Heb je ideeën hoe wij Enelogic kunnen verbeteren?

PVOutput koppeling

- Importeren van pvoutput.org data (output van zonnepanelen) http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=25730&sid=23463, je kan dan zien wat je echt gebruikt terwijl de zonnepanelen leveren.
- Exporteren van Enelogic data naar pvoutput.org.

204 votes
Vote
Sign in
(thinking…)
Sign in with: facebook google
Signed in as (Sign out)
You have left! (?) (thinking…)
Anonymous shared this idea  ·   ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →
under review  ·  AdminTeam Enelogic (Support, Enelogic) responded  · 

Weer even een reactie van onze kant over dit idee.

We hebben de afgelopen weken veel nagedacht over toekomstige functies en programmeercapaciteit om dit te bouwen versus potentiële opbrengsten om deze extra capaciteiten te kunnen betalen. Een van de conclusies die we hebben getrokken is dat we hier een apart abonnement voor willen opzetten.

Het zou daarom erg waardevol zijn om feedback te krijgen hoeveel een koppeling met PVOutput bijvoorbeeld per jaar zou mogen kosten. Of andere ideeën over verdienmodellen zijn natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt!

32 comments

Sign in
(thinking…)
Sign in with: facebook google
Signed in as (Sign out)
Submitting...
  • snikje commented  ·   ·  Flag as inappropriate

de combinatie van pvoutput en enelogic zou ik ook graag zien,

ik kan me voorstallen dat jullei bij enelogic jullei data niet graag afstaan ivm verdienmodel enzo, wat echter ook kan is gebruik maken van de read API bij PVoutput. hiermee kan in ieder geval alle data vanuit hun kan naar enelogic gehaald worden. dat zou voor mij reden zijn een abonnement te nemen.

ik denk dat het voor veel mensen die wel hun pv data naar pvoutput.org kunnen uploaden vanuit de omvormer danwel fabrikant het wel interessant is om dan een abonnement te nemen want je hoeft dan niet moeilijk met extra uitlezers en dergelijke. en alles is in een overzicht te plaatsen.

mogelijks zelfs met accurate weer info uit de mogeving (weet niet of pvoutput je weerimports ook laat uitlezen )

wil hier eventueel ook wel aan meehelpen, lijkt mij een leuke uitdaging.,

• P. Vermaas commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Al enige jaren verzamelt pvoutput.org de opgewekte zonne-energie. Het zou geweldig zijn als de Enelogic P1 via een API gegevens door kan sturen aan pvoutput.org. Op die manier is een goed overzicht te tonen van de energie-balans. Als die optie werkt schaf ik de Enelogic P1 direct aan!

Met vriendelijke groet, Peter

• Edwin Hobbelink commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Geacht Enelogic team,

Ik kwam toevallig deze post tegen en vraagt me volgende af:
    Na bijna een jaar sinds begin van deze post, wat is status van enelocig export naar PVOutput ?

Ik gebruik nu scripts op mijn NAS om de waarden van de zonnepanelen en een YouLess op de slimme-meter naar PVOutput to sturen.
    YouLess heeft de handicap dat hij geen onderscheid kan maken tussen afname of terug levering. http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=31916&sid=29260

Waneer er een automatische koppeling van Enelogic naar PVOutput mogelijk zou zijn , word direct de YouLess hier vervangen door Enelogic.

Met vriendelijk groet,

Edwin

• Alexander commented  ·   ·  Flag as inappropriate

is er al zicht op of deze koppeling toegevoegd gaat worden aan jullie diensten? Voor mij een reden om een account bij jullie te nemen.

• Peter Vinke commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Koppeling naar PVoutput is een must have wat mij betreft.... En aan het aantal stemmen voor deze verbetering is zien dat ik hierin niet de enige ben! Verwacht dat jullie meer aanloop krijgen als deze optie er gaat komen.

• A.F.A.C.M. Rietjens commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Met de API van pvoutput heen- en weer communicatie mogelijk maken zou voor mij totaalinzicht mogelijk maken.
    Bruto productie van de PVE uit pvoutput.org naar Enelogic. Verbruiksinformatie elektricitieit van Enelogic naar pvoutput.org

Onze SMA (Tripower 5000TL) is via een ethernet-kabel gekoppeld aan www.sunnyportal.com. Ook langs die weg de brutoproductie uitlezen zou een mooie oplossing zijn.

• Hans Mestrum commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Het zou inderdaad handig zijn als je alle data van zowel slimme meter als van youless PV installatie aan kWh meter automatisch door kunt laten zetten naar pvoutput.org

Ofwel: in 1 overzicht: opwekken zonnestroom, teruglevering en verbruik stroom.

• Stef Huizer commented  ·   ·  Flag as inappropriate

mijn zonnepanelen kan ik uitlezen via omnikportal.com Ik maak zelf iedere maand een berekening in Excel voor mijn werkelijk verbruik. Op dit moment mis je de opbrengst van je zonnepanelen dat tegelijkertijd verbruikt wordt.

2 Next →

Feedback and Knowledge Base