Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. Geselecteerde dag consequent tonen

Na inloggen en na iedere switch tussen Dashboard, Verbruik, Gebouw enz. wordt steeds weer de situatie van 2 dagen terug getoond.

Volgens mij is het veel handiger en duidelijker als, na switchen tussen verschillende pagina's, consequent de eerder geselecteerde dag wordt getoond.

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor de input, wellicht kunnen we een dergelijke functie aanbieden in een toekomstige versie van het dashboard.

Mocht je als mede gebruiker hier ook oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

2. Bepaal het lopende jaarverbruik door elke week de meterstanden te vergelijken met de meterstanden van 52 weken geleden en dit weer te geven

Gebruik een grafiek van de lopende jaarverbruiken.
    Het lopende jaarverbruik wordt gevonden door iedere week de meterstanden te vergelijken met die van 52 weken geleden.
    Het lopende jaarverbruik is nagenoeg constant, behalve bij ongewoon weer of het toevoegen van een andere verbruiker of gewoonte.
    Bij een verandering van gebruiker of gewoonte, zal het lopende jaarverbruik de komende 52 weken aan verandering onderhevig zijn.
    Het zou mooi zijn als je in de grafiek kan weergeven tot wanneer je de verandering kan verwachten.

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  3. 4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  YouLess  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  4. 4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  5. Vastleggen gebruik/meterstand via P1 monitor

Vastleggen gebruik/meterstand via P1 monitor. O.a. in het scherm "Electriciteit" staat [Opslaan] echter het is niet duidelijk waar. Graag een keuze waar(op de Pc) en hoe (bij voorbeeld PDF)

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Bedankt voor de waardevolle input, we zullen dit zeker meenemen tijdens de ontwikkelingen van een nieuwere P1 monitor.

Mocht je als medegebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

6. Mogelijkheid tot integraal switchen tussen Euro's en kWh cq m3 op het dashboard

Mogelijkheid om voor alle onderdelen op het dashboard te kunnen switchen tussen Euro's en kWh cq m3 dmv indrukken van een 1 knop, die voor alle menu-onderdelen geldt.

3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  7. Blog RSS feed

Ik lees graag blog artikelen van diensten waar ik gebruik van maak. Echter zijn het teveel blogs om met regelmaat de websites te bezoeken. Vandaar dat ik nog altijd gebruik maak van een RSS-reader. Hierin zou ik graag Enelogic willen opnemen echter is er op dit moment geen RSS feed beschikbaar. Zien jullie mogelijkheden om deze in elkaar te zetten? Of kan ik jullie hier wellicht bij helpen?

3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Zoals je wellicht merkt hebben we recent niet heel veel blog berichten geplaatst. Voor nu heeft deze optie voor ons geen hoge prioriteit.

Mocht je als mede gebruiker hier ook gebruik van willen maken, breng dan snel je stem uit!

8. Gasverbruik kan afgezet worden tegen graaddagen. Is het ook mogelijk om ipv de temperatuur uit te gaan van de chillnfactor?

In het menu kunnen de graaddagen weergegeven worden. Is het ook mogelijk om niet uit te gaan van de temperatuur maar van de chillfactor? Wind is minstens zo belangrijk dan de temperatuur. Combinatie is beter....

3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  9. Een gratis contract periode de je bij je energie leverancier hevt

Een gratis contract periode de je bij je energie leverancier hebt

3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  10. API handleiding voor export naar Excel

Bron: http://docs.enelogic.apiary.io
    Is erg lastig om koppeling te leggen via apiary en excel. Handleiding is niet duidelijk wat mij betreft.

3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  11. Dark mode voor website

's avonds zou ik best een "dark mode" willen hebben voor de website. Dus in plaats van dat alles een wit achtergrond heeft, krijgt het een donker (grijs) achtergrond. Zoals je wel vaker ziet bij apps. Een alternatieve stylesheet die je zelf kan kiezen.

3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  12. semi premium voor minder dan een tientje

De premium prijs van 19 euro per jaar is voor mij niet te rechtvaardigen. Ik vind het leuk om te kijken wat mijn panelen hebben opgebracht en hoeveel ik ongeveer gebruik. Meerdere profielen heb ik niet nodig. Als dit voor 5 tot 10 per jaar kon zou ik het gelijk afsluiten 19 euro is voor mijn gebruik niet te rechtvaardigen.

3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  13. twee of meer huizen meter standen kunnen aflezen in één account

het zou, bij het hebben/beheren/controleren van meer dan een huis met meer dan een elektra- en/of gasmeter een goed idee zijn als je de standen steeds ook kunt aflezen middels één account

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  14. doe er een meter bij voor de deelname in een postcode roos. Verder vind ik dat er te weinig wordt gedaan om op een juiste manier de warmtepo

doe er een meter bij voor de deelname in een postcode roos. Verder vind ik dat er te weinig wordt gedaan om op een juiste manier de warmtepo

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  15. widgets gasverbruik op dashboard

Widgets voor gasverbruik,
    Verbruik,
    m^3 per dag,
    m^3 piek,
    m^3 bij xC

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  16. voorschotbedragen

Ik heb verschillende leveranciers voor gas en elektra. Helaas kan ik maar 1 voorschotbedrag opgeven.
    Zou dit gescheiden kunnen worden per energiebron?

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

In de huidige versie van het dashboard bieden we onder “gebouwprofiel” de mogelijkheid om je voorschotbedragen individueel in te vullen.

Maar inderdaad niet individueel, dit zou een mooie toekomstige uitbreiding zijn.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

17. verbruik elektrische auto apart specifiek of verbruik met en zonder auto

Zou je het verbruik van je elektrische auto ook apart kunnen specificeren. Nu lijkt het verbruik heel hoog t.o.v. andere die mogelijk geen elektrische auto hebben.

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  18. lopende jaartotaal

Lopende jaartotaal van zonuren en graaddagen toevoegen aan de grafieken van lopende jaarverbruik.
    In de grafieken wordt dan gelijk duidelijk of de toe of afname van het lopende jaarverbruik veroorzaakt wordt door het weer of een andere oorzaak moet hebben.

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  19. Watermeter

Zijn jullie ook aan het kijken of jullie dit kunnen koppelen met de watermeter

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  20. Eigen stroomtarief invoeren

Momenteel kun je alleen vooringestelde Nederlandse energieproviders gebruiken. Echter, niet iedereen woont in Nederland (bijv. Nederlanders wonen net over de grens omdat de huizen goedkoper zijn, Expats in het buitenland, daadwerkelijk geëmigreerden, enz.). Het moet in principe niet moeilijk zijn om een optie "Anders" of "Zelf bepalen" in te voeren, zodat ik mijn precieze tarief in kan voeren. In mijn geval ist dat een Duits tarief. Helemaal mooi zou daarbij zijn, als je de stroomprijzen op 4 cijfers na de komma zou kunnen invullen.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  • Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base