Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

118 gevonden resultaten

  1. Temperatuur weergave in gas-meter tabel

    Bij gas verbruik zou het fijn zijn om ook de buitentemperatuur te zien. Zo kun je zien waarom de waarde zo hoog of laag is, of dat er een afwijking is en dus actie moet worden ondernomen.

    0 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn verheugd om bekend te mogen maken dat deze functie (al een tijdje) gerealiseerd is! We hebben weerdata toegevoegd op basis van een weerstation in de buurt. Op dit moment zijn temperatuur, graaddagen, luchtvochtigheid en luchtdruk als variabelen in te stellen. De functie is enkel beschikbaar in combinatie met onze betaalde dienst. Nog geen abonnement? Dan is het altijd mogelijk om eerst 1 maandje gratis te proberen.

  2. Onderscheid tussen terugleveranciers en niet-terugleveranciers

    De energiescore geeft een beter overzicht als er onderscheid wordt gemaakt tussen mensen die terug leveren en mensen die dit (nog) niet doen. Ik behoor tot de laagste 12% maar mijn basisverbruik is 50w, dat kan niet veel lager. Dus dit geeft een vertekenend beeld. Iedereen weet namelijk dat zonnepannelen o.i.d ervoor zorgen dat je verbruik-cijfers dalen

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Hoi Bas, we filteren inderdaad al op teruglevering / geen teruglevering. Ik heb je account even bekeken en de energiescores die je ziet 12% en 73% zijn voorbeeldscores! Je werkelijke scores zijn 97,2% voor elektra en 42,4 voor gas, maar deze zijn alleen zichtbaar in de abonnementsversie. We gaan de uitleg dat het voorbeeldscores zijn verbeteren!
    p.s. Wil je liever niet dat dit openbaar staat, laat het even weten, dan haal ik het direct weg! :)

  3. [Verouderd idee] Totaal verbruik en levering in KWh apart zichtbaar

    Totale weergave van het verbruik en levering in KWh apart van elkaar.. nu kan ik het wel zien in de cirkelvormige grafiek, door de levering en afname van elkaar af te trekken maar dat kan handiger volgens mij.

    8 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  4. 1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  5. Vervanger voor ronde icon (zit ik vandaag in + of -)

    Iets dat weergeeft of je in de + of de - zit die dag. (Zoals vroeger het ronde icoontje)

    0 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor het toevoegen van het idee! We krijgen inderdaad veel reacties dat het weghalen van de ronde grafiek een groot gemis is. Jammer genoeg was dit voor gebruikers een te ingewikkelde weergave, we kregen er iedere dag wel een paar vragen over. Of je in de + of – zit kan je als het goed is ook zien aan het kopje Totaal Verbruik. Hopelijk sluit dit voldoende aan bij uw idee en zet ik daarom dit idee op compleet.

  6. Vergelijking gegevens

    Gegevens van vergelijkbare installaties, en in de buurt van de 'eigen' lokatie (uiteraard anoniem).

    0 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn verheugd om bekend te mogen maken dat deze functie gerealiseerd is! We hebben vergelijkingen toegevoegd op basis van het eigen verbruik of op basis van je gebouw groep (welke weer afhankelijk is van je Gebouwprofiel). De functie is enkel beschikbaar in combinatie met onze betaalde dienst. Nog geen abonnement? Dan is het altijd mogelijk om eerst 1 maandje gratis te proberen.

  7. Openen Enelogic anders

    Hallo Huub
    Zou het niet beter zijn te openen met dag verbruik ipv maandverbruik
    Zoals eerder mijn inziens is dat beter
    Verder energie score niet bij openinings blad maar appart op roep te roepen want vergelijken met andere gaat toch niet op teveel variaties zijn mogelijk en hoef je je niet te ergeren bij start

    Gr Wil

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Hoi Wil,

    Dit idee is alsnog gerealiseerd, we openen de Grafiek sinds een tijdje weer met de Daggrafiek.

    Verder gaan we de energiescore verwijderen en een mooier alternatief geven. Hier staan ook meerdere ideeën voor online, maar het gaat nog even duren voor het zover is.

    Bedankt voor de toevoegingen!

  8. De mogelijkheid om de weergave van teruglevering uit te kunnen schakelen.

    Als je geen zonnepanelen hebt of iets anders dan energie terug kan leveren is het zeer irritant de hele tijd die nullen te zien staan, ze voegen ook niet veel toe. Is het misschien mogelijk ze (al dan niet automatisch) uit de interface te halen als ze niet relevant zijn.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  9. [Verouderd idee] Instelbare periode energierekening

    Om mijn jaarrekening / eindafrekening te kunnen maken.
    Aangezien ik al het begin van mijn energiejaar moet aangeven: ik zou ook de rekening per jaar willen kunnen zien, vanaf de start van dat energiejaar / contractjaar.

    25 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Begin oktober hebben we de Energierekening functionaliteit volledig verwijderd.

    Tijdens onze analyse van de ingevoerde Energierekening gegevens van gebruikers, kwamen we er jammer genoeg achter, dat deze zelden goed waren ingevoerd.

    We kregen ook altijd erg veel vragen over de Energierekening, omdat het erg complex was. We hebben daarom besloten de Energierekening volledig te verwijderen en de (vereenvoudigde) instellingen te verplaatsen naar het Gebouwprofiel.

    Deze instellingen worden nu overal gebruikt op het platform en stelt ons in staat om sneller nieuwe functies toe te voegen.

  10. Prognose energieverbruik

    Prognose besparing komende maand, jaar etc. op basis van de gedane metingen, dit is met de juiste statistieken goed mogelijk.

    0 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn verheugd om bekend te mogen maken dat deze functie gerealiseerd is! We hebben prognoses toegevoegd op basis van het eigen verbruik of op basis van je gebouw groep (welke weer afhankelijk is van je Gebouwprofiel). De functie is enkel beschikbaar in combinatie met onze betaalde dienst. Nog geen abonnement? Dan is het altijd mogelijk om eerst 1 maandje gratis te proberen.

  11. Email adres wijzigen

    email adres wijzigen

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Uw email adres is aan te passen via Mijn Account —> Account —> Bewerk icoontje. Mijn Account is te vinden door rechtsboven op uw naam de klikken, er opent dan een menu waar Mijn account in vermeld staat.

  12. Lokaal kunnen uitlezen van de P1 uitlezer

    • Lokaal kunnen uitlezen van de meterstanden uit de P1 uitlezer.
    • Bijvoorbeeld een REST API in de uitlezer.
    • Bijvoorbeeld een app als de YouLess.
    95 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn verheugd om te melden dat dit idee is gerealiseerd in de vernieuwde YouLess LS120 energiemeter die sinds vorige week te koop is via https://enelogic.com/nl/prijzen/slimme-meter-live-uitlezen !
    De nieuwe YouLess LS120 energiemeter vervangt onze Enelogic P1 poort uitlezer.
    Via de nieuwe YouLess LS120 energiemeter kan je de P1 poort van de slimme meter ook lokaal uitlezen, lokaal de gegevens ophalen via een soort API en lokaal uitlezen door middel van de YouLess app (alleen lokaal dus!).
    p.s. Je kan natuurlijk ook nog steeds je zonnepanelen en andere tussenmeters uitlezen door middel van deze YouLess LS120 energiemeter.

  13. [Verouderd idee] Dashboard met prognoses en verbruik.

    Prognose voor het jaarverbruik en je eindnota.

    • Als gebruiker wil ik graag een dashboard met daarop mijn jaarverbruik en een voorspelling wat ik ga verbruiken voor elektra en gas. Ik kan dan in 1 oog opzicht zien of ik nog op schema zit.
    • Maandrapportage tov: a) dezelfde maand uit een te kiezen jaar b) alle jaren tot nu toe
    • Ook voor gebruikers van de gratis dienst: De beginstand van het (energiejaar) en huidige stand. Zodat toch een mooi overzicht te maken is.
    50 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We hebben dit idee bijna volledig uitgevoerd en het hebben van een 30 dagen rapportage zit al in de pijplijn!

    Een mooi idee met goede uitleg en we zijn blij met het resultaat, jij hopelijk ook!

  14. Doelstelling energieverbruik

    Elektriciteit - streefnorm, je wilt een bepaalt einddoel halen (bijv 2500 kwH per jaar), wat moet dan de spreiding over het jaar zijn (Eneco heeft zo'n doelstellingslijn).

    15 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn erg blij met het nieuwe (vereenvoudigde) Gebouwprofiel en een onderdeel hiervan is nu ook dat je je doelstelling kan invoeren.

    In de Voorschot widget op het Dashboard kan je dan bekijken hoe je scoort ten op zichte van je doelstelling.

  15. [Verouderd idee] YouLess verbeteringen

    • [ ] Als een gebruiker wil ik dat er minimaal iedere 5 minuten een datapunt wordt opgeslagen.
      • Let op: de tijd in de YouLess kan iets afwijken, we gaan uit van maximaal 5 minuten in vergelijking met de servertijd.
      • Bijvoorbeeld om 10:00 (YL tijd) is de meterstand 120 kWh binnengekomen, is er om 10:05 (YL tijd + 5 min) nog niets binnen? Dan zouden we dezelfde meterstand moeten opslaan (120 kWh). Maar we wachten dan tot 10:10 (YL tijd + 10 min) en voegen dan een meterstand toe met de tijd 10:05 (YL tijd + 5 min) en meterstand 120…
    36 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Het is zover, de YouLess verbeteringen zijn doorgevoerd!
    We slaan nu minimaal iedere 10 minuten een datapunt op, zodat ook gebruikers met een laag verbruik (of lage YouLess pulswaarde) goed gebruik kunnen maken van het platform.
    Het nieuwe systeem maakt de uitlezing een stuk nauwkeuriger, vooral dus voor meters met een lager verbruik.
    Problemen na de update? Controleer dan even of de tijdsinstellingen van je YouLess toch kloppen, ga naar het IP adres van de YouLess en dan naar het menu Systeem en klik dan op Synchroniseer nu. Controleer of de tijd nu goed staat. De uitlezing zou dan weer moeten starten.
    De herkoppel functionaliteit is nog niet aangepakt, hier hebben we een nieuwe idee voor online gezet: https://enelogic.uservoice.com/forums/256893/suggestions/7874673
    Ook hebben we ervoor gekozen, om het laag- en normaaltarief systeem voor de YouLess niet door te voeren. Het toevoegen van laag- en normaaltarieven maakt alles een stuk ingewikkelder om te…

  16. Toevoeging van weerdata

    Als gebruiker zou ik graag ook weerdata aan de grafieken toegevoegd willen zien. Bijvoorbeeld de buitentemperatuur in vergelijking met mijn gasverbruik kan erg interessant zijn.

    Toevoegingen:
    - Weergeven van graaddagen

    26 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn verheugd om bekend te mogen maken dat deze functie gerealiseerd is! De functie is enkel beschikbaar in combinatie met onze betaalde dienst. Nog geen abonnement? Dan is het altijd mogelijk om eerst 1 maandje gratis te proberen.

  17. Meerdere meters tegelijkertijd in de grafiek.

    Als gebruiker zou ik graag meerdere meters tegelijkertijd in de grafiek willen kunnen zien. In ieder geval elektriciteit en gasverbruik in één overzicht.

    8 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn verheugd om bekend te mogen maken dat deze functie gerealiseerd is! De functie is enkel beschikbaar in combinatie met onze betaalde dienst. Nog geen abonnement? Dan is het altijd mogelijk om eerst 1 maandje gratis te proberen.

  18. Regelmatige energierapportage

    Als gebruiker zou ik graag op regelmatige basis op de hoogte worden gehouden van mijn energiehuishouding.
    Bijvoorbeeld een wekelijkse- of maandelijkse email waar mijn voortgang in staat beschreven.

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn verheugd om bekend te mogen maken dat deze functie gerealiseerd is! De functie is enkel beschikbaar in combinatie met onze betaalde dienst. Nog geen abonnement? Dan is het altijd mogelijk om eerst 1 maandje gratis te proberen.

1 2 3 4 6 Volgende →
  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank