Live uitlezer - meterstanden "bufferen" als er even geen internet is
Als jullie in de toekomst een revisie van de P1 uitlezer in de planning hebben. Wellicht overwegen om een interne data buffer van 1 dag of 1 week te maken.
In het geval van uitval van internet of een slechte draadloze verbinding kan hiermee verlies van data worden voorkomen zodat er geen gaten in de logging zitten.
Vandaag had ik ondanks dat ik gewoon internet had ineens een gat van 1 uur.
In verband met het opschonen van de ideeënbox, hebben wij dit verzoek gesloten. Dit betekent niet direct dat het idee niet meegenomen wordt in de nieuwe versie van Enelogic.
Heb je nog geniale ideeën die niet in de ideeënbox staan, maak dan een nieuw idee aan.
-
Said Nastaly schreef
Zowel op de website http://www.youless.nl/watis.html als in de handleiding v1.42 van de Youless LS120 is de volgende informatie te vinden:
"De Youless energiemeter slaat intern tot een jaar aan data op en online kun je onbeperkt terug gaan in de tijd."
Ik weet natuurlijk niet of Enelogic alle gemiste data alsnog binnen haalt. Zo ja dan zo wellicht dit topic niet meer van toepassing zijn.
-
John schreef
Is dit onderdeel inmiddels opgelost met de nieuwe Youless P1.
-
Frits schreef
Ik schakel 's nachts zoveel mogelijk stroom verbruikers uit, WIFI/router en kabelmodem horen hier ook bij. Voor mij is het niet hebben van een buffer in de P1 een reden om deze niet aan te schaffen.
-
John van Veen schreef
Helemaal mee eens, gezien de problemen met het internet van de KPN van vorige week.
-
Christian Siegers schreef
Is het mogelijk om de P1 slimmer te maken? Zodat wanneer er geen internet is dat de P1 voor een bepaalde periode bijv 24u de gegevens kan opslaan en na bijv 24 uur doorstuurt naar de website? Dit bijv voor de mensen die het internet etc 's nachts uit hebben staan en/of op vakantie zijn en 1x per dag willen synchroniseren.