Heb je ideeën hoe wij Enelogic kunnen verbeteren?

Exporteren verbruiken en meterstanden voor een bepaalde periode

Als gebruiker zou ik graag de optie zien, dat ik mijn (energie)data van een instelbare periode kan zien en exporteren naar Excel.
Op dit moment kan ik alleen de data per dag exporteren en het kost dan best wat tijd om dat voor meerdere dagen te doen.

Toevoegingen:
- Maak passende benamingen voor de exports, bijvoorbeeld januari-2012.csv.
- Maak een mogelijkheid om ook het verbruik te kunnen exporteren en niet alleen de meterstanden.
- Maak het voor Energiepartners mogelijk om data van meerdere klanten te exporteren.
- Legenda bij Export naar PDF.
- De export van de gegevens over het verbruik naar Excel kunnen en naar mijn mening moeten verbeterd worden. De export naar een csv-file levert data op die slecht importeerbaar is. Het moet mogelijk zijn om een simpele export te maken met verbruik hoog-laag en opwekking hoog-laag in heldere kolommen per datum.

161 votes
Vote
Sign in
(thinking…)
Sign in with: facebook google
Signed in as (Sign out)
You have left! (?) (thinking…)
AdminTeam Enelogic (Support, Enelogic) shared this idea  ·   ·  Flag idea as inappropriate…  ·  Admin →

15 comments

Sign in
(thinking…)
Sign in with: facebook google
Signed in as (Sign out)
Submitting...
  • Gerhard Bossinga commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Op zich zou ik de data per dag nog wel kunnen exporteren, maar dan moet er wel data in staan waar ik wat mee kan. Als ik de gegevens van een dag exporteer, dan is er geen touw aan vast te knopen wat het nu daadwerkelijk moet voorstellen. Een kolom met quantity en een getal. Wellicht de huidige meterstand? Dit is echter per kwartier hetzelfde en dan pakweg 2 uur later wordt het getal 1 hoger. Verder een kolom Rate met een getal. Bij mij 180. Geen idee waar dit getal voor staat. Verder nog het meetmoment in kolom Datetime. Voor mij geheel onduidelijk wat het verbruik nu is geweest op die momenten.

• Ed commented  ·   ·  Flag as inappropriate

De export van de gegevens over het verbruik naar Excel kunnen en naar mijn mening moeten verbeterd worden. De export naar een csv-file levert data op die slecht importeerbaar is. Het moet mogelijk zijn om een simpele export te maken met verbruik hoog-laag en opwekking hoog-laag in heldere kolommen per datum.

• Paul Friedel commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Ik zie dat dit punt al heel lang op "ter beoordeling" staat. Nog even los van extra's zoals verbruik i.p.v. standen en de formattering (die hangt af van wat de meter levert, snap ik):
    Het zou toch relatief eenvoudig moeten zijn om in elk geval een langere periode te exporteren? Ben het met de ts eens dat het ondoenlijk is om per dag separaat de gegevens op te vragen...

• Peter ter Borch commented  ·   ·  Flag as inappropriate

De huidige csv dump bevat te weinig, en ongeordende data om er een ordentelijke analyse mee uit te voeren. Data zoals te zien is onder de grafieken is hierin niet terug te vinden. Een vollediger en geordend bestand zou zeer wenselijk zijn.

• Harry Verjans commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Een passende naam voor de export lijkt me toch wel wenselijk.
    Maar een snelle optie zou kunnen zijn noem de export.csv in ieder geval enelogic-export.csv of gewoon enelogic.csv

• wielders.lgm commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Middels een exportbestand (csv of excel) kun je eenvoudig je eigen draaitabellen maken. En de energiegetallen vergelijken.
    Maar dan moet je wel alle waarden kunnen exporteren (w.o. graaddagen). Met bijbehorend filter op dag -of maandniveau bijvoorbeeld.

• hnd0001 commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Verbetering van de export naar csv. Bij bedragen eindigend op nul wordt de nul weggelaten en levert een probleem bij inladen in MSaccess. De export naar XML zou ook een goede aanvulling zijn!

• Sander N commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Ik zou graag zien:
    - een mogelijkheid om te exporteren: per dag en dan voor een bepaalde periode ( dus bijvoorbeeld 1 maand, of 1 jaar ; of meerderen jaren) . je krijgt dan het verbruik per dag voor de periode die je hebt opgegeven.
    - Een mogelijkheid om te exporteren per week en dan voor een bepaalde periode. Je krijgt dan het verbruik per week voor de periode die je hebt opgegeven.
    - Een mogelijkheid om te exporteren per maand en dan voor een bepaalde periode... enzv.

Dit alles om dit ook zelf in een overzicht te zetten en meerdere periodes met elkaar te kunnen vergelijken (hoe veel gas heb ik vorig jaar in deze week / maand verstookt).
    Zo kan je namelijk ook echt zien of die efficiëntere ketel of led-lampen , etc... je energie besparing oplevert.

• Thijs van Daalen (LEON Zeewolde) commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Als energieleverancier zou ik graag zien dat het makkelijk wordt om een selectie over alle klanten tegelijk uit te voeren.Ik denk daarbij aan de volgende selectiekenmerken:
    • klantengroep (postcode en/of woonplaats)
    • Periode van - tot
    • Keuze tussen meterstanden of verbruik
    • Keuze tussen levering of teruglevering of beide
    • Maak ook een exportkeuze voor Excel mogelijk

• Jan-Pier commented  ·   ·  Flag as inappropriate

Ik zou ook heel graag meer exportmogelijkheden willen zien. De gegevens van een maand bijvoorbeeld, maar dan wel met een resolutie van bijvoorbeeld 5 of 10 minuten. Als ik dat in csv formaat kan exporteren dan kan ik zelf in Excel vergelijkingen maken, en bijvoorbeeld de buitentemperatuur bij de gasgegevens zetten, om te kijken wat het verband is.

• Hans Mestrum commented  ·   ·  Flag as inappropriate

En maak de csv output zodanig dat ie is in te lezen in pvout.org. Zie ook mijn opmerking elders om meer data te kunnen zien (slimme meter, gas, PV, teruglevering, verbruik, opbrengst)

Feedback and Knowledge Base