Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

  • Populaire ideeën
  • Top ideeën
  • Nieuwe ideeën
  • Mijn Feedback

42 gevonden resultaten

  1. Blog RSS feed

    Ik lees graag blog artikelen van diensten waar ik gebruik van maak. Echter zijn het teveel blogs om met regelmaat de websites te bezoeken. Vandaar dat ik nog altijd gebruik maak van een RSS-reader. Hierin zou ik graag Enelogic willen opnemen echter is er op dit moment geen RSS feed beschikbaar. Zien jullie mogelijkheden om deze in elkaar te zetten? Of kan ik jullie hier wellicht bij helpen?

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  2. Goede ontwikkelingen t.a.v. verbruik signaleren en weergeven

    Het is een heel goed idee om te waarschuwen als je altijd aan apparatuur een hoger verbruik laat zien. Vooral mee doorgaan!!
    Het zou misschien nog meer motiveren als er geconstateerd wordt dat je altijd aan apparatuur duurzaam in verbruik gedaald zijn.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Voorlopig wijzen we dit idee even af, wellicht kunnen we in de toekomst een dergelijke notificatie versturen.

    We houden hem in ons achterhoofd!
    Bedankt voor de mooie input!

  3. Zelf corrigeren van standen

    Ik weet dat het is afgewezen omdat het teveel wijzigingen aan het systeem zou betekenen. Maar misschien is dit een 1e stap: correctie van niet doorgegeven standen van de leverancier. Ik zelf zit ik bij Qurrent en die bieden een versimpelde versie, en die heeft op die dagen de data wel (of je moet met terugwerkende kracht die data alsnog willen/kunnen achterhalen aan het eind van de maand) iig moet je iets bieden aan de mensen zonder youless.

    Daarbij is "veel wijzigingen aan het systeem" vaak een indicatie voor een slecht opgezet framework. Bij een goed opgezet systeem was de…

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn het deels met je eens. Wij bieden als ODA natuurlijk een dienst aan waarbij je meterstanden inzichtelijk worden, waar je anders moet afgaan op de data welke je leverancier je voorschotelt.

    Optioneel zouden we dit in de toekomst kunnen aanbieden onder de betaalde versie.

  4. 4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor de interessante input!
    Momenteel zien we hier niet direct de meerwaarde van, wellicht als EasyEnergy een grotere marktpositie inneemt dat we hier een mooie toevoeging voor kunnen realiseren.

  5. Vereenvoudiging Navigatie tussen verschillende webpagina's

    Super website waar ik nu al ruim 4 jaar gebruik van maak.
    De navigatie tussen alle onderlinge pagina's kan echter een stuk eenvoudiger. Zet alle links onderaan op het verbruiksdashboard gewoon ook in het menu aan de linkerkant en zorg dat dit menu op alle pagina's terugkomt.
    Nu is het bijv. omslachtig om vanaf de ideeën pagina terug te gaan naar het verbruiksdashboard.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor de heldere input, we zullen dit zeker meenemen naar de discussies omtrent een nieuwere versie van het dashboard.

    Voorlopig zetten wij deze op afgewezen omdat dit voor ons geen prioriteit heeft. Daarbij zal het meerendeel van de gebruikers goed gewend zijn aan het huidige dashboard.

  6. Uniforme dagaanduiding op Dashboard en Verbruik

    Op het Dashboard wordt voor de meest recente dagen Vandaag, Gisteren en Eergisteren gebruikt, daarna gewoon de weekdagen.
    Bij Verbruik worden echter altijd de weekdagen toegepast. Switchen tussen de beide pagina's wordt er hierdoor niet duidelijker op.

    Kan dit een uniforme dagaanduiding worden, gewoon de weekdag lijkt mij het duidelijkst.

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor je interessante input, echter zien we dit niet direct als een verbetering voor het gebruik van ons platform.

    We begrijpen dat dit voor de ene gebruiker wenselijker is dan voor de ander. Voorlopig wijzen we dit idee af, dit betekend niet dat we deze volledig gaan negeren bij het ontwikkelen van een toekomstige versie.

  7. Verbruikseenheid in electriciteitsgrafiek

    De afname hoeveelheid in de verbruiksgrafiek is geen kW maar kW/h

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Goedemorgen Peter, bedankt voor het plaatsen van het idee.
    In de Daggrafiek weergeven we bewust de kW (of Watt) vermogens waarden, zodat je hierdoor eenvoudig apparatuur kan herkennen.
    Stel je voor, we krijgen iedere minuut een waarde van je meter door, dan wordt het weergeven van de kWh waarde wel erg klein voor dat moment. In het geval we alleen waarden per uur zouden weergeven (zoals op het Dashboard) is het natuurlijk al de kWh waarde, maar om verschillende meters goed te kunnen ondersteunen kiezen we er dus bewust voor om de vermogens waarden weer te geven in de Daggrafiek op de Verbruik pagina. De Week- Maand- en Jaargrafieken zijn uiteraard wel in kWh. Hopelijk geeft dit een volledig antwoord op je vraag, tot ziens Peter.

  8. Switchpunt tussen energie vraag en tekort aan teruglevering zichtbaar maken

    Als er energie teruggeleverd word wat minder is dan gevraagde energie op een bepaald moment, dan word de teruggeleverde energie totaal weggedrukt en word de gevraagde energie geleverd. Deze overcapaciteit zou ik graag in beeld gezien, zodat een opslag investering in teruggeleverde energie misschien de moeite en kosten waard is.

    9 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Je teruglevering wordt sowieso gebruikt, echter is het niet voldoende om het totale verbruik op te vangen, hierdoor wordt er extra gevraagd vanaf de leverancier.

    Hierdoor is het voor ons ook lastig om te monitoren wat deze eventuele overcapaciteit zou kunnen zijn, om zo een goed alternatief of een correcte oplossing te bieden.

    Dit zal iets makkelijker te realiseren zijn op het moment dat een gebruiker zijn PV installatie uitleest met een Youless.

    Wellicht kunnen we iets dergelijks bieden in een toekomstige versie.

  9. 3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We hadden niet de intentie de app over te nemen van Energy Vikings.

    Onze focus ligt momenteel even ergens anders, maar we hopen in de toekomst een mooie Enelogic App aan te kunnen bieden.

  10. app starten en te weergave van data

    Als ik de app start op de iPad wordt er data weergegeven van een oude dag. Moet op de knop van vandaag drukken om de huidige data te zien in het venster van verbruik.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  11. Water meter monitoring

    Ik zou graag ook inzicht krijgen in het gebruik van water. Kan hiervoor ook een watermeter worden toegevoegd?

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We hebben ervoor gekozen, om op korte termijn geen ondersteuning voor watermeters in te bouwen.

    Om te beginnen is water een erg klein onderdeel van de totale energierekening. Daarnaast is het erg moeilijk gebleken om watermeters voor een langere periode succesvol uit te lezen zonder hoge kosten. Bijvoorbeeld onze YouLess pulsmeter kan watermeters uitlezen, maar dit werkt niet optimaal en vraag hierdoor veel support.

    Hopelijk begrijp je onze beslissing hierin.

  12. telefonische helpdesk

    idee: zorg voor een goede service zoals een telefonische bereikbaarheid.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Ik begrijp het punt, we hebben tot ongeveer 2013 een telefonische helpdesk gehad en ik kwam niet meer aan werken toe. Voor iedere vraag wordt je dan gebeld (zeker als je aardig bent en goed helpt :) ).

    Tegenwoordig hebben we een stuk meer gebruikers en dit hadden we nooit kunnen volhouden met een telefonische helpdesk.

  13. Warmtemeter / Stadsverwarming / Stadswarmte / Zonneboiler monitoring

    Een systeem om de productie / afname van warm water via een warmtemeter / stadsverwarming / stadswarmte / zonneboiler te monitoren.

    16 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor je idee!
    We hebben ervoor gekozen, om op korte termijn geen ondersteuning voor warmtemeters in te bouwen.
    We krijgen regelmatig vragen over stadsverwarming / warmtemeters en hebben hier al veel tijd aan besteed. Bij bijna iedere vraag gaat het wel weer om een ander systeem, daarom is dit moeilijk voor ons te automatiseren en vraag dit veel support.
    Hopelijk begrijp je onze beslissing hierin.

  14. Slim Abonnement

    Ik heb enkel stroom en 1 slimme meter. Een abonnement bij jullie is dus relatief duur voor mij. Ik zou er bv best 10 euro voor over hebben als:
    - Er een staffel is in abonnements kosten per meter, of per stroom/gas/stadsverwarming eenheid (wij hebben geen gas dus)
    - Er een app komt.

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Op zich een leuk idee om een “slim” abonnement in te zetten.
    Praktisch gezien lopen we dan waarschijnlijk wel tegen wat problemen aan. Iedere dag zijn er wel gebruikers die vragen of ik hun gasmeter weer wil activeren (dit is op dit moment nog een handmatig proces). Dit is bijvoorbeeld voor gasmeters die nog niet slim waren enz. Om alles eenvoudig te houden, bouwen we dit daarom liever niet in.
    Voor de vragen naar apps staan er al ideeën open in ideeënbox, aanvullende ideeën horen we graag natuurlijk.

  15. GRATIS

    alles kunnen zien zonder dat er geld voor gevraagd word

    4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  16. [Verouderd idee] Magic circle (extra visuele weergave)

    Magic circle terug!!!

    "Vroeger" hadden jullie bij Enelogic de prachtige Magic circle. Ik zag dan direct of ik in die periode meer had teruggeleverd of had afgenomen. Graag zie ik een extra visuele weergave om de grafieken te versterken.

    Feedback van gebruikers
    1.
    Wat je zou willen zien is per dag, week, maand jaar (en dan ook als je de live meter hebt voor de dag de live gegevens) Een eenvoudige piechart of zoals jullie eerder hadden waarbij je in 1 oogopslag kan zien of je voor die week/maand/dag jaar teruglevert of nog gebruikt

    68 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We hebben het nieuwe Dashboard online gezet en nog wat verbeteringen aan het Verbruik menu gedaan.

    In verband met mobiele weergave hebben we ervoor gekozen om de Magic circle definitief niet terug te brengen.

    We denken trouwens wel aan een widget voor op het Dashboard waarbij je je energiebalans (afname vs teruglevering) kan volgen van dat energiejaar.

  17. all in one meter

    Ik vind een slimme meter uitermate dom en zonder applicaties als Enelogic heb je er helemaal niets aan. Omdat zo'n ding eigenlijk alleen maar meetdata doorstuurt om de meteropnemer overbodig te maken, verbaast het me dat de watermeter er niet op zit. Het zou een leuke aanwinst zijn als het volledige nutsgebeuren (evt. dus ook warmte) via dat ding inzichtelijk gemaakt zou kunnen worden.
    Ik denk eigenlijk dat dit buiten de scope van Enelogic ligt.

    0 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We hebben een tijdje geleden, eind 2013 – begin 2014 onze “meterset” verkocht die dit zou moeten kunnen.
    De set had een totale prijs van 999 euro en aan kwaliteit lag het echt niet.
    We liepen alleen tegen wat praktische leveringsproblemen aan.
    De ene wil weer een 1-fase slimme meter, de ander een 3-fase slimme meter. De ene wil een G6 gasmeter, de andere een G10 gasmeter en ga zo maar door.
    Aangezien we niet de financiële middelen hebben om deze allemaal op voorraad te hebben, hebben we dit project jammer genoeg moeten afblazen.
    Hopelijk begrijp je onze beslissing hierin en zoals je zegt, dit valt inderdaad buiten onze (huidige) scope :).

  18. Handmatige invoer meterstanden

    Het zou mooi zijn wanneer we ook een mogelijkheid hebben om handmatig gas en water in te voeren (per maand) zodat we dit ook hier centraal kunnen bijhouden. Dus ook voor de mensen die hiervoor geen extra youless meter hebben, maar wel naast youless icm elektriciteit ook water / gas per maand willen invoeren.

    Toevoeging:
    Op dit moment heb ik een slimme meter die prima de standen weergeeft. Maar
    ik heb ook een appartement met enkele meter, 'domme' meter, waarvan ik dan
    ook standen wil bijhouden (zonder excel).

    13 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We bieden de komende tijd geen ondersteuning voor het handmatig invoeren van meterstanden jammer genoeg. Dit zou (te) veel veranderingen vragen aan het gehele systeem.

  19. Het woord "zonnepaneel" toevoegen als categorie in deze ideeënlijst. Beter nog: "eigen opgewekt vermogen".

    Het verwerken van het zelf opgewekte (zonnepaneel) vermogen is een breed gedragen wens, gezien de vele stemmen die worden uitgedeeld. Een categorie ontbreekt hier echter voor; je moet alles doorscrollen om die voorstellen te vinden.

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Van de huidige 87 ideeën heeft er slechts 1 rechtstreeks te maken met zonnepanelen. Dit idee is wel direct het idee waar de meeste stemmen op uitgebracht zijn inderdaad :). We wijzen een extra categorie af, omdat er ook te filteren is op bijvoorbeeld Top ideeën, dan komt dit idee direct als eerste naar boven.

  20. Voorraad energie berekenen voor omschakeling naar CV

    Beste
    ik loop met het volgende idee rond
    we hebben op het huis pv panelen liggen
    maar de cap.is +- 40 procent te veel bewust voor gekozen

    we hebben daarom een lucht water warmte pomp geplaatst
    maar nu willen we eigenlijk daar inzicht in krijgen
    wat we op kunnen maken in het stook seizoen aan elektra en wel voor het pv leverseizoen begint

    ik zit zelf te denken aan en een diagram die je kunt instellen van BV 1-4-2014 tot 31-3-2015 daar waar alle geleverde energie door de pv panelen min de verbuikte energie daar de som van is mijn…

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Aangezien we ook een lucht warmtepomp hebben (om te testen) begrijp ik precies wat je bedoelt.

    Dit is een erg specifieke functie wat je vraagt en daarom wijzen we dit idee af. Verder zou je dit met de huidige uitlezing ook al kunnen zien (zie hieronder).

    Wel vind ik het leuk om mee te denken. Er zijn dus te veel zonnepanelen geplaatst. Vooraf kan je redelijk inschatten hoeveel dit in kWh gaat zijn. In verband met saldering wil je graag een netto verbruik van 0 kWh.

    Daarnaast heb je een luchtwarmtepomp, deze heeft een bepaalde prijs voor het opwarmen afhankelijk van de buitentemperatuur. Deze prijs zou je te weten moeten zien komen per buitentemperatuur in vergelijking met stoken met gas (en afhankelijk van de dan geldende energieprijzen). Bij de Vaillant GeoTherm kan je dit bijvoorbeeld zelf instellen, werkt erg mooi!

    In het geval de warmtepomp altijd goedkoper is kunnen we…

  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank