Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. Een gratis contract periode de je bij je energie leverancier hevt

Een gratis contract periode de je bij je energie leverancier hebt

3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    under review  ·  0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. Prestatie meten cv ketels

Het zou gaaf zijn als je je ketel moet vervangen je een keuze kunt maken op basis van in de praktijk gemeten prestaties. Als Enelogic ondersteuning gaat bieden voor het delen van info over cv keteltypes, huisinhoud en soort verwarming in combinatie met verbruikinfo helpt dit enorm bij het maken van een keuze bij vervanging.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Dit zou zeker een mooie toevoeging zijn, alleen zal je je cv ketel niet zo snel moeten vervangen, althans dat hopen wij.

Je kan nu natuurlijk wel gebruik maken van alle verbruiksdata welke beschikbaar is in het platform. Vervolgens kan je op basis hiervan zelf kijken welke cv ketel het beste bij je past.

3. Vastleggen gebruik/meterstand via P1 monitor

Vastleggen gebruik/meterstand via P1 monitor. O.a. in het scherm "Electriciteit" staat [Opslaan] echter het is niet duidelijk waar. Graag een keuze waar(op de Pc) en hoe (bij voorbeeld PDF)

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor de waardevolle input, we zullen dit zeker meenemen tijdens de ontwikkelingen van een nieuwere P1 monitor.

Mocht je als medegebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

4. voorgaande jaartotaal cijfer tonen

Jaar totaal verbruik cijfer elektra en gas van alle voorgaande jaren blijven tonen.
    bv 2015 2016 2017
    gas 1300 1250 1200 m3
    elektra 1000 900 960 Kwh

529 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    5 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Goed idee, dit zou een mooie uitbreiding van het Premium abonnement zijn. Je hebt immers bij het Premium abonnement inzicht in de maximale historie.

We plaatsen het idee op “Ter beoordeling”, heb je hier oren naar? Breng dan snel je stem uit!

5. Gasverbruik in trend met tienden

Weergaven in tienden had ,ons sneller duidelijk gemaakt dat er wat mis was met de CV ketel , in de week en maand trends zien we in de zomer slechts 1m3 op de ene dag andere dag weer niets.
    Terwijl we elke dag toch verbruik hebben

44 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Dit is voor de maandgrafiek wellicht een mooie toevoeging. Echter moeten wij hierin wel schipperen in hoeverre je detail wilt laten zien in een grotere periode.

Zelf vinden wij het interessanter om dit op week niveau te integreren. Hier zullen we een passende oplossing voor moeten vinden.

Breng snel je stem uit als dit een idee is waar je jezelf in kan vinden!

6. grafiek met jaarsaldo (verschil koop en teruglevering)

ik mis een grafiek met de waarde van het salderingsniveau.

datum start telling: startdatum energiecontract
    formule: alle aankoop minus teruglevering, ytd waarbij de y de startdatum energiecontract is.

voorbeeld: als ik op 16 december mijn energiecontract afsluit heb ik vooral koop, hierdoor gaat het jaarsaldo omhoog. Er wordt op 17 december de eersta waarde geplot van het verbruik minus teruglevering van 16 december.
    De grafiek is een jaargrafiek met 365 kolommen met een positieve of een negatieve waarde.
    Deze grafiek biedt inzicht in het verloop van je jaarsaldo en lebert mooie inzichten op zoals:
    * wanneer heb je het nulpunt…

291 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  7. Piek/altijd aan en verbruik voor gas

Ik gebruik Enelogic sinds gisteren (werkt top), maar ik mis de statistieken voor gas. Ik zie wel de (kilo)watt gebruik voor stroom, maar zou graag ook de m3 willen zien voor gas.

109 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

We zijn het helemaal met je eens dat er een dergelijke functie voor gas moet komen.

We markeren deze dan ook als “Ter beoordeling”. Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

8. KlikAanKlikUit ICS-2000

KlikAanKlikUit ICS-2000 ondersteuning

75 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  9. Downloaden meterstanden in vooraf opgegeven bestandsformaat

Ik haal regelmatig mijn meterstanden op en lees deze d.m.v. een macro en vba-code in in een spreadsheet. Dit doe ik ook met de email met opbrengsten die ik van de Goodwe power omvormer.
    Is het een idee om bij bv. het gebouwenprofiel een optie te hebben om of dagelijks, of wekelijks, of maandelijks, of op verzoek sinds laatste download (om het systeem niet te zwaar te belasten) deze gegevens per email te ontvangen?

Nu moet ik bij elke download aangeven welk bestandsformaat ik wil, maar is het een idee om de mogelijkheid om dit als vaste keuze bij het…

85 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Dit is een interessante toevoeging. Het idee om een export vast te zetten in de account instellingen, hebben we zelf ook bekeken en zagen hier dan ook potentie in.

De automatische download per e-mail zal nog even goed bekeken moeten worden i.v.m. performance e.d.

Mocht je als medegebruiker oren hebben naar een dergelijke functionaliteit, breng dan snel je stem uit!

10. stroomuitval

Onlangs kreeg ik een melding dat mijn "always on" verbruik ongebruikelijk hoog was, waarvoor dank: de deur van de koelkast was blijven openstaan. Krijg ik ook een bericht wanneer het verbruik 0 is? In ons vakantiehuis in Frankrijk is afgelopen week twee keer de hoofdschakelaar eruit gegaan vanwege blikseminslag in de buurt. Dat kan natuurlijk ook in Nederland gebeuren, wanneer we er niet zijn.

31 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het is niet lastig om te bepalen wanneer een verbruik nul is, wel is het lastig om te bepalen of dit komt door dat er teruglevering plaats vindt of dat de stroom uitgevallen is.

Om deze reden is dit (nog) niet geïntroduceerd in het dashboard. Als ons algoritme verbeterd wordt kunnen wij deze notificaties wellicht ook aanbieden.

Voorlopig zetten we de status op “ter beoordeling”, mocht je als mede gebruiker een dergelijke functionaliteit wensen, breng dan snel je stem uit.

11. Teruglevertarief

Stroom die ik teruglever aan het net wordt gesaldeerd waardoor ik dezelfde prijs terugkrijg als ik betaal, namelijk 20,99 cent.
    Dit wordt goed weergegeven op mijn dashboard.

Echter, wanneer ik per jaar meer opwek dan ik verbruik krijg ik over het teveel opgewekte slechts 12 cent terug (bij PowerPeers, dit is een hoog tarief).
    Dit kan ik niet invoeren op Enelogic waardoor de uiteindelijke bedragen op de site niet kloppen.

Mijn advies: maak het ook mogelijk om een tarief in te voeren voor ‘meer opwekking dan verbruik’, zodat het dashboard weer kloppend wordt bij iedereen die meer opwekt dan hij…

286 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    5 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor het idee, we zetten deze ter beoordeling om zo meer stemmen te krijgen.

Wellicht wordt deze functionaliteit geïntroduceerd in een toekomstige versie van het dashboard.

Mocht je als medegebruiker gebrek hebben aan deze functionaliteit, breng dan snel je stem uit!

12. Een extra verbruik grafiek en widget voor een EV.

Een extra grafiek en widget voor een EV (Elektrische voertuig) die met een KWH meter en een extra youless wordt uitgelezen.

8 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  YouLess  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Bedankt voor je idee, omdat dit een steeds actueler item wordt hebben we je idee “ter beoordeling” gezet, mocht je als medegebruiker gebrek hebben aan deze functionaliteit, breng dan snel je stem uit!

13. Verbruikoverzicht 24 u in gratis dashboard

In het hoofdscherm staat hoeveel je op een bepaalde dag verbruikt hebt in geld uitgedrukt. Graag zou ik in hetzelfde overzicht zien hoeveel verbruikt is, uitgedrukt in kWh voor elektriciteit en m3 voor gas.

100 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Momenteel is het mogelijk om dit in te zien op de verbruik pagina onder “Meterstanden” en te klikken op “Bekijken”, wellicht zullen we dit in de toekomst integreren in het dashboard.

In ieder geval bedankt voor je idee, mocht je als mede gebruiker het hier helemaal mee eens zijn, breng dan snel je stem uit!

14. Winddelen toevoegen

Net zoals zonnepanelen een energie leverancier zijn waar rekening mee wordt gehouden zou het ook mooi zijn dat als je winddelen bezit deze opbrengst kunt opgeven.

Ik bezit een aantal winddelen van de windcentrale. Een winddeel staat voor 500 KWh per jaar. https://www.windcentrale.nl/
    Met een winddeel heb je een aandeel in een stukje windmolen welke via GreenChoice op de energie kosten in mindering worden gebracht op de jaar afrekening.

Is het mogelijk dit op te nemen in de applicatie, die er overigens fantastisch uitziet!

5 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Momenteel is er een weinig vraag naar, om deze reden krijgt het idee de status “ter beoordeling”.

Mocht je als mede gebruiker hier ook oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

15. 4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  16. kalender verbruik

kunnen we ook een kalender bij verbruik krijgen net als bij dashboard

5 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Op de verbruik pagina kan je makkelijk wisselen door de knoppen “dag / week / maand / jaar” te gebruiken.

Voor nu zetten we dit item “ter beoordeling” mocht je als mede gebruiker hier ook oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

17. Verwarmingsverbruik aan buitenT koppelen

Verbruiksgegevens van verwarmingsapparaten gas/warmtepomp aan de buitentemperatuur te koppelen, zegt iets meer dan 'normaal verbruik op een zaterdag in maand Y '

11 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Energieadvies  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

We zijn het helemaal met je eens en zullen zeker kijken naar de mogelijkheden om dit te integreren in een toekomstige versie van het dashboard.

Heb je als medegebruiker hier oren naar? Breng dan snel je stem uit!

18. Blog RSS feed

Ik lees graag blog artikelen van diensten waar ik gebruik van maak. Echter zijn het teveel blogs om met regelmaat de websites te bezoeken. Vandaar dat ik nog altijd gebruik maak van een RSS-reader. Hierin zou ik graag Enelogic willen opnemen echter is er op dit moment geen RSS feed beschikbaar. Zien jullie mogelijkheden om deze in elkaar te zetten? Of kan ik jullie hier wellicht bij helpen?

3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Zoals je wellicht merkt hebben we recent niet heel veel blog berichten geplaatst. Voor nu heeft deze optie voor ons geen hoge prioriteit.

Mocht je als mede gebruiker hier ook gebruik van willen maken, breng dan snel je stem uit!

19. Aantekeningen maken bij de gebruiksgrafiek

Aantekeningen maken bij de gebruiksgrafiek (of elders). Ik ben volop aan het experimenteren. Apparaten aan en uit, kijken wat het effect is. Maar ik zou dit graag terug willen kunnen lezen over een langere periode.

43 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    4 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Interessant idee, bedankt hiervoor!
    Om deze reden zetten we dit idee ter beoordeling, mocht je als mede gebruiker hier ook oren naar hebben, breng dan snel je stem uit.

Eventueel zou je momenteel gebruik kunnen maken van de export functie en hier aantekeningen op maken.

20. Inzicht in mijn grootverbruikers

Het is fantastisch om een algemeen inzicht te hebben in het verbruik van ons gezin in de tijd. Maar nu komt de vraag, Welke apparaten zijn nu mijn grootste verbruikers in de tijd. Ik heb een Voltcraft SEM6000 stekker gekocht om apparaten via een app te monitoren. Maar wat zou het fijn zijn als deze informatie onderdeel zou zijn van jullie dashboard.

13 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)

Dit is een veel voorkomende vraag!

Wellicht is in een toekomstige versie van het dashboard bieden we de mogelijkheid om dergelijke stekkers te kunnen integreren.

Heb je als medegebruiker hier oren naar?
    Breng dan snel je stem uit!

• Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base