Enelogic.com

• Hot ideas
  • Top ideas
  • New ideas
  • My feedback
  1. Een aantal wensen m.b.t. de kosten/voorschot etc..

Een negatief voorschot willen kunnen ingeven (ik ontvang namelijk maandelijk een voorschot van het energiebedrijf)
    Een apart tarief indien per saldo meer teruggeleverd wordt dan verbruikt.

2 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Sign in with: Facebook Google
    Signed in as (Sign out)
    You have left! (?) (thinking…)
    1 comment  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  2. Jaar overzicht van de verbruik periode. Mijn contract begint bijvoorbeeld in oktober 2017 en september 2018

Een jaar overzicht va; jullie is leuk maar bij na geen een begint op
    1 januari en eindigt op 31 december
    Gr jakob

462 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    6 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een zeer mooie toevoeging voor het dashboard!

We zullen zeker kijken naar de mogelijkheden omtrent implementatie bij een toekomstige versie van het dashboard.

Heb je als medegebruiker hier oren naar?
    Breng dan snel je stem uit!

3. 6 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  4. Verbuik tonen van m3 per graaddag

Ik zou een grafiek van het gas verbruik per graaddag wel interessant vinden. Uiteraard is dit allemaal uit te rekenen, maar met de beschikbare gegevens in de verbruiks rapporten is dit volgens mij best snel te realiseren. Deze grafiek zegt in een oogopslag of je verbruik de goede kant op gaat.

19 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

In het platform is het al enige tijd mogelijk om je gasverbruik in de week/maand/jaar overzichten je verbruik te vergelijken met graaddagen. Voor dagen is dit nog niet mogelijk, maar uiteraard een mooie toevoeging voor het Premium abonnement.

We zetten het idee dan ook op “Ter beoordeling” om meer stemmen te vergaren.

5. Blokje wel of geen gas in gebouwprofiel

Ik woon in Almere stad. Dit centrum heeft nuon stadsverwarming en geen gasaansluiting in de woningen zitten. Ik mis een blokje wat je aan of uit kan zetten in het gebouwprofiel, dus geen gas aanwezig.

Nu staat er bedrag in gasverbruik en vastrecht gedeelte, zet ik die beiden op 0 dan klopt die jaarberekening niet meer.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Dit is een toevoeging die moet komen, helemaal mee eens!

Steeds meer huishoudens in Nederland gaan van het gas af en daar moeten wij als platform mee mee.

Voorlopig plaatsen wij het idee “ter beoordeling”, mocht je oren hebben naar een dergelijke toevoeging, breng dan snel je stem uit.

6. Meterstanden tussen de "schuifjes" aflezen.

Onder de verbruikgrafiek zitten "schuifjes" waarmee een deel van de daggrafiek nader kan worden bekeken. In de grafiek zijn duidelijke pieken te zien, bijvoorbeeld van de wasmachine of het douchegebruik.

De knop "meterstanden" daaronder geeft alleen de begin- en eindstand van de TOTALE grafiek. Dus niet van een door de schuifjes gespecificeerd deel daarvan.

Het zou mooi zijn als dat wel zo was. Daarmee valt inzicht te krijgen over het gebruik van een apparaat (wasmachine) of een actie (douchen).

7 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    1 comment  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  7. verbruikers identificatie

Een mogelijkheid toevoegen om verbruikers te indentificeren. Als men handmatig kan aangeven wanneer welke verbruiker aangaat, dan kan er na verloop van tijd misschien een indicatie komen van welke apparaten hoeveel verbruiken (grove schatting zou al heel waardevol zijn).

188 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    14 comments  ·  Verbruik menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

We zetten dit item ter beoordeling.

Het biedt inderdaad mooie mogelijkheden als dit zelf aangegeven kan worden.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

8. Verbruikoverzicht 24 u in gratis dashboard

In het hoofdscherm staat hoeveel je op een bepaalde dag verbruikt hebt in geld uitgedrukt. Graag zou ik in hetzelfde overzicht zien hoeveel verbruikt is, uitgedrukt in kWh voor elektriciteit en m3 voor gas.

100 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    3 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Momenteel is het mogelijk om dit in te zien op de verbruik pagina onder “Meterstanden” en te klikken op “Bekijken”, wellicht zullen we dit in de toekomst integreren in het dashboard.

In ieder geval bedankt voor je idee, mocht je als mede gebruiker het hier helemaal mee eens zijn, breng dan snel je stem uit!

9. KlikAanKlikUit ICS-2000

KlikAanKlikUit ICS-2000 ondersteuning

75 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  10. warmtepomp

Wij hebben een lucht water warmtepomp. Het zou mooi zijn als er op het dashboard rekening mee gehouden wordt. Helemaal mooi zou zijn als er ook iets met graaddagen gedaan wordt. Nu staan wij te boek als energievreters.

209 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    17 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Dit is een steeds populairder iets, hier zullen we een passende oplossing voor moeten bedenken en implementeren.

Op dit moment zetten we het item op “Ter beoordeling”.

Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan direct je stem uit!

11. verbruik elektrische auto apart specifiek of verbruik met en zonder auto

Zou je het verbruik van je elektrische auto ook apart kunnen specificeren. Nu lijkt het verbruik heel hoog t.o.v. andere die mogelijk geen elektrische auto hebben.

19 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    4 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het is inderdaad een mooie toevoeging om bijv. specifiek gebruik uit de grafiek te kunnen filteren. Dit idee heeft dezelfde eigenschappen als bijv. het berekenen van het interne verbruik op het moment dat je de PV installatie via S0 poort uitleest en de slimme meter via de P1 poort. Op deze manier kan het platform je interne verbruik berekenen.

Wellicht kunnen wij dit aanbieden in de toekomst als je de laadpaal via een tussenmeter + Youless uitleest.

12. semi premium voor minder dan een tientje

De premium prijs van 19 euro per jaar is voor mij niet te rechtvaardigen. Ik vind het leuk om te kijken wat mijn panelen hebben opgebracht en hoeveel ik ongeveer gebruik. Meerdere profielen heb ik niet nodig. Als dit voor 5 tot 10 per jaar kon zou ik het gelijk afsluiten 19 euro is voor mijn gebruik niet te rechtvaardigen.

3 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Een goed idee, sowieso goed om meer verschillende abonnementsvormen aan te bieden. Bij je mobiele telefoon heb je tenslotte ook verschillende opties qua abonnement.

We zetten het idee dan ook op “ter beoordeling”. Sluit dit idee bij je aan en heb je hier zeker interesse in? Breng dan snel je stem uit!

13. Chatbox op enelogic-site

Chatbox zou handig zijn omdat enelogic niet telefonisch bereikbaar is.

1 vote
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    under review  ·  0 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  14. Terugverdien model voor zonnepanelen en overstap van gas naar electrische verwarming

Je zou de investering van de zonnepanelen kunnen afzetten tegen de besparing zodat je een overzicht krijgt of je de beoogde terugverdientijd gaat halen.
    Voor de gas verbruikers onder. De aankomende energie transitie geeft veel vraagtekens. Zou het een idee zijn om b.v. op basis van de prijstrend van de gasprijzen (oplopend) en het verbruik van vervangende electrische appartuur (met gelijkwaardige warmte opbrengst, verwarming of kooktoetsel) een model te maken waarbij je inzicht krijgt wanneer de overstap rendabel wordt. Zitten natuurlijk wel veel variabelen in.

7 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Energieadvies  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Het zou een mooie toevoeging zijn aan het dashboard om je terugverdientijd in te zien, hier zijn we het in ieder geval mee eens.

Het idee om de overstap van gas naar elektrisch in kaart te brengen, neemt inderdaad veel variabelen met zich mee. Zoals bijv.: aantal m2’s van de woning, wat is de maximale investering die je wenst te doen etc. Hierdoor zal het lastig zijn om hier een passend model voor te maken.

Wellicht dat we het gas → elektrisch blokje niet direct implementeren, maar het inzicht krijgen in de prestaties van je zonnepanelen en de terugverdientijd klinkt ons zeker interessant in de oren!

Mocht je als medegebruiker hier oren naar hebben of een andere mening? Breng dan snel je stem uit!

15. Energie verbruik ophalen via Google Home

HOi,

Is er ook een mogelijkheid om bijv via een Google home je verbruik op te vragen?
    bv
    "okay google, wat is mijn verbruik"

13 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  API en derde partijen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  16. welkomsbonus

Veel contracten werken met een welkomsbonus, het zou mooi zijn als ik deze zou kunnen registreren om een juiste voorstelling van de totale kosten te krijgen.

8 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Gebouwprofiel menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

Momenteel ben je in het platform vrij om de vaste kosten naar eigen inzage in te vullen. Je kan hierin ook schipperen door de welkomstbonus te delen door het aantal maanden van je contract en dit te verrekenen met de vaste kosten.

Uiteraard zou het een mooie toevoeging zijn in het platform, daarom zetten wij het idee op “Ter beoordeling”. Mocht je interesse hebben, breng dan snel je stem uit.

17. Een prognose van het gas en electraverbruik toevoegen.

Wat erg fijn zou zijn is, om naast de prognose van het voorschot, een prognose van het gasverbruik in m3 en electraverbruik in kWh te hebben. (net als op mindergas.nl).

125 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    under review  ·  2 comments  ·  Algemeen  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  18. Meldingen

Er wordt keurig bericht gedaan als er geen info binnenkomt. Kan er ook een mededeling uitgaan als het weer hersteld is?

0 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    under review  ·  0 comments  ·  YouLess  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  19. Ik heb behoefte aan een logboek.

Als ik bijvoorbeeld weinig ben thuis geweest, of een week de was van mijn moeder gedaan heb dan zal dat terug te zien zijn in mijn verbruik. Helaas ben ik na een tijdje vergeten waarom ik ook alweer een piek had. Het zou fijn zijn om notes toe te kunnen voegen en terug te kunnen zien in de verbruiksgrafieken.

14 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    2 comments  ·  Dashboard menu  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  20. Besparing Zonneboiler in kaart brengen

Naast zonnepanelen hebben wij ook zonneboiler, echter heb ik geen idee hoeveel gas of elektriciteit ik hiermee bespaar. Wel kan ik nu zien in de verbruik grafiek dat als de zon schijnt (via de zonnepanelen opbrengst) en er wordt gedoucht overdag/'s avonds dat er minder gas wordt gebruikt als dat er 's morgen wordt gedoucht. Is het bijvoorbeeld mogelijk dit grafisch ook in kaart te brengen met een extra youless, een extra flow meter in de warmwaterleiding tussen de zonneboiler en de CV ketel en 2 temperatuur sensoren (ingaand en uitgaand zonneboiler)? Q=m x c x deltaT, wat weer kan…

4 votes
    Vote
    Sign in
    (thinking…)
    Signed in as (Sign out)
    0 comments  ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
  • Don't see your idea?

Feedback and Knowledge Base