Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. Laagste dag verbruik stroom

Ik probeer mijn stroomverbruik naar beneden te krijgen door o.a. mijn 'Altijd aan' stroomverbruik naar beneden te werken. Het zou mij helpen als er een widget zou zijn waar ik kan zien wat mijn laagste stroomverbruik per dag is allertijden (en wanneer dat was), wat het gemiddelde dag verbruik is van de afgelopen maanden en wat mijn laagste verbruik is van de afgelopen week ofzo. Het zou mij stimuleren om het dagverbruik naar beneden te krijgen

9 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    0 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. verbruikers identificatie

Een mogelijkheid toevoegen om verbruikers te indentificeren. Als men handmatig kan aangeven wanneer welke verbruiker aangaat, dan kan er na verloop van tijd misschien een indicatie komen van welke apparaten hoeveel verbruiken (grove schatting zou al heel waardevol zijn).

188 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    14 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

We zetten dit item ter beoordeling.

Het biedt inderdaad mooie mogelijkheden als dit zelf aangegeven kan worden.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

3. warmtepomp

Wij hebben een lucht water warmtepomp. Het zou mooi zijn als er op het dashboard rekening mee gehouden wordt. Helemaal mooi zou zijn als er ook iets met graaddagen gedaan wordt. Nu staan wij te boek als energievreters.

209 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    17 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Dit is een steeds populairder iets, hier zullen we een passende oplossing voor moeten bedenken en implementeren.

Op dit moment zetten we het item op “Ter beoordeling”.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan direct je stem uit!

4. Voorschoten overzicht uitbreiden

In het voorschot overzicht wordt de "prognose" en "doelstelling" weergegeven. Het is jammer dat de "huidige voorschot" niet weergegeven wordt.

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Een mooie toevoeging voor het dashboard, we zullen dit idee meenemen in de discussies omtrent een nieuwere versie van het dashboard!

Heb je als medegebruiker hier oren naar?
    Breng dan snel je stem uit!

5. Een prognose van het gas en electraverbruik toevoegen.

Wat erg fijn zou zijn is, om naast de prognose van het voorschot, een prognose van het gasverbruik in m3 en electraverbruik in kWh te hebben. (net als op mindergas.nl).

125 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    under review  ·  2 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  6. Weerdata uit te breiden met zonuren, regen en wind

Om beter inzicht te krijgen in de verkoelende of verwarmende invloeden van buiten tov het verbruik lijkt het sterk als naast de buitentemp en graaddagen ook de zonuren, regenhoeveelheid en wind te loggen/plotten. Thanks!

112 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een zeer interessante toevoeging voor een toekomstige versie, bedankt Freek!

Mocht je als medegebruiker ook opzoek zijn naar een dergelijke functionaliteit, breng dan snel je stem uit.

7. Year-to-date in het overzicht

Graag standaard knop voor Year-to-Date bij verbruiksoverzicht, met evt. vergelijking van vorige Year-to-date.

8 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Deze mogelijkheid kunnen we eventueel in de toekomst aanbieden, voorlopig ligt onze focus op andere zaken.

Om deze reden plaatsen we hem “Ter beoordeling”, mocht je als mede gebruiker deze mogelijkheid missen, breng dan snel je stem uit!

8. Completer overzicht per relevante periode met vermelding van eenheden op de downloads

Op de huidige downloads ontbreken de eenheden bij de getallen waardoor het achteraf onduidelijk is of die in KWh, m3, of € staan.
    Ook ontbreken de getallen van het totale verbruik en teruglevering per relevante periode (jaar/maand/week,dag), terwijl die wel op de website staan vermeld.
    Vanwege deze tekortkoming maak ik nu per relevante periode ook screenshots, zodat ik ook deze gegevens achteraf nog kan raadplegen.
    Het zou handig zijn als als deze gegevens ook staan vermeld op de downloads, uiteraard indien dit technisch mogelijk is

36 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    5 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Dit zou inderdaad een mooie uitbreiding zijn van de huidige export. Wellicht bieden we deze mogelijkheid aan in een toekomstige versie van het dashboard.

Mocht je als medegebruiker hier ook oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

9. Jaar overzicht van de verbruik periode. Mijn contract begint bijvoorbeeld in oktober 2017 en september 2018

Een jaar overzicht va; jullie is leuk maar bij na geen een begint op
    1 januari en eindigt op 31 december
    Gr jakob

462 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    6 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een zeer mooie toevoeging voor het dashboard!

We zullen zeker kijken naar de mogelijkheden omtrent implementatie bij een toekomstige versie van het dashboard.

Heb je als medegebruiker hier oren naar?
    Breng dan snel je stem uit!

10. Weekoverzicht van verbruik van gas en elektra.

Met een weekoverzicht van verbruik kun je in een oogopslag patronen in het verbruik herkennen en gericht eventuele aanpassingen doorvoeren.

18 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

We zijn het helemaal met je eens!
    Dit hopen we dan ook in een toekomstige versie van het dashboard te kunnen integreren.

Mocht je als medegebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

11. Two factor authenticatie

Een veilige gedachte, optionele ondersteuning van two factor authentication. Dat is hetgeen wat ik persoonlijk nog mis in Enelogic en het is vrij gemakkelijk te implementeren. Via een TOTP token kunnen Enelogic gebruikers hun favoriete app gebruiken (Google Authenticator, Authy, etc) en geeft het ook niet de overhead van een SMS gateway etc.

In het kort: laten we Enelogic een stukje veiliger maken!

19 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

We zijn het zeker met je eens en dit is een wishlist item van ons voor een nieuwe versie van het dashboard.

Heb je als medegebruiker ook oren naar een dergelijke functionaliteit? Breng dan snel je stem uit!

12. Geselecteerde dag consequent tonen

Na inloggen en na iedere switch tussen Dashboard, Verbruik, Gebouw enz. wordt steeds weer de situatie van 2 dagen terug getoond.

Volgens mij is het veel handiger en duidelijker als, na switchen tussen verschillende pagina's, consequent de eerder geselecteerde dag wordt getoond.

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Bedankt voor de input, wellicht kunnen we een dergelijke functie aanbieden in een toekomstige versie van het dashboard.

Mocht je als mede gebruiker hier ook oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

13. Vergelijken met vergelijkbare huishoudens

Graag zou ik mijn verbruik (in kwh+m3) willen vergelijken met vergelijkbare huishoudens (zelfde gebouwprofiel en zelfde aantal bewoners).

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een dergelijke functie hebben we al geïntegreerd in het dashboard, namelijk de vergelijk functie.

Deze vergelijkt je gegevens, opgegeven onder je gebouwprofiel met vergelijkbare inputs van andere gebruikers. Hier wordt op de achtergrond het aantal kWh + M3 berekend en weergegeven in prestaties.

Wellicht integreren we in een toekomstige versie de mogelijkheid om dit te switchen van € naar kWh naar M3.

14. Please add English or even German language

Der Youless Datenlogger funktioniert wirklich toll, aber ich habe so meine Probleme mit der enelogic Website - weil man die nicht auf andere Sprachen wie z. B. Englisch umstellen kann.

83 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    under review  ·  2 comments  ·  YouLess  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  15. oude uitlezer en aanschaf nieuwe youless uitlezer met korting?

ben een gebruiker met een "oude" uitlezer zou het voor die klanten misschien een mogelijkheid zijn om tegen een "lagere" bedrag de nieuwe youless uitlezer aan te schaffen?!

14 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Hiervoor zullen we intern eens goed moeten overleggen, er zijn voor beide situatie’s iets te zeggen uiteraard.

Voorlopig ligt onze focus op een aantal andere zaken, welke dringender zijn, hopelijk kunnen we in de nabije toekomst een passende oplossing bieden.

16. Water meter monitoring

Ik zou graag ook inzicht krijgen in het gebruik van water. Kan hiervoor ook een watermeter worden toegevoegd. Ik weet dat deze vraag al eens gesteld is maar kan het dan niet dat wij het zelf er in zetten. Het zou zo fijn zijn om 1 Manager te hebben waar alle verbruik gegevens samenkomen

150 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    12 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Er is een steeds grotere vraag naar deze mogelijkheid, momenteel richten we alleen nog maar op de energiemarkt, maar het is zeker een interessante uitbreiding/toevoeging aan het dashboard.

Heb je als medegebruiker hier ook oren naar? Breng dan snel je stem uit!

17. rendement zonnepanelen

Door de geleverde energie van zonnecellen af te zetten tegen het aantal zonneuren (http://www.zonurencalculator.nl/sunhourscalculation) krijg je een inzicht in het gemiddelde rendement van de panelen.
    Zou ik een mooie aanvulling vinden in het overzicht.

22 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  18. Update / verbetering API documentatie

Verbeteringen beschrijving API

ik heb de enelogic API aan de praat gekregen: belangrijkste hobbel was dat ik in de OAuth 2.0 configuration-dialoog eerst "custom" moest kiezen, voordat ik de juiste gegevens kon invoeren (default is "google". Misschien toevoegen aan jullie handleiding?).
    Iets meer details zou geen kwaad kunnen. Maar uiteindelijke lukte het. Behalve dan het invullen van de datumvelden in het "Get datapoints" opdracht: maar daar heb ik bij support een vraag over gesteld.
    Met vriendelijke groet,
    Jelle.

6 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor het plaatsen van het idee. Een update / verbetering van de API documentatie zal een onderdeel worden van de algemene herziening van de API. Inclusief API versie beheer enz. In de tussentijd kunnen gebruikers hun reacties plaatsen en stemmen op dit idee.

19. API handleiding voor export naar Excel

Bron: http://docs.enelogic.apiary.io
    Is erg lastig om koppeling te leggen via apiary en excel. Handleiding is niet duidelijk wat mij betreft.

3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  20. Draadloze P1 poort uitlezer met WiFi

Dat WiFi onbetrouwbaar zou zijn is m.i. een overtrokken, en dan nog. Als je dit in de voorwaarden opneemt wat is dan het probleem, het is aan de klant om het risico van gemiste data te nemen. Powerline adapters maken het ook weer duurder en je moet er ook maar de ruimte voor hebben.

40 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    6 comments  ·  YouLess  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  • Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base