Heb je ideeën hoe wij Enelogic kunnen verbeteren?

Periode op kunnen geven in de grafiek (bijv. 1 dec 2014 t/m 30 november 2015)

Vele gebruikers hebben een jaarcontract welke niet start op 1 januari. Je wil wel je jaarverbruik over dezelfde periode kunnen genereren als je energiemaatschappij om zo tot een vergelijk te kunnen komen (klopt het wat Enelogic registreert met hetgeen je gefactureerd krijgt).
Door een begin datum / einddatum op te geven voor je verbruik krijg je dus een beter overzicht.

320 votes
Vote
Sign in
(thinking…)
Password icon
Signed in as (Sign out)
You have left! (?) (thinking…)
Dennis Slagers shared this idea  ·   ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
under review  ·  AdminTeam Enelogic (Support, Enelogic) responded  · 

Het maken van een instelbare periode in de grafiek staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

14 comments

Sign in
(thinking…)
Password icon
Signed in as (Sign out)
Submitting...
  • Arnold commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Mijn energie jaar loopt van oktober t/m September. Als ik het in kan stellen wanneer mijn jaar begint kan ik beter het verbruik vergroten met andere jaren.

• Sander commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Bij de meeste gebruikers loopt de afrekening niet parallel aan het kalenderjaar. Begin en einddata ingeven zou handig zijn.

• Anonymous commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Jaarcontracten lopen steeds vanaf een startdatum. Daarom een jaaroverzicht met verbruik met een te kiezen start en einddatum. En dat dan ook voor een lopend jaar als mogelijkheid

• Leon van Keulen commented  ·   ·  Flag as inappropriate

graag overzicht standen wat zelf over een vaste periode is in te stellen. maw zelf kunnen bepalen over welke periode je verbruik is.

mvg, L van Keulen

Dit is echt hard nodig! Contracten lopen vaak niet van 1 jan - 31 dec. Bij Qurrent was dit met de Qbox bijvoorbeeld wel mogelijk.

• Roel Bouwhuis commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Lijkt mij een nuttige aanvulling. Mijn contract loopt vanaf 1 juli; dus niet gelijk aan kalenderjaar.

• kees.miedema commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Ofwel, koppel het jaaroverzicht aan het prognose overzicht qua startdatum. Daar kunnen we al de factuurperiode opgeven. Ik zou het wel prettig vinden beide overzichten te hebben in verband met andere systemen als PV Output die ook volgens standaard jaar werkt.

• Gerjan commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Ik zou graag zien dat in het verbruik overzicht de mogelijkheid komt voor:
    - een rollende kalender, dus een aanpassing van de weergave waarbij standaard jan/dec wordt getoond maar dat er bijvoorbeeld mei t/m april (lopende maand) wordt getoond. Ik schakel nu constant tussen het scherm met het huidige jaar en het vorige jaar.
    - de mogelijkheid om de maandstanden te corrigeren voor het aantal dagen van de maand om op die manier een betere vergelijking te kunnen maken tussen de maanden. Dit zou bijvoorbeeld mogelijk kunnen worden door een nieuwe weergave die het gemiddelde verbruik per dag op maandbasis toont.
    - en optisch stoort het me nog steeds dat er niet de mogelijkheid is om als instelling aan te geven dat er slechts 1 tarief wordt gebruikt zodat de grafiek geen onderscheid meer maakt tussen dal/piek, die weergave met 2 kleuren en getallen voegt helemaal niets toe in deze situatie.

• brutus commented  ·   ·  Flag as inappropriate

idd variabele periode, (van datum tot datum) en dan een variabele "resolutie" die je zelf kunt kiezen.
    dit zal dan een lijngrafiek worden, misschien een staafdiagram..

het zou ook mooi zijn wanneer je bijvoorbeeld gas en elactra samen in een grafiek zou kunnen zetten, of dat je 2 afzonderlik te kiezen (even lange) periodes als 2 lijnen in 1 grafiek kunt plotten, wederom in een in te stellen resolutie. (x minuten, uren, dagen weken, maanden, jaren... zodat je deze makkelijk kunt vergelijken. of nog meer periodes uiteraard :)

Het zou fijn zijn als je een verbruiksoverzicht kunt maken over een zelf in te stellen periode. Nu kan je alleen kiezen per dag, week, maand of jaar. Knopje ernaast met variabele periode en variabele weergave (kwartieren / dagen / maanden) zou handig zijn :-)
    Deze weergave geeft veel meer inzicht dan de complexe rekening weergave.

Feedback and Knowledge Base