Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. Verbruik koppelen aan gevoelstemperatuur

Naar mijn idee zal dat een nauwkeuriger beeld geven dan graaddagen, wind/vochtigheid speelt volgens mij flinke rol

7 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Momenteel ondersteunen diverse weerstations waarvan we data ontvangen dit niet.

Hierdoor is het voor ons lastig deze data op te vragen & goed te implementeren.

Wellicht wordt dit in een toekomstige versie wel geïntroduceerd.

2. Ondersteuning Belgische slimme meter met RJ45 aansluiting

Beste,

Ik heb een slimme meter in België waar we meer uit willen halen maar de P1 is aanwezig maar deze is een RJ45 en geen RJ11 poort aanwezig. wat kan ik doen. zou het ook werken met een verloop stekker van RJ45 naar RJ11

http://www-t.eandis.be/sites/eandis/files/publish-20140829-scm-p1-specifications-v7.0.pdf

graag antwoordt

Bedankt Wim

6 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Goedemorgen Wim,
    Hartelijk bedankt voor het plaatsen van dit idee! We zetten dit idee nu even op “Ter beoordeling” zodat andere gebruikers hun stem kunnen uitbrengen en hun reacties kunnen achter laten.
    In de tussentijd zijn we de mogelijkheden al aan het onderzoeken.

3. Update / verbetering API documentatie

Verbeteringen beschrijving API

ik heb de enelogic API aan de praat gekregen: belangrijkste hobbel was dat ik in de OAuth 2.0 configuration-dialoog eerst "custom" moest kiezen, voordat ik de juiste gegevens kon invoeren (default is "google". Misschien toevoegen aan jullie handleiding?).
    Iets meer details zou geen kwaad kunnen. Maar uiteindelijke lukte het. Behalve dan het invullen van de datumvelden in het "Get datapoints" opdracht: maar daar heb ik bij support een vraag over gesteld.
    Met vriendelijke groet,
    Jelle.

6 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor het plaatsen van het idee. Een update / verbetering van de API documentatie zal een onderdeel worden van de algemene herziening van de API. Inclusief API versie beheer enz. In de tussentijd kunnen gebruikers hun reacties plaatsen en stemmen op dit idee.

4. Tools voor analyse van nachtverbruik op apparaatniveau, 50 tinten blauw.

Het zal per huishouden of bedrijf verschillen, maar veel dagen zijn vergelijkbaar qua patroon. Met name de patronen gedurende de nacht zijn (bij mij) in ieder geval bijna altijd hetzelfde. Het structureel verlagen van je nachtverbruik levert geld op (telt vaak ook overdag door). Maar hoe is dit nachtverbruik precies opgebouwd? het zijn vaak maar een paar apparaten: ventilatie, cv, koelkast, koel-vries combi, wat spul op standby (sorry). Met name de koelingen die af en toe aanslaan maken het ontleden lastig. Het zou denk ik veel toevoegen als er een mogelijkheid bestaat om de "het blauwe vlak" onder te verdelen…

6 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Energieadvies  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Dit is een interessant topic, het detecteren van apparaten is helaas niet het meest gemakkelijke ter wereld.

Momenteel ligt onze focus ergens anders, maar wellicht bieden we een dergelijke functie in een toekomstige versie.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

5. In het Afname blokje zowel kWh als € tonen

In het kopje Afname niet alleen Afname in prijs laten tonen, maar ook het aantal kWh. Er is ruimte zat om het te doen :)

6 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  6. Overzicht gemiddeld energieverbruik per apparaat

Ondanks dat ik persoonlijk geen energiemeters per apparaat heb, ben ik wel erg benieuwd naar een geconsolideerd beeld van gezinnen die dat wel hebben. Welke apparaten verbruiken gemiddeld het meest en welke niet. Dit zou al een mooi startpunt zijn voor besparingen of tot het aanleggen van energiemeters per apparaat.

6 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Energieadvies  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor je idee Wouter, het hebben van zo’n overzicht zou misschien mooi zijn voor een energieadvies inderdaad.

Ik heb dit idee daarom aan de categorie “Energieadvies” toegevoegd en zet dit idee op “Ter beoordeling”.

We kijken uit naar meer feedback hierover!

7. Gas verbruik ook in 3 cijfers achter de komma voor dag- en maandwaarden

De meterstanden van mijn gasmeter worden voor de dag- en maandwaarden doorgestuurd zonder decimale getallen, dit is een bekend probleem, zie ook https://enelogic.uservoice.com/knowledgebase/articles/386604-afgerond-verbruik-zonder-decimale-getallen hierover.

De uurwaarden worden echter wel doorgestuurd met decimale getallen. Daarom stel ik voor dat Enelogic deze waarden gaat gebruiken om dag- en maandwaarden te genereren.

5 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor het idee Guido, ze zetten dit idee nu op “Ter beoordeling” zodat andere gebruikers hun stem kunnen uitbrengen en reacties kunnen plaatsen.
    We hadden gehoopt dat de netbeheerders een verbetering gingen doorvoeren hiervoor (dus dat dag- en maandwaarden al automatisch met decimale getallen doorkomen), maar dat staat (blijkbaar) nog niet op de planning.

8. Winddelen toevoegen

Net zoals zonnepanelen een energie leverancier zijn waar rekening mee wordt gehouden zou het ook mooi zijn dat als je winddelen bezit deze opbrengst kunt opgeven.

Ik bezit een aantal winddelen van de windcentrale. Een winddeel staat voor 500 KWh per jaar. https://www.windcentrale.nl/
    Met een winddeel heb je een aandeel in een stukje windmolen welke via GreenChoice op de energie kosten in mindering worden gebracht op de jaar afrekening.

Is het mogelijk dit op te nemen in de applicatie, die er overigens fantastisch uitziet!

5 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Momenteel is er een weinig vraag naar, om deze reden krijgt het idee de status “ter beoordeling”.

Mocht je als mede gebruiker hier ook oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

9. Ik heb behoefte aan een logboek.

Als ik bijvoorbeeld weinig ben thuis geweest, of een week de was van mijn moeder gedaan heb dan zal dat terug te zien zijn in mijn verbruik. Helaas ben ik na een tijdje vergeten waarom ik ook alweer een piek had. Het zou fijn zijn om notes toe te kunnen voegen en terug te kunnen zien in de verbruiksgrafieken.

5 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  10. Melding zonnepanelen laten schoonmaken

schoonmaakbedrijven hebben tegenwoordig een systeem waarmee ze met lange lansen de ramen met gedemineraliseerd water wassen.
    het lijkt me een koud kunstje om zo ook panelen te wassen.

5 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Energieadvies  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Op zich een goed idee Hein, we hebben dit vermeld in onze nieuwsbrief een tijdje geleden en kregen veel leuke reacties.

Misschien een taak van ons om gebruikers met zonnepanelen om de zoveel tijd alert te maken dat ze misschien schoongemaakt moeten worden, daarom zet ik het idee “Ter beoordeling”.

We kijken uit naar meer feedback wanneer en hoe vaak we zo’n melding bijvoorbeeld moeten sturen.

11. kalender verbruik

kunnen we ook een kalender bij verbruik krijgen net als bij dashboard

5 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Op de verbruik pagina kan je makkelijk wisselen door de knoppen “dag / week / maand / jaar” te gebruiken.

Voor nu zetten we dit item “ter beoordeling” mocht je als mede gebruiker hier ook oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

12. Vaste kosten elektra/gas apart weergeven

Het zou fijn zijn als de vaste kosten voor elektra en gas apart ingegeven en weergegeven kunnen worden.

5 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Momenteel ligt onze focus ergens anders, wellicht bieden we een dergelijke functie aan in een toekomstige versie.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

13. Energie zuinige producten verkopen

Verkoop voor jullie eigen winst de meest duurzame producten.

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het verkopen van energie zuinige producten staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

14. Vergelijken met vergelijkbare huishoudens

Graag zou ik mijn verbruik (in kwh+m3) willen vergelijken met vergelijkbare huishoudens (zelfde gebouwprofiel en zelfde aantal bewoners).

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Een dergelijke functie hebben we al geïntegreerd in het dashboard, namelijk de vergelijk functie.

Deze vergelijkt je gegevens, opgegeven onder je gebouwprofiel met vergelijkbare inputs van andere gebruikers. Hier wordt op de achtergrond het aantal kWh + M3 berekend en weergegeven in prestaties.

Wellicht integreren we in een toekomstige versie de mogelijkheid om dit te switchen van € naar kWh naar M3.

15. 4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  16. Besparing Zonneboiler in kaart brengen

Naast zonnepanelen hebben wij ook zonneboiler, echter heb ik geen idee hoeveel gas of elektriciteit ik hiermee bespaar. Wel kan ik nu zien in de verbruik grafiek dat als de zon schijnt (via de zonnepanelen opbrengst) en er wordt gedoucht overdag/'s avonds dat er minder gas wordt gebruikt als dat er 's morgen wordt gedoucht. Is het bijvoorbeeld mogelijk dit grafisch ook in kaart te brengen met een extra youless, een extra flow meter in de warmwaterleiding tussen de zonneboiler en de CV ketel en 2 temperatuur sensoren (ingaand en uitgaand zonneboiler)? Q=m x c x deltaT, wat weer kan…

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  17. 4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  18. Youless wifi adapter

Youless verkoopt ook een wifi adapter (€ 25,90) voor aansluiting van de P1 uitlezer. Misschien een idee om deze ook op de enelogic site aan te bieden. Niet iedereen heeft een bedrade netwerkaansluiting in de meterkast waardoor wordt afgezien van aanschaf van de P1 uitlezer.

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  19. Meterstanden tussen de "schuifjes" aflezen.

Onder de verbruikgrafiek zitten "schuifjes" waarmee een deel van de daggrafiek nader kan worden bekeken. In de grafiek zijn duidelijke pieken te zien, bijvoorbeeld van de wasmachine of het douchegebruik.

De knop "meterstanden" daaronder geeft alleen de begin- en eindstand van de TOTALE grafiek. Dus niet van een door de schuifjes gespecificeerd deel daarvan.

Het zou mooi zijn als dat wel zo was. Daarmee valt inzicht te krijgen over het gebruik van een apparaat (wasmachine) of een actie (douchen).

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
  20. Grafieken

Grafieken naast elkaar leggen om te vergelijken.
    bv 2 staafdiagramgrafiek van de verschillende jaren naast elkaar! Mijn zonnepaneelapp heeft dat wel.

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  • Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base