Enelogic.com
169 results found
-
Live en dag achteraf energiedata samenvoegen
Als gebruiker heb ik een Enelogic P1 poort uitlezer en maak ik gebruik van de uitlezing via de netbeheerder. Op dit moment zijn dit 4 verschillende meters (2x elektra en 2x gas), ik zou deze graag gecombineerd zien.
Je maakt hierbij gebruik van het beste van beide werelden, namelijk de historische meterstanden uit de uitlezing via de netbeheerder (een dag achteraf) en de live uitlezing via de P1 poort.
10 votesHet samenvoegen van live en de dag achteraf data staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.
Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!
-
Terugverdien model voor zonnepanelen en overstap van gas naar electrische verwarming
Je zou de investering van de zonnepanelen kunnen afzetten tegen de besparing zodat je een overzicht krijgt of je de beoogde terugverdientijd gaat halen.
Voor de gas verbruikers onder. De aankomende energie transitie geeft veel vraagtekens. Zou het een idee zijn om b.v. op basis van de prijstrend van de gasprijzen (oplopend) en het verbruik van vervangende electrische appartuur (met gelijkwaardige warmte opbrengst, verwarming of kooktoetsel) een model te maken waarbij je inzicht krijgt wanneer de overstap rendabel wordt. Zitten natuurlijk wel veel variabelen in.9 votesHet zou een mooie toevoeging zijn aan het dashboard om je terugverdientijd in te zien, hier zijn we het in ieder geval mee eens.
Het idee om de overstap van gas naar elektrisch in kaart te brengen, neemt inderdaad veel variabelen met zich mee. Zoals bijv.: aantal m2’s van de woning, wat is de maximale investering die je wenst te doen etc. Hierdoor zal het lastig zijn om hier een passend model voor te maken.
Wellicht dat we het gas → elektrisch blokje niet direct implementeren, maar het inzicht krijgen in de prestaties van je zonnepanelen en de terugverdientijd klinkt ons zeker interessant in de oren!
Mocht je als medegebruiker hier oren naar hebben of een andere mening? Breng dan snel je stem uit!
-
semi premium voor minder dan een tientje
De premium prijs van 19 euro per jaar is voor mij niet te rechtvaardigen. Ik vind het leuk om te kijken wat mijn panelen hebben opgebracht en hoeveel ik ongeveer gebruik. Meerdere profielen heb ik niet nodig. Als dit voor 5 tot 10 per jaar kon zou ik het gelijk afsluiten 19 euro is voor mijn gebruik niet te rechtvaardigen.
9 votesEen goed idee, sowieso goed om meer verschillende abonnementsvormen aan te bieden. Bij je mobiele telefoon heb je tenslotte ook verschillende opties qua abonnement.
We zetten het idee dan ook op “ter beoordeling”. Sluit dit idee bij je aan en heb je hier zeker interesse in? Breng dan snel je stem uit!
-
Warmtepomp verbruik koppelen aan buitencondities
Het is nu mogelijk om de gasmeter te koppelen aan de buitentemperatuur.
In het geval dat men een warmtepomp heeft en geen gasketel meer .............. wenselijk om de kwh meting van de warmtepomp aan de buitentemperatuur te koppelen.9 votesMet de opkomst van warmtepompen is dit inderdaad een nuttige toevoeging.
Bedankt voor je idee!
^ Mark – Chief Engineering -
Het exporteren in .csv van verbruik per 15 min. voor een zelf gekozen range van dagen
Momenteel kun je wanneer je het verbruik van 1 dag laat zien op het dashboard, dit in .csv exporteren. Het liefst zou ik een .csv export willen kunnen maken voor meerdere dagen (een zelfgekozen range bijvoorbeeld), in plaats van dat ik handmatig elke dag waarvoor ik dit wil moet exporteren. Handmatig honderden .csvs genereren vind ik niet echt in lijn met het AVG recht op data portabiliteit.
9 votes -
Laadpaal
De hoogste tijd voor laadpaal uitlezen,naast warmtepomp en zonnepanelen
9 votes -
welkomsbonus
Veel contracten werken met een welkomsbonus, het zou mooi zijn als ik deze zou kunnen registreren om een juiste voorstelling van de totale kosten te krijgen.
8 votesMomenteel ben je in het platform vrij om de vaste kosten naar eigen inzage in te vullen. Je kan hierin ook schipperen door de welkomstbonus te delen door het aantal maanden van je contract en dit te verrekenen met de vaste kosten.
Uiteraard zou het een mooie toevoeging zijn in het platform, daarom zetten wij het idee op “Ter beoordeling”. Mocht je interesse hebben, breng dan snel je stem uit.
-
Openhab binding
Een binding voor Openhab zou Nice zijn en een meerwaarde. Nu moet dit nog via lokaal ip adres en json.
Kunnen jullie eventueel ook mooie grafieken id binding stoppen.8 votesVoor de meer technische/ smart home gebruiker zou dit zeker een mooie toevoeging zijn.
Dit idee zetten wij dan ook op ter beoordeling en zullen nadenken over de mogelijkheden en implementatie ervan.
-
Verschillende energieleveranciers voor Gas en Elektra
Nu is het slechts mogelijk om één energieleverancier in te vullen zowel voor gas als elektra. Ik stel voor om voor gas en elektra verschillende energieleveranciers te kunnen invullen.
8 votes -
Energieverbruik tussen specifieke datums bekijken
Het energievebruik tussen 2 datums bekijken waardoor het ook mogelijk is om meerder jaren met elkaar te vergelijken of bijvoorbeeld meerdere winters met elkaar vergelijken (waarbij de combinatie van verbruik en gasgraaddagen een goede indicatie van verbruik weergeven)
8 votes -
8 votes
-
Navigatie tussen instellingen en dashboard verbeteren
Super site, maar een paar suggesties/ observaties als nieuwe gebruiker:
- Het knopje "<- terug naar dashboard" is lastig te vinden, nadat je op gebouwen beheren hebt geklikt.
- Waarom zit het gebouw profiel niet in het "gebouwen beheren" menu?.
- Ik kan zowel bij "Instellingen energierekening" als bij "Gebouwen beheren" -> "Gebouwen" -> "Meters" een energietarief instellen. Ik zou verwachten dat de laatste optie gewoon niet zou bestaan.
- Het instellingen menu ("gebouwen beheren") en het dashboard hebben exact dezelfde layout. kan het erg verwarrend maken waar je nu precies iets moet instellen.7 votesNog steeds een goed plan en we zijn nog steeds van plan om dit op te pakken. Jammer genoeg weten we nog niet precies wanneer, daarom zet ik het idee weer terug op “Under review”.
We gaan dus weer feedback verzamelen en kijken uit naar jouw input!
-
Dark mode voor website
's avonds zou ik best een "dark mode" willen hebben voor de website. Dus in plaats van dat alles een wit achtergrond heeft, krijgt het een donker (grijs) achtergrond. Zoals je wel vaker ziet bij apps. Een alternatieve stylesheet die je zelf kan kiezen.
7 votesMooi idee, het is wel een trend aan het worden.
Het huidige platform is niet gebouwd met deze optie en dan ook niet eenvoudig te integreren. Wellicht in een toekomstige versie van het platform dat dergelijke opties een onderdeel ervan zijn.
Breng snel je stem uit als je hier meer oren naar hebt!
-
Meterstanden tussen de "schuifjes" aflezen.
Onder de verbruikgrafiek zitten "schuifjes" waarmee een deel van de daggrafiek nader kan worden bekeken. In de grafiek zijn duidelijke pieken te zien, bijvoorbeeld van de wasmachine of het douchegebruik.
De knop "meterstanden" daaronder geeft alleen de begin- en eindstand van de TOTALE grafiek. Dus niet van een door de schuifjes gespecificeerd deel daarvan.
Het zou mooi zijn als dat wel zo was. Daarmee valt inzicht te krijgen over het gebruik van een apparaat (wasmachine) of een actie (douchen).
7 votesGoed idee, dit zal zeker een verrijking zijn van het platform!
We zetten het idee dan ook op “Ter beoordeling” en zullen zeker nadenken over de mogelijkheden van implementatie.
-
Tegel met CO2 notitie
Tegel met CO2 notitie, CO2 voetafdruk.(tegel of grafiek)
Gekoppeld aan verbruik (gas, elektra)
Gekoppeld aan producenten PV en Thermisch.
Verbruik minus duurzame opwekking, netto CO2 productie.
Hier valt meer mee te doen.7 votesVoor de mensen die echt bezig zijn met hun verbruik is dit inderdaad een mooie toevoeging. Wellicht dat een verkapte variant hiervan intrede zal doen in de toekomst.
Voorlopig plaatsen we het idee op “Ter beoordeling”.
^ Mark – Chief Engineering -
Blokje zelfverbruik
Zoals reeds eerder werd aangehaald is salderen in België plotsklaps afgeschaft en lijkt met interessant om een widget / blokje zelfverbruik per dag / week / maand / jaar te zien als widget.
Concreet: Je zonnepanelen hebben vandaag 20 kWh opgebracht (gemeten aan de hand van de teller) en je hebt effectief afgenomen 5kWh, 15 kWh is naar het net gevloeid. Zelfverbruik van vandaag is 25%.
7 votes -
Warmtemeter / Stadsverwarming / Stadswarmte / Zonneboiler monitoring
Beste Enelogic, in 2015 hebben jullie dit idee geweigerd. We zijn 7 jaar verder en er worden steeds meer huizen op warmtenetten aangesloten en ook worden (zoals bij mij door Vattenfal) bij bestaande aansluitingen slimme GJ meters geplaatst ("Warmtelink").
Dus ik pleit er met drang om deze meters te ondersteunen in jullie Ecosysteem. Anders zal ik naar de eerste beste concurrent moeten overstappen die dat wel doet.
Wanneer Enelogic dit als eerste zou aanbieden dan hebben jullie als eerste een super compleet ecosysteem.7 votes -
Laat gebruiker op gewenst moment een ‘gebouw wizard’ starten
Ik heb mijn moeder enthousiast gekregen om Enelogic te gebruiken, maar het jaarcontract van haar energie loopt dadelijk af. Het invoeren van nieuwe energieprijzen gaat haar niet lukken!
Mijn idee is om een knop te maken waarmee je je gegevens stap-voor-stap kunt updaten.
Ik realiseer dat het stellen van laagdrempelige vragen lastig is met de vele verschillende soorten contracten, maar misschien is dit op te vangen met ‘soort’ vragen die je wil krijgen (nieuw, ervaren of expert).Mijn mening is dat je met name door het optellen van alle vaste kosten met verschillende vragen in combinatie met ‘welk bedrag zie…
6 votes -
Tegel "Verbruik bij x Graden"
Deze tegel geeft het Gas verbruik aan bij X graden. Echter maakt deze tegel geen onderscheid tussen CV verwarming en bijvoorbeeld Warmwanter t.b.v. Douche of Bad. Hierdoor geeft deze tegel onjuiste informatie weer.
Is het mogelijk om onderscheid te maken in CV gebruik en Afname van Warm water?
6 votes -
Label toevoegen aan verbruik
Bij verbruik zou het handig zijn als je een gedeelte kunt selecteren/markeren en daar een label aanhangen. B.v. 'wasdroger aan', 'airco aan' etc.
6 votes
- Don't see your idea?