Skip to content

Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback

169 results found

1. Verbruiken splitsen, laag en normaal afzonderlijk van elkaar

Als gebruiker zou ik graag mijn verbruik gesplitst in willen zien.
    Bijvoorbeeld alleen het laag tarief of alleen het normaal tarief, of beide in een eigen grafiek.

23 votes
    Vote

We're glad you're here

Please sign in to leave feedback

Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    How important is this to you?

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Bijvoorbeeld het monitoren van het energieverbruik tijdens werkuren (voor bedrijven) vs energieverbruik als er niemand is.

Of het monitoren van het verbruik als er iemand thuis is en als er niemand thuis is.

We zijn er nog niet helemaal uit en daarom laat ik dit idee op “Ter beoordeling” staan.

We kijken uit naar meer input!

2. Enelogic meets MinderGas

Integratie van enelogic en mindergas.nl (met zelfde functionaliteiten voor elektra). Als je dan handmatig ook nog de opbrengst van zonnepanelen kunt toevoegen en de prognoses in leuke grafiekjes kunt weergeven - nou dan heb je echt een killer-app.

47 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
  3. Gasverbruik in trend met tienden

Weergaven in tienden had ,ons sneller duidelijk gemaakt dat er wat mis was met de CV ketel , in de week en maand trends zien we in de zomer slechts 1m3 op de ene dag andere dag weer niets.
    Terwijl we elke dag toch verbruik hebben

44 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Dit is voor de maandgrafiek wellicht een mooie toevoeging. Echter moeten wij hierin wel schipperen in hoeverre je detail wilt laten zien in een grotere periode.

Zelf vinden wij het interessanter om dit op week niveau te integreren. Hier zullen we een passende oplossing voor moeten vinden.

Breng snel je stem uit als dit een idee is waar je jezelf in kan vinden!

4. Geselecteerde dag consequent tonen

Na inloggen en na iedere switch tussen Dashboard, Verbruik, Gebouw enz. wordt steeds weer de situatie van 2 dagen terug getoond.

Volgens mij is het veel handiger en duidelijker als, na switchen tussen verschillende pagina's, consequent de eerder geselecteerde dag wordt getoond.

4 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Algemeen  ·  Admin →

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Bedankt voor de input, wellicht kunnen we een dergelijke functie aanbieden in een toekomstige versie van het dashboard.

Mocht je als mede gebruiker hier ook oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

5. Voorschot €0 toestaan

Als bezitter van zonnepanelen met een hogere opbrengst dan verbruik, wil ik geen voorschot betalen. In de praktijk: ik zit bij Geenchoice en betaal €0 voorschot. Graag dit toestaan bij de instellingen voor het Dashboard.

• Nul op de meter woningen
    13 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Hartelijk bedankt voor het waardevolle idee Dick, dit komt inderdaad steeds vaker voor. We zetten dit idee daarom op “Ter beoordeling”. Dan kunnen andere gebruikers hun stem uitbrengen en aanvullende reacties plaatsen.

6. Het gasverbruik in het maandoverzicht niet afronden op hele getallen

In de warmere periodes ligt mijn gasverbruik rond de 1.5 m3 per dag. In het maandoverzicht wordt dit enkel als óf 1, óf 2 kuub weergegeven afhankelijk of het net boven of onder de 1.5 m3 zit. Het maandprofiel lijkt daardoor een beetje op een "kasteelmuur"

Als het verbruik net als bij stroom niet afgerond wordt, wordt ook bij weinig verbruik het overzicht een inzichtelijker. Dat lijkt me technische relatief eenvoudig aan te passen.

19 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Bedankt voor je idee Robin! In het geval van de gasmeter zou het inderdaad mogelijk moeten zijn om de waarden van de Daggrafiek (met decimale getallen) te gebruiken. We zetten dit idee daarom op Ter beoordeling.

Een oplossing op dit moment is om onze Enelogic P1 poort uitlezer aan te schaffen, in dat geval heb je wel altijd de beschikking over decimale getallen.

7. Toevoegen van Tips voor het besparen op ELEK en GAS

Het is leuk dat je het verbruik kan zien van je woning, maar de next step zou zijn dat er ook besparingstips gegeven gaan worden.
    Met echte voorbeelden van schema's om bijvoorbeeld een thermostaat in te stellen ook voor vloerverwarming. enz.

13 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Het geven van energieadvies staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

8. Aantal gebruikers in mijn Gebouwgroep

Het zou wel aardig zijn, als je in het Gebouwgroep menu van het Gebouwprofiel kon zien met hoeveel gebruikers je wordt vergeleken.

15 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Ik heb dit idee hernoemt naar aantal gebruikers in mijn Gebouwgroep, aangezien we de Energiescore functionaliteit begin oktober volledig hebben vervangen voor het nieuwe dashboard.

We zijn dus weer feedback aan het verzamelen en zijn benieuwd naar jouw input!

9. Live en dag achteraf energiedata samenvoegen

Als gebruiker heb ik een Enelogic P1 poort uitlezer en maak ik gebruik van de uitlezing via de netbeheerder. Op dit moment zijn dit 4 verschillende meters (2x elektra en 2x gas), ik zou deze graag gecombineerd zien.

Je maakt hierbij gebruik van het beste van beide werelden, namelijk de historische meterstanden uit de uitlezing via de netbeheerder (een dag achteraf) en de live uitlezing via de P1 poort.

10 votes
    Vote

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

We're glad you're here

Signed in as (Sign out)

Het samenvoegen van live en de dag achteraf data staat nog niet op onze korte termijn planning, daarom laat ik dit idee staan op de status “Ter beoordeling”.

Heb je aanvullende feedback? Reageer dan hieronder!

1 2 5 6 7 9 Next →
  • Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base