

Feedback and Knowledge Base