Enelogic.com
169 results found
-
8 votes
-
nu kan ik een jaar bekijken. Ik zou graag de laatste 12 maanden willen terugkijken.
in april zou ik graag de 12 maanden ervoor willen zien.
Idealiter ook vandaag de laatste 52 weken ervoor.28 votes -
Actuele verbruik via Youless in grafiek
Is het mogelijk om de data van het actuele verbruik (Youless P1) te loggen zodat er een grafiek beschikbaar is van het actuele verbruik? Nu kan ik dat nergens vinden. Ik ben namelijk erg benieuwd hoe vaak en hoe lang mijn warmtepomp in de ontdooicyclus gaat en welk vermogen hij dan gebruikt.
1 vote -
Koppeling met Energy meter en Enlighten
Wij hebben een warmtepomp 3 fase met een eigen meter van Energy, deze heeft een eigen app. De zonnepanelen zijn gekoppeld aan Enlighten app. Het zou super tof zijn als ik beide meters ook in het dashboard te zien zou krijgen.
11 votes -
Popup over grafiek verkleinen
Als ik het huidig verbruik in mijn scherm op mijn teledoon heb en ik raak de grafiek aan dan komt er een supergroot popup of lay-overheen, die vult 3/4 van het grafiek zodat ik niks anders meer kan klikken. Die popup heeft ook veel lege ruimte. Die kan makkelijk kleiner gemaakt worden. Simpel idee simpele oplossing lijkt me
3 votes -
Piekafname
In België geldt thans het capaciteitstarief waarbij piekafname gedurende een ononderbroken periode van 15 minuten als criterium wordt gebruikt voor facturatie netkosten e.d.m. Op het huidige dashboard kan inzicht gekregen worden in een zeer kortstondige afnamepiek, doch dat is voor de Belgische gebruiker in feite niet meer relevant. Kan er voorzien worden in een piekafname die meet wat Belgische netbeheerders ook meten ?
4 votes -
Meerdere energieleveranciers per aansluiting
Dit idee is gerelateerd aan "Verschillende energieleveranciers voor Gas en Elektra". Naar verluid komt er in 2025 aan dat je twee verschillende leveranciers kunt nemen voor levering en teruglevering van elektriciteit. Mijn idee is dan ook om drie verschillende cobtracten te kunnen invoeren met ieder hun eigen startmaand. Dit zou zonder veel meer moeite met het andere idee samen te implementeren moeten zijn.
6 votes -
Meerdere tariefperioden instellen
Het zal ongetwijfeld bewerkelijk zijn: maar graag zie ik de optie om meerdere tariefperioden te kiezen bij gebouwbeheer. Bij een nieuw tariefperiode, wil ik op een knop kunnen drukken waarmee ik een nieuwe tariefperiode kan toevoegen of verwijderen.
De laatste maanden zie je als consument de grillen van de onstabiele energiemarkt.
Prijzen veranderen (bijna) maandelijks, maar Enelogic houdt rekening met 1 prijs.
Kunstmatig kan ik wel een gemiddelde uitrekenen, zodat het voorschotblokje ongeveer klopt, maar graag zie ik het nauwkeuriger.Bijvoorbeeld:
Als het tarief van 20 cent van 1 januari tot 1 juli geldt, dan zie ik graag dat het…3 votes -
Altijd aan verbruik
Goedendag,
In de widget voor Altijd aan Verbruik zie ik het minimale Watt afname en wat dit mij per jaar eventueel zou kosten. Graag zie ik ook een mogelijkheid om deze Wattage om te rekenen naar per 24u. Ik zie nu bijvoorbeeld 144 Watt, maar hoeveel is dit over 24 uur? Zou graag zien dat dit dan 3,46 KWh is. Dit vervolgens vergelijken met voorgaande periode. En op welk tijdstip is de 144 Watt gemeten?
1 vote -
Inbouwen wifi schakelaar.
Inbouwen van wifi schakelaar. Zodra teruglevering plaats vindt, zou een lichtnet schakelaar via wifi moeten kunnen worden bediend, zodanig: Dat bijv. automatisch een electrische kachel kan worden aangestoken. Bij zonnige koude winterdagen kan dan gas worden bespaard, en is men tevens beter ingedekt tegen de afschaffing c.q. inkorting van saldering.
1 vote -
Energieverbruik tussen specifieke datums bekijken
Het energievebruik tussen 2 datums bekijken waardoor het ook mogelijk is om meerder jaren met elkaar te vergelijken of bijvoorbeeld meerdere winters met elkaar vergelijken (waarbij de combinatie van verbruik en gasgraaddagen een goede indicatie van verbruik weergeven)
8 votes -
signaleren geen stroom levering zonnepalen
Ik heb al enkele jaren zonnepanelen echter eind mei stond de omvormer in storing en leverde niks meer terug. Voordat we hier achterkwamen waren er enkele weken voorbij. het zou mooi zijn als dit via dit plaform gesignaleerd wordt, (immers van de een op de andere dag geen teruglevering is meetbaar) en net als je "altijd aan alert" hier een mailtje van kan krijgen.
4 votes -
Beter overzicht voor alleen elektra gebruikers
Nu gaat er in de vergelijking met gemiddelde gebruiker en duurzaam in mijn ogen iets niet goed omdat ik geen gas aansluiting heb. Of zie ik dat verkeerd?? Het zou mooi zijn als alle menu's die niet van toepassing zijn niet uitgegrijsd staan maar daadwerkelijk weg zijn. Omdat ik een aparte meter heb voor mijn warmtepomp maar deze niet kan koppelen aan Youless zou het fijn zijn als ik deze handmatig kan invullen. Dit geldt ook voor de zonnepanelen. Als deze waardes handmatig toegevoegd kunnen worden ontstaat er een totaalbeeld dat recht doet aan de situatie,
Met vriendelijke groet Willem3 votes -
Warmtemeter / Stadsverwarming / Stadswarmte / Zonneboiler monitoring
Beste Enelogic, in 2015 hebben jullie dit idee geweigerd. We zijn 7 jaar verder en er worden steeds meer huizen op warmtenetten aangesloten en ook worden (zoals bij mij door Vattenfal) bij bestaande aansluitingen slimme GJ meters geplaatst ("Warmtelink").
Dus ik pleit er met drang om deze meters te ondersteunen in jullie Ecosysteem. Anders zal ik naar de eerste beste concurrent moeten overstappen die dat wel doet.
Wanneer Enelogic dit als eerste zou aanbieden dan hebben jullie als eerste een super compleet ecosysteem.7 votes -
Firmware nazien?
In de Youless energie Monitor wordt de afgenomen stroom in hele getallen weergegeven, waarschijnlijk is dit enkel bij de EL firmware. De weergegeven stroom op L3 bedraagt echter continu 3A waarbij het afgenomen vermogen onder 200 Watt ligt.
1 vote -
widget hebben met totaal energieverbruik in kWh
Doordat ik verwarm met hybride warmtepomp zou ik graag een optie hebben waarin ik het totaal verbruik kan zien in kWh (m3 = 9.80 kWh) eventueel met de optie genormaliseerd voor het aantal graaddagen. Met een vergelijkingsoptie tussen jaren kan ik dan zien of mijn verbeteringen resultaat geven.
1 vote -
Specifieke veranderingen in installatie markeren in timeline
De mogelijkheden om in de timeline te markeren wanneer er veranderingen hebben plaatsgevonden in instellingen of installatie. zodat duidelijk is wat de veranderingen teweeg hebben gebracht.
In navolging hierop zou het prettig zijn om de investering (icm bv. levensduur.afschrijving) te kunnen invoeren zodat er een totaal plaatje ontstaat.
Zo zou men ook best practices op een soort forum kunnen delen met elkaar wanneer het gaat om installatie voorkeuren, (smart) instellingen etc.5 votes -
Tonen van opgenomen vermogen per fase bij een 3-fasen aansluiting.
Wij hebben een 3-fasen aansluiting.
Wanneer per fase ook het opgenomen/teruggeleverde vermogen kan worden weergegeven is het sneller te achterhalen grote verbruikers zitten.
Op deze manier is het mogelijk om in de groepenkast de belasting over de verschillende fasen te (laten) verdelen.
(deze data is overigens alleen mogelijk als je een Youless hebt)2 votes -
Spanning, stroom en vermogen per fase
Sinds kort kun je naast de meterstanden en het vermogen ook de spanning, stroom en vermogen per fase zien. Een mooie aanvulling op de informatie uit de Youless.
Het zou helemaal mooi zijn als deze informatie ook zichtbaar gemaakt kan worden in het Enelogic Dashboard13 votes -
Uitbreiding dashboard: dagelijks verbruik + dagelijkse afname/teruglevering
Op het dashboard wordt nu voor mij persoonlijk mooi overzichtelijk weergegeven wat mijn zonnepanelen opwekken en wat mijn warmtepomp verbruikt. Naast de piekafname en pieklevering, met het actueel verbruik is dit een mooie basis. Toch mis ik iets!
Nu worden er voor het dagverbruik wat financiële getallen gegeven. Dat vind ik eigenlijk minder intressant. Ik zou graag direct kunnen zien:
wat mijn dagelijks verbruik is (echt verbruik.. dus inclusief eigen opwekking). Dit wordt nu al wel berekend, maar is alleen opvraagbaar via het 'verbruik' tabblad. Een tegel zou hier een mooie aanvulling zijn.
wat mijn netto levering/afname van de dag…
12 votes
- Don't see your idea?