Enelogic.com
169 results found
-
Meerdere energieleveranciers per aansluiting
Dit idee is gerelateerd aan "Verschillende energieleveranciers voor Gas en Elektra". Naar verluid komt er in 2025 aan dat je twee verschillende leveranciers kunt nemen voor levering en teruglevering van elektriciteit. Mijn idee is dan ook om drie verschillende cobtracten te kunnen invoeren met ieder hun eigen startmaand. Dit zou zonder veel meer moeite met het andere idee samen te implementeren moeten zijn.
6 votes -
Firmware nazien?
In de Youless energie Monitor wordt de afgenomen stroom in hele getallen weergegeven, waarschijnlijk is dit enkel bij de EL firmware. De weergegeven stroom op L3 bedraagt echter continu 3A waarbij het afgenomen vermogen onder 200 Watt ligt.
1 vote -
Ideeën opschonen
Is het even een idee om ideeën in dit support gedeelte langs te lopen? Sommige ideeën staan al sinds 2015 op 'ter beoordeling', nieuwe ideeën worden niet eens meer beoordeeld lijkt wel en als je zelf een goed idee tegenkomt kun je niet meer stemmen, omdat je al je stem hebt gegeven op een idee waar al tien miljoen stemmen voor zijn..
Even uiting van kritiek: hier betaal ik liever geen 20 euro per jaar meer voor.
16 votes -
8 votes
-
Koppeling met Energy meter en Enlighten
Wij hebben een warmtepomp 3 fase met een eigen meter van Energy, deze heeft een eigen app. De zonnepanelen zijn gekoppeld aan Enlighten app. Het zou super tof zijn als ik beide meters ook in het dashboard te zien zou krijgen.
11 votes -
Dynamische tarieven
Sinds kort gebruik ik dynamische tarieven bij Next Energy. Mijn vraag is of enelogic deze tarieven (epexspot.NL) ook kan laten zien in de app?
Smappee (software van mijn laadpaal) gebruikt het, en geeft een fraai overzicht. Ook Next energy in de leverancier lijst opnemen. Hoewel nieuw ziet de service er goed uit.41 votes -
voorschot
Voorschot zit nog een max op van € 350,- per maand. Is niet meer van deze tijd (helaas) Net als de waarschuwing bij de tarieven dat electra ca 12 ct zou zijn.
6 votes -
Vergelijk met vorig jaar
Het is nu niet makkelijk om het verbruik in een maand te vergelijken met diezelfde maand in het voorgaande jaar. Een month-over-month vergelijking zou handig zijn. Bijvoorbeeld door in een staafdiagram de 2 maanden van 2 jaren naast elkaar te zetten. Of een lijndiagram die een % stijging/daling weergeeft tov vorig jaar.
15 votes -
Notitie zichtbaar op grafiek
Het zou prachtig zijn als er notities kunnen worden ingevoegd die vervolgens op de grafieken zichtbaar gemaakt kunnen worden (net zoals graaddagen aan- en uitgezet kan worden). Een notitie heeft altijd een datum + titel en beschrijving. Bijv. op datum xx-xx-xxxx heb ik zonnepanelen geinstalleerd. Ik wil dat dit makkelijk terug te vinden is op de grafiek zodat ik daarna het verbruik kan analyseren.
1 vote -
Meerdere tariefperioden instellen
Het zal ongetwijfeld bewerkelijk zijn: maar graag zie ik de optie om meerdere tariefperioden te kiezen bij gebouwbeheer. Bij een nieuw tariefperiode, wil ik op een knop kunnen drukken waarmee ik een nieuwe tariefperiode kan toevoegen of verwijderen.
De laatste maanden zie je als consument de grillen van de onstabiele energiemarkt.
Prijzen veranderen (bijna) maandelijks, maar Enelogic houdt rekening met 1 prijs.
Kunstmatig kan ik wel een gemiddelde uitrekenen, zodat het voorschotblokje ongeveer klopt, maar graag zie ik het nauwkeuriger.Bijvoorbeeld:
Als het tarief van 20 cent van 1 januari tot 1 juli geldt, dan zie ik graag dat het…3 votes -
Het invoeren van een trendline
de mogelijkheid om een trendline in te voeren zodat eenvoudig te zien is of er binnen een bepaalde periode gemiddelde daling of stijging te zien is.
1 vote -
Energieverbruik tussen specifieke datums bekijken
Het energievebruik tussen 2 datums bekijken waardoor het ook mogelijk is om meerder jaren met elkaar te vergelijken of bijvoorbeeld meerdere winters met elkaar vergelijken (waarbij de combinatie van verbruik en gasgraaddagen een goede indicatie van verbruik weergeven)
8 votes -
waterverbuik monitoren
Mogelijk vast voorsorteren op eenzelfde schaarste en prijsverhoging als met gas.
Wanneer er nu vast heel specifiek waterverbruik kan worden gemonitord op kwartier of minuut basis heeft men een voorsprong op de toekomst.19 votes -
Specifieke veranderingen in installatie markeren in timeline
De mogelijkheden om in de timeline te markeren wanneer er veranderingen hebben plaatsgevonden in instellingen of installatie. zodat duidelijk is wat de veranderingen teweeg hebben gebracht.
In navolging hierop zou het prettig zijn om de investering (icm bv. levensduur.afschrijving) te kunnen invoeren zodat er een totaal plaatje ontstaat.
Zo zou men ook best practices op een soort forum kunnen delen met elkaar wanneer het gaat om installatie voorkeuren, (smart) instellingen etc.5 votes -
Warmtemeter / Stadsverwarming / Stadswarmte / Zonneboiler monitoring
Beste Enelogic, in 2015 hebben jullie dit idee geweigerd. We zijn 7 jaar verder en er worden steeds meer huizen op warmtenetten aangesloten en ook worden (zoals bij mij door Vattenfal) bij bestaande aansluitingen slimme GJ meters geplaatst ("Warmtelink").
Dus ik pleit er met drang om deze meters te ondersteunen in jullie Ecosysteem. Anders zal ik naar de eerste beste concurrent moeten overstappen die dat wel doet.
Wanneer Enelogic dit als eerste zou aanbieden dan hebben jullie als eerste een super compleet ecosysteem.7 votes -
signaleren geen stroom levering zonnepalen
Ik heb al enkele jaren zonnepanelen echter eind mei stond de omvormer in storing en leverde niks meer terug. Voordat we hier achterkwamen waren er enkele weken voorbij. het zou mooi zijn als dit via dit plaform gesignaleerd wordt, (immers van de een op de andere dag geen teruglevering is meetbaar) en net als je "altijd aan alert" hier een mailtje van kan krijgen.
4 votes -
Dashboard layout centraal opslaan
Ik krijg momenteel de indruk dat de indeling van het dashboard lokaal in cookies / session storage o.i.d. wordt bewaard. Aanpassingen aan de indeling zijn niet zichtbaar op andere apparaten, en om de zoveel tijd is alles weer gereset, wat ik echt behoorlijk irritant vind.
Zou het niet beter zijn om de indeling gewoon centraal op te slaan? Dezelfde indeling op al je apparaten is misschien niet ideaal maar dit zou weer opgelost kunnen worden door de mogelijkheid te introduceren om meerdere dashboards met persoonlijke namen aan te maken. De naam van het laatst gekozen dashboard is dan wel weer…
6 votes -
Laat geen leverancier toe die niet het terug leverbedrag dat in zijn aanbod staat maandelijks wil betalen. Dit is misleidend.
HEM laat mij nu betalen i.p.v. dat zij mij betalen. In feite geef ik hun nu leverancierskrediet. Heb een avondje zitten uit te zoeken en nu mag ik opnieuw beginnen!
1 vote -
Laat geen leverancier toe die niet het terug leverbedrag dat in zijn aanbod staat maandelijks wil betalen. Dit is misleidend.
HEM laat mij nu betalen i.p.v. dat zij mij betalen. In feite geef ik hun nu leverancierskrediet. Heb een avondje zitten uit te zoeken en nu mag ik opnieuw beginnen!
1 vote -
Maandverbruik(en) laten zien in het jaaroverzicht, ook al is de data (nog) niet compleet
De laatste tijd zie ik vaak/vaker dat de netbeheerders (in mijn geval Enexis) moeite hebben om de meterstanden bij te houden...of zelfs dagen overslaan...
Hierdoor ontbreken er dagen in de maanden mei en juni en daardoor zijn in het jaaroverzicht de maanden mei en juni blanco. Er zijn echter wel dagen met data beschikbaar. Zou het zo gemaakt kunnen worden dat er met de data die er wel is, deze op te nemen in het jaaroverzicht?
En dan deze maanden die niet compleet zijn een andere kleur te geven (met als uitleg: data nog niet compleet)?Alvast bedankt!
3 votes
- Don't see your idea?