Skip to content

Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback

169 results found

1. Import van zonnestroomdata vanuit .csv bestand

Importeren van eigen zonnestroom/windenergie productiegegevens als xls of csv bestand.

37 votes
    Vote

We're glad you're here

Please sign in to leave feedback

Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    How important is this to you?

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Een lastig punt, maar wel een mooie uitbreiding.
    Om deze reden krijgt dit item de status “Ter beoordeling”.

Onze focus ligt momenteel ergens anders, maar wellicht bieden we deze mogelijkheid aan in een toekomstige versie van het dashboard.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

2. Het gasverbruik in het maandoverzicht niet afronden op hele getallen

In de warmere periodes ligt mijn gasverbruik rond de 1.5 m3 per dag. In het maandoverzicht wordt dit enkel als óf 1, óf 2 kuub weergegeven afhankelijk of het net boven of onder de 1.5 m3 zit. Het maandprofiel lijkt daardoor een beetje op een "kasteelmuur"

Als het verbruik net als bij stroom niet afgerond wordt, wordt ook bij weinig verbruik het overzicht een inzichtelijker. Dat lijkt me technische relatief eenvoudig aan te passen.

19 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Bedankt voor je idee Robin! In het geval van de gasmeter zou het inderdaad mogelijk moeten zijn om de waarden van de Daggrafiek (met decimale getallen) te gebruiken. We zetten dit idee daarom op Ter beoordeling.

Een oplossing op dit moment is om onze Enelogic P1 poort uitlezer aan te schaffen, in dat geval heb je wel altijd de beschikking over decimale getallen.

3. Instelmogelijkheid scherm "Verbruik" bij opstarten App ipv "Dashboard"

Optie toevoegen om bij het inloggen direct naar de Verbruiksessie te gaan in plaats van naar het Dashboard

11 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Algemeen  ·  Admin →

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  4. CURL API support

PVOUTPUT biedt op een zeer simpele manier import en export aan via CURL met API support. Als binnen Enelogic de export op deze wijze wordt ondersteund ben ik bereid hier voor een premium support af te sluiten en een P1 poort lezer te kopen. Velen zullen mij denk ik volgen.

105 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Bedankt voor het plaatsen van dit idee Harry. We zetten dit idee nu op “Ter beoordeling” zodat andere gebruikers hun stem kunnen uitbrengen en reacties kunnen plaatsen.

Onze huidige API (docs.enelogic.apiary.io) legt een basis, maar deze verandert nog regelmatig. We zullen eerst naar een API versie beheer systeem (enz. enz.) moeten voor we dit grootschaliger kunnen (en willen) aanbieden.

Als we de API herzien zullen we dit idee sowieso meenemen in onze overwegingen. We roepen gebruikers daarom op om hun stem te plaatsen en een reacties te noteren.

5. Live uitlezer - meterstanden "bufferen" als er even geen internet is

Als jullie in de toekomst een revisie van de P1 uitlezer in de planning hebben. Wellicht overwegen om een interne data buffer van 1 dag of 1 week te maken.

In het geval van uitval van internet of een slechte draadloze verbinding kan hiermee verlies van data worden voorkomen zodat er geen gaten in de logging zitten.

Vandaag had ik ondanks dat ik gewoon internet had ineens een gat van 1 uur.

35 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    5 comments  ·  YouLess  ·  Admin →

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Dit zou inderdaad een mooie verbetering zijn van het dashboard.

Zoals Said aangeeft dienen wij hier nog wel op in te haken. Dit is helaas makkelijker gezegd dan gedaan.

Momenteel ligt onze focus even ergens anders, maar wellicht een mooie uitbreiding voor de toekomst.

6. Staafdiagram met de kosten per dag, week, maand en jaar.

Ik zou graag een blokje willen waarin in een staaf diagram met 4 kolommen de totale kosten realtime worden weergegeven per dag, week, maand en jaar.(en daarboven de waarde) En evt. de kolomen gesplitst in gas/electra. Mooiste zou zijn als je kunt kiezen tussen kosten en kW c.q. m³. Dab heb je alle kosten in één oogopslag !

15 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Mooie extensie van het huidige dashboard, om deze reden plaatsen we hem naar “Ter beoordeling”.

Het stukje realtime zal lastig worden bij het alleen uitlezen van de slimme meter (zonder live uitlezer)

7. Totaal aantal graaddagen ook toevoegen aan grafieken

Toevoegen van totaal aantal graaddagen per dag/week/maand in het verbruiksoverzicht.

18 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Voorlopig plaatsen we deze ter beoordeling.

Wellicht bieden we een uitgebreidere functie
    aan in een toekomstige versie.

8. Blokje met actuele meterstanden en verbruiken voor elektra en gas

Ik zou graag een nieuw blokje zien dat de actuele meterstanden weergeeft

147 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Voorlopig plaatsen wij deze ter beoordeling.
    Het is een mooie toevoeging voor een nieuwere versie van het dashboard.

9. Gas verbruik ook in 3 cijfers achter de komma voor dag- en maandwaarden

De meterstanden van mijn gasmeter worden voor de dag- en maandwaarden doorgestuurd zonder decimale getallen, dit is een bekend probleem, zie ook https://enelogic.uservoice.com/knowledgebase/articles/386604-afgerond-verbruik-zonder-decimale-getallen hierover.

De uurwaarden worden echter wel doorgestuurd met decimale getallen. Daarom stel ik voor dat Enelogic deze waarden gaat gebruiken om dag- en maandwaarden te genereren.

5 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Bedankt voor het idee Guido, ze zetten dit idee nu op “Ter beoordeling” zodat andere gebruikers hun stem kunnen uitbrengen en reacties kunnen plaatsen.
    We hadden gehoopt dat de netbeheerders een verbetering gingen doorvoeren hiervoor (dus dat dag- en maandwaarden al automatisch met decimale getallen doorkomen), maar dat staat (blijkbaar) nog niet op de planning.

10. Vriendenblokje - Vrienden vinden bij jou in de buurt door jezelf bekend te maken

Toevoegen van de optie om (bijvoorbeeld op postcode) toestemming te verlenen om als vriend gevonden te kunnen worden.

Toelichting:
    Nu kunnen alleen vrienden vriend worden als ze van elkaar weten dat ze Enelogic gebruiken en dus: Elkaar kennen. Wellicht zijn er in jouw buurt meerdere potentiële vrienden. Echter je weet niet dat ze Enelogic gebruiker zijn. Privacy belemmert een derde (Enelogic in dit geval) deze mensen te koppelen/cq op elkaar te wijzen.

Als je nu zelf toestemming geeft dat je best vriend wilt zijn kan een ander je vinden. Als dan bv de postcode en het woningtype (als voorbeeld) klopt…

43 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Bedankt voor je idee van bijna 1 jaar geleden Ilse. Voor de volledigheid, dit idee is nog niet uitgevoerd. We zetten dit idee nu op “Ter Beoordeeling” zodat iedereen zijn reactie kan geven. We kijken uit naar jullie reacties.

11. Bepaalde periode op kunnen geven in de grafiek

Vele gebruikers hebben een jaarcontract welke niet start op 1 januari. Je wil wel je jaarverbruik over dezelfde periode kunnen genereren als je energiemaatschappij om zo tot een vergelijk te kunnen komen (klopt het wat Enelogic registreert met hetgeen je gefactureerd krijgt).
    Door een begin datum / einddatum op te geven voor je verbruik krijg je dus een beter overzicht.

Als gebruiker zou ik graag de optie zien, dat ik mijn (energie)data van een instelbare periode kan zien en exporteren naar Excel.
    Op dit moment kan ik alleen de data per dag exporteren en het kost dan best wat tijd…

659 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Het maken van een instelbare periode in de grafiek staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

12. Gemiddelde leeftijd / gezinssamenstelling vragen in Gebouwprofiel

Als de leeftijd hoger wordt gaat de behoefte aan warmte ook omhoog. Dus ga de leeftijd ook gebruiken en een pijl datum is pensioen leeftijd dan ben je vaker thuis. dit alles met elkaar geeft een hoger gas verbruik dan gemiddeld.

Voorstel voor nieuwe groepen (of iets soortgelijks):
    - Jonge alleenstaande
    - Jong paar zonder kinderen
    - Gezin met alleen jonge kinderen
    - Gezin met jonge en oude kinderen
    - Gezin met alleen oude kinderen
    - Middelbaar paar zonder kinderen
    - Ouder paar zonder kinderen
    - Middelbare alleenstaande
    - Oudere alleenstaande

30 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Een zeer praktisch en herkenbaar idee, hartelijk bedankt voor de toevoeging!

De statistieken zullen we hier op korte termijn niet op gaan aanpassen, omdat we onze Gebouwgroepen net hebben geoptimaliseerd.

Maar we nemen dit zeker mee in de volgende versie en gaan er misschien voor kiezen om deze vraag alvast in te bouwen om deze data te verzamelen. Als we de Gebouwgroepen dan aanpassen, kunnen we direct de data gebruiken om je statistieken te verbeteren.

13. API voor zelf uploaden data naar Enelogic

Ik lees nu zelf de P1 uit naar mijn PI (Domoticz). Zo graag deze data kunnen uploaden als live data naar Enelogic. Lijkt me toch een simpele aanpassing om een API beschikbaar te maken waarmee je data kan sturen naar Enelogic?

40 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Bedankt voor je idee Michel! Voor zakelijke klanten (voornamelijk grootverbruikmeters) bieden we dit nu aan voor 10 euro / meter / maand.

We hebben nog geen plannen om dit ook openbaar aan te gaan bieden, tenzij we hier een abonnement voor kunnen vragen.

Ik zet het idee daarom even “Ter beoordeling” en we kijken uit naar aanvullende ideeën, vooral hoeveel we zouden mogen vragen voor zo’n functie!

14. Actuele verbruiksgrafiek voor gas

Voor elektra wordt het live verbruik weergeven, ik zou dit ook graag willen zien voor mijn gasmeter. Bijvoorbeeld als een blokje op het Dashboard. In het geval een gebruiker een (D)SMR 5.0 gasmeter heeft of in geval deze wordt uitgelezen via het spiegeltje op de gasmeter kan het live verbruik interessant zijn.

35 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  YouLess  ·  Admin →

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  15. Totalen voor de "Eigen verbruik" lijn weergeven

Bij de "Eigen verbruik" lijn zou ik graag het maand en jaartotaal willen zien.

19 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  16. Koppeling met derde partij (SMA, SolarEdge, smappee etc.)

Als Enelogic gebruiker wil ik graag een koppeling met een derde partij zoals:
    - SMA
    - SolarEdge
    - Smappee
    - PVOutput
    - IFTTT
    - Domoticz
    - Netatmo
    etc.

Originele bericht:

L.s. Is het mogelijk dat de slimme meter communiceert met mijn SMA Sunny boy 2000HF PV-Omvormer en zodoende mij meer duidelijkheid verschaft over wat ik gebruik afneem en teruglever? Hopende op een spoedig antwoord, Henk Kooy

999 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Het koppelen met SMA omvormers staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

17. Toevoegen van Tips voor het besparen op ELEK en GAS

Het is leuk dat je het verbruik kan zien van je woning, maar de next step zou zijn dat er ook besparingstips gegeven gaan worden.
    Met echte voorbeelden van schema's om bijvoorbeeld een thermostaat in te stellen ook voor vloerverwarming. enz.

13 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Het geven van energieadvies staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

18. Aantal gebruikers in mijn Gebouwgroep

Het zou wel aardig zijn, als je in het Gebouwgroep menu van het Gebouwprofiel kon zien met hoeveel gebruikers je wordt vergeleken.

15 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Ik heb dit idee hernoemt naar aantal gebruikers in mijn Gebouwgroep, aangezien we de Energiescore functionaliteit begin oktober volledig hebben vervangen voor het nieuwe dashboard.

We zijn dus weer feedback aan het verzamelen en zijn benieuwd naar jouw input!

19. Navigatie tussen instellingen en dashboard verbeteren

Super site, maar een paar suggesties/ observaties als nieuwe gebruiker:
    - Het knopje "<- terug naar dashboard" is lastig te vinden, nadat je op gebouwen beheren hebt geklikt.
    - Waarom zit het gebouw profiel niet in het "gebouwen beheren" menu?.
    - Ik kan zowel bij "Instellingen energierekening" als bij "Gebouwen beheren" -> "Gebouwen" -> "Meters" een energietarief instellen. Ik zou verwachten dat de laatste optie gewoon niet zou bestaan.
    - Het instellingen menu ("gebouwen beheren") en het dashboard hebben exact dezelfde layout. kan het erg verwarrend maken waar je nu precies iets moet instellen.

7 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Nog steeds een goed plan en we zijn nog steeds van plan om dit op te pakken. Jammer genoeg weten we nog niet precies wanneer, daarom zet ik het idee weer terug op “Under review”.

We gaan dus weer feedback verzamelen en kijken uit naar jouw input!

20. Electrische auto of andere zware electrische apparatuur uit grafiek filteren

Electrische auto of andere zware electrische apparatuur uit de grafieken filteren.

21 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Dit zou een aanvulling zijn op het uitfilteren van zonnepaneel data wat we nu al doen als je een Enelogic P1 poort uitlezer en YouLess voor je zonnepanelen hebt.

Het deze functie staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

• Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base