Bepaalde periode op kunnen geven in de grafiek
Vele gebruikers hebben een jaarcontract welke niet start op 1 januari. Je wil wel je jaarverbruik over dezelfde periode kunnen genereren als je energiemaatschappij om zo tot een vergelijk te kunnen komen (klopt het wat Enelogic registreert met hetgeen je gefactureerd krijgt).
Door een begin datum / einddatum op te geven voor je verbruik krijg je dus een beter overzicht.
Als gebruiker zou ik graag de optie zien, dat ik mijn (energie)data van een instelbare periode kan zien en exporteren naar Excel.
Op dit moment kan ik alleen de data per dag exporteren en het kost dan best wat tijd om dat voor meerdere dagen te doen.
Toevoegingen:
* Maak passende benamingen voor de exports, bijvoorbeeld januari-2012.csv.
* Maak een mogelijkheid om ook het verbruik te kunnen exporteren en niet alleen de meterstanden.
* Maak het voor Energiepartners mogelijk om data van meerdere klanten te exporteren.
* Legenda bij Export naar PDF.
* De export van de gegevens over het verbruik naar Excel kunnen en naar mijn mening moeten verbeterd worden. De export naar een csv-file levert data op die slecht importeerbaar is. Het moet mogelijk zijn om een simpele export te maken met verbruik hoog-laag en opwekking hoog-laag in heldere kolommen per datum.
* Graag standaard knop voor Year-to-Date bij verbruiksoverzicht, met evt. vergelijking van vorige Year-to-date.
De mogelijkheid om zelf een tijdsperiode te selecteren wordt meegenomen in de nieuwe versie van Enelogic die in ontwikkeling is, zoals beschreven in de nieuwsbrief afgelopen maand.
In verband met het opschonen van de ideeënbox, hebben wij dit verzoek gesloten. Dit betekent niet direct dat het idee niet meegenomen wordt in de nieuwe versie van Enelogic.
Heb je nog geniale ideeën die niet in de ideeënbox staan, maak dan een nieuw idee aan.
-
Sjaak schreef
Hoi, Wanneer wordt dit eindelijk opgepakt?
Onbegrijpelijk dat je geen contract jaaroverzicht kunt maken. -
Kees Vernooij schreef
Op het dashboard kun je makkelijk met de pijlen links/rechts door de dagen heen springen.
Het zou makkelijk zijn om het kalender icoon te activeren en daarmee direct een datum aan te kunnen wijzen. -
Hans schreef
Ik zou graag een tijdsspanne willen kunnen ingeven waarbinnen mn gasverbruik word weergegeven en daarbij of ik het goed doe in vergelijk met graaddafen (bv tussen 06.00 en 11.00)
Zo kan ik bv eenvoudig zien wat het opwarmen van mn huis kost, of een uitgebreide douchebeurt door de huispubers :-) Nu gaat dit inzien zeer omslachtig en onnauwkeurig door in te zoomen op dagverbruik en moet dit dan voor elke dag herhalen en vergelijken met eerder verbruik -
Nico Verdoorn schreef
Zou zeker een prima idee zijn. Mijn periode loopt van 1 mei tot 30 april
-
Niels Wildeboer schreef
Ik kan in het verbruiksoverzicht nu kiezen voor actueel/dag/week/maand/jaar.
Is het een idee om daar ook de contractperiode van mijn energieleverancier bij te zetten (bv van 1/5/2018 t/m 30/6/2019). Ik zie dan in 1 overzicht hoe ik voor sta. -
bert jansen schreef
Dat zou inderdaad een uitkomst zijn
-
Arnold schreef
Mijn energie jaar loopt van oktober t/m September. Als ik het in kan stellen wanneer mijn jaar begint kan ik beter het verbruik vergroten met andere jaren.
-
Sander Hagenbeek schreef
Bij de meeste gebruikers loopt de afrekening niet parallel aan het kalenderjaar. Begin en einddata ingeven zou handig zijn.
-
anoniem schreef
Jaarcontracten lopen steeds vanaf een startdatum. Daarom een jaaroverzicht met verbruik met een te kiezen start en einddatum. En dat dan ook voor een lopend jaar als mogelijkheid
-
Leon van Keulen schreef
graag overzicht standen wat zelf over een vaste periode is in te stellen. maw zelf kunnen bepalen over welke periode je verbruik is.
mvg, L van Keulen
-
anoniem schreef
Dit is echt hard nodig! Contracten lopen vaak niet van 1 jan - 31 dec. Bij Qurrent was dit met de Qbox bijvoorbeeld wel mogelijk.
-
Hans schreef
Ik haal regelmatig mijn meterstanden op en lees deze d.m.v. een macro en vba-code in in een spreadsheet. Dit doe ik ook met de email met opbrengsten die ik van de Goodwe power omvormer.
Is het een idee om bij bv. het gebouwenprofiel een optie te hebben om of dagelijks, of wekelijks, of maandelijks, of op verzoek sinds laatste download (om het systeem niet te zwaar te belasten) deze gegevens per email te ontvangen?Nu moet ik bij elke download aangeven welk bestandsformaat ik wil, maar is het een idee om de mogelijkheid om dit als vaste keuze bij het gebouwprofiel aan te geven?
Deze vaste keuze vervangt dan de keuzemogelijkheden bij “meterstanden exporteren”.
Uit ervaring weet ik dat wanneer je een download gebruikt, dit wenselijk is dat het elke keer in hetzelfde formaat is. -
A.G.A. Doornbosch schreef
Ik zou dat een heel brukbare functie vinden, ik wil de grafieken over februari per dag vastleggen en dat is nu een heel omslachtige actie. Ik moet door veel tussenliggende data heen die ik niet zoek.
Ook terugzoeken van bv een erg koude dag is zo vrijwel niet te doen. -
theo medendorp schreef
kunnen we ook een kalender bij verbruik krijgen net als bij dashboard
-
Kees Nouwens schreef
Tot Enelogic dit standaard aanbiedt kun je het zelf downloaden via de site http://projects.knmi.nl/klimatologie/uurgegevens/selectie.cgi.
Hier kun je per uur de temperatuur van het dichtstbijzijnde weerstation downloaden. Met deze gegevens kun je - bijv. in Excel - zelf de gewogen graaddagen berekenen. -
Gerhard Bossinga schreef
Op zich zou ik de data per dag nog wel kunnen exporteren, maar dan moet er wel data in staan waar ik wat mee kan. Als ik de gegevens van een dag exporteer, dan is er geen touw aan vast te knopen wat het nu daadwerkelijk moet voorstellen. Een kolom met quantity en een getal. Wellicht de huidige meterstand? Dit is echter per kwartier hetzelfde en dan pakweg 2 uur later wordt het getal 1 hoger. Verder een kolom Rate met een getal. Bij mij 180. Geen idee waar dit getal voor staat. Verder nog het meetmoment in kolom Datetime. Voor mij geheel onduidelijk wat het verbruik nu is geweest op die momenten.
-
Nico schreef
Graag standaard knop voor Year-to-Date bij verbruiksoverzicht, met evt. vergelijking van vorige Year-to-date.
-
Arie van Treuren schreef
Op de huidige downloads ontbreken de eenheden bij de getallen waardoor het achteraf onduidelijk is of die in KWh, m3, of € staan.
Ook ontbreken de getallen van het totale verbruik en teruglevering per relevante periode (jaar/maand/week,dag), terwijl die wel op de website staan vermeld.
Vanwege deze tekortkoming maak ik nu per relevante periode ook screenshots, zodat ik ook deze gegevens achteraf nog kan raadplegen.
Het zou handig zijn als als deze gegevens ook staan vermeld op de downloads, uiteraard indien dit technisch mogelijk is -
Edwin Somers schreef
De export van de gegevens over het verbruik naar Excel kunnen en naar mijn mening moeten verbeterd worden. De export naar een csv-file levert data op die slecht importeerbaar is. Het moet mogelijk zijn om een simpele export te maken met verbruik hoog-laag en opwekking hoog-laag in heldere kolommen per datum.
-
Roel Bouwhuis schreef
Lijkt mij een nuttige aanvulling. Mijn contract loopt vanaf 1 juli; dus niet gelijk aan kalenderjaar.