Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

174 gevonden resultaten

  1. Laagste dag verbruik stroom

    Ik probeer mijn stroomverbruik naar beneden te krijgen door o.a. mijn 'Altijd aan' stroomverbruik naar beneden te werken. Het zou mij helpen als er een widget zou zijn waar ik kan zien wat mijn laagste stroomverbruik per dag is allertijden (en wanneer dat was), wat het gemiddelde dag verbruik is van de afgelopen maanden en wat mijn laagste verbruik is van de afgelopen week ofzo. Het zou mij stimuleren om het dagverbruik naar beneden te krijgen

    12 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  2. Een "deel" knop om bijvoorbeeld per e-mail, whatsapp, telegram, o.i.d. je dag, week, maand of jaarverbuik te kunnen delen met anderen.

    In mijn Enelogic account heb ik meerdere vrienden. Bijna dagelijks sturen we elkaar screenshots via Whatsapp om het verbruik en teruglevering met elkaar te delen.

    Wat helemaal super zou zijn is een deel (share) knop in je energie overzicht om met een druk op de knop je dag, week, maand of jaar verbruik te kunnen delen met anderen (via whatsapp, e-mail, telegram, Instagram, Facebook, enz)

    11 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Omdat de grafiek al als jpg/ pdf te downloaden is, zal een integratie om te delen niet snel opgenomen worden in het platform.

    Om die reden wijzen wij het idee voorlopig af.

  3. Instelmogelijkheid scherm "Verbruik" bij opstarten App ipv "Dashboard"

    Optie toevoegen om bij het inloggen direct naar de Verbruiksessie te gaan in plaats van naar het Dashboard

    11 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    In verband met het opschonen van de ideeënbox, hebben wij dit verzoek gesloten. Dit betekent niet direct dat het idee niet meegenomen wordt in de nieuwe versie van Enelogic.

    Heb je nog geniale ideeën die niet in de ideeënbox staan, maak dan een nieuw idee aan.

  4. Live en dag achteraf energiedata samenvoegen

    Als gebruiker heb ik een Enelogic P1 poort uitlezer en maak ik gebruik van de uitlezing via de netbeheerder. Op dit moment zijn dit 4 verschillende meters (2x elektra en 2x gas), ik zou deze graag gecombineerd zien.

    Je maakt hierbij gebruik van het beste van beide werelden, namelijk de historische meterstanden uit de uitlezing via de netbeheerder (een dag achteraf) en de live uitlezing via de P1 poort.

    10 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    In verband met het opschonen van de ideeënbox, hebben wij dit verzoek gesloten. Dit betekent niet direct dat het idee niet meegenomen wordt in de nieuwe versie van Enelogic.

    Heb je nog geniale ideeën die niet in de ideeënbox staan, maak dan een nieuw idee aan.

  5. Forum voor Enelogic leden

    Een forum toevoegen voor Enelogic leden om met elkaar te discussiëren en elkaar verder te helpen.

    10 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  6. Switchpunt tussen energie vraag en tekort aan teruglevering zichtbaar maken

    Als er energie teruggeleverd word wat minder is dan gevraagde energie op een bepaald moment, dan word de teruggeleverde energie totaal weggedrukt en word de gevraagde energie geleverd. Deze overcapaciteit zou ik graag in beeld gezien, zodat een opslag investering in teruggeleverde energie misschien de moeite en kosten waard is.

    9 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Je teruglevering wordt sowieso gebruikt, echter is het niet voldoende om het totale verbruik op te vangen, hierdoor wordt er extra gevraagd vanaf de leverancier.

    Hierdoor is het voor ons ook lastig om te monitoren wat deze eventuele overcapaciteit zou kunnen zijn, om zo een goed alternatief of een correcte oplossing te bieden.

    Dit zal iets makkelijker te realiseren zijn op het moment dat een gebruiker zijn PV installatie uitleest met een Youless.

    Wellicht kunnen we iets dergelijks bieden in een toekomstige versie.

  7. 1 grafiek voor elektra en 1 grafiek voor gas, niet samen

    Het zou fijn zijn als je twee grafieken kan zien bij verbruik dus 1 van elektriciteit en eentje van gas. Als je nu voor beide kiest komen ze in 1 grafiek te staan wat ik niet heel erg overzichtelijk vind.

    9 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Momenteel ligt onze focus ergens anders, wellicht bieden we een dergelijke functie aan in een toekomstige versie.

    Mocht je als mede gebruiker hier oren naar hebben, breng dan snel je stem uit!

  8. Berekening om inzicht te krijgen hoeveel kWh een batterij de teruglevering kan verminderen

    Ik heb zonnepanelen en een warmtepomp. Mijn verbruik in aantal kWh is jaarlijks rond de nul (ik lever 4.000 kWh terug en verbruik 4.000 kWh van mijn stroomleverancier). Een Tesla Powerwall 2 heeft een batterij van 13.5 kWh. Ik zou graag een optie zien om te berekenen op basis van een aan te geven grootte qua batterij en hoeveel dit mijn saldering zal terugbrengen. Ik verwacht maximaal rond de 1.500 kWh per jaar ivm seizoensvebruik van de warmtepomp in de winter en beperkte zonnepanelen opbrengst in dezelfde periode (nov-jan). Het aantal kWh dat de batterij mijn saldering terugbrengt is interessant…

    8 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor je idee, interessant om te lezen!

    Het vervallen van de salderingsregeling zal inderdaad een grote verandering met zich meebrengen.

    Wel dienen wij realistisch te zijn en bij onze “core business” te blijven, namelijk het bieden van inzicht in energiedata. Het bieden van een mogelijke berekening qua besparing bij gebruik van een batterij valt hier een beetje buiten de boot.

    We zullen eerst eens beginnen met het correct integreren van een accu/batterij in het platform, wellicht kunnen we vanuit dat punt verder vertrekken.

    ^ Mark Kusters – Chief Engineering

  9. welkomsbonus

    Veel contracten werken met een welkomsbonus, het zou mooi zijn als ik deze zou kunnen registreren om een juiste voorstelling van de totale kosten te krijgen.

    8 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  10. Graag dagomschrijving toevoegen onder datum tabellen

    Nu worden in de grafiek data getoond. Het is lastig om te weten elke dagen het zijn. Het weten Vd dag vergemakkelijkt het begrip van het verbruik

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We proberen dit weer te geven door middel van kleuren. De weekenden zijn altijd in laagtarief en zijn daarom lichter dan de andere dagen.

    Het toevoegen van dagen onder aan de grafiek zou het onleesbaar maken op veel (gebruikte) resoluties en het hebben van extra if statements proberen we te voorkomen.

    Hopelijk geeft dit alsnog gedeeltelijk een oplossing!

  11. Boven de verbruiksgrafiek sneller switchen tussen verschillende meters (ipv via dropdownbox)

    Sneller kunnen switchen tussen je verschillende meters boven de verbruiksgrafiek. Nu moet je via een dropdownbox en vinkje aan of uit zetten in de lijst, terwijl de dropdownbox in principe overbodig is. Je kan namelijk op snel schakelen tussen temperatuur of euro's view.

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Is een dropdown ook overbodig bij 5+ meters?

    Om die reden hebben we gekozen bij 2+ meters, deze in een dropdown te laten zien.

    Tevens oogt het rustiger t.o.v. alle namen van de meters weer te geven.

  12. Navigatie tussen instellingen en dashboard verbeteren

    Super site, maar een paar suggesties/ observaties als nieuwe gebruiker:
    - Het knopje "<- terug naar dashboard" is lastig te vinden, nadat je op gebouwen beheren hebt geklikt.
    - Waarom zit het gebouw profiel niet in het "gebouwen beheren" menu?.
    - Ik kan zowel bij "Instellingen energierekening" als bij "Gebouwen beheren" -> "Gebouwen" -> "Meters" een energietarief instellen. Ik zou verwachten dat de laatste optie gewoon niet zou bestaan.
    - Het instellingen menu ("gebouwen beheren") en het dashboard hebben exact dezelfde layout. kan het erg verwarrend maken waar je nu precies iets moet instellen.

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    In verband met het opschonen van de ideeënbox, hebben wij dit verzoek gesloten. Dit betekent niet direct dat het idee niet meegenomen wordt in de nieuwe versie van Enelogic.

    Heb je nog geniale ideeën die niet in de ideeënbox staan, maak dan een nieuw idee aan.

  13. Water meter monitoring

    Ik zou graag ook inzicht krijgen in het gebruik van water. Kan hiervoor ook een watermeter worden toegevoegd?

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We hebben ervoor gekozen, om op korte termijn geen ondersteuning voor watermeters in te bouwen.

    Om te beginnen is water een erg klein onderdeel van de totale energierekening. Daarnaast is het erg moeilijk gebleken om watermeters voor een langere periode succesvol uit te lezen zonder hoge kosten. Bijvoorbeeld onze YouLess pulsmeter kan watermeters uitlezen, maar dit werkt niet optimaal en vraag hierdoor veel support.

    Hopelijk begrijp je onze beslissing hierin.

  14. Instellingen van het dashboard opgeslaan bij account ipv cookies

    Instellingen in het dashboard worden opgeslagen in cookies. Het zou een optie om dit bij de accountgegevens in een database op te slaan. Zodat je uit veiligheids oogpunt cookies kunt verwijderen bij het afsluiten de browser-sessie en niet iedere keer de instellingen opnieuw hoeft te doen. De keuze om dit op te slaan in cookies of in de database kan ook een insteling worden. De gebruiker kan dan kiezen waar de instellingen worden opgeslagen

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  15. Laag- / Normaaltarief toevoegen aan Daggrafiek

    Als gebruiker zou ik voor de standaard slimme meter uitlezing ook graag het Laag- en Normaaltarief willen zien in de Daggrafiek.

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We gaan dit idee definitief niet uitvoeren.

    Onze Enelogic P1 poort uitlezer biedt deze functie namelijk wel al en hierdoor is de functie wel beschikbaar voor gebruikers die hier waarde aan hechten.

  16. Tegel met CO2 notitie

    Tegel met CO2 notitie, CO2 voetafdruk.(tegel of grafiek)
    Gekoppeld aan verbruik (gas, elektra)
    Gekoppeld aan producenten PV en Thermisch.
    Verbruik minus duurzame opwekking, netto CO2 productie.
    Hier valt meer mee te doen.

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    In verband met het opschonen van de ideeënbox, hebben wij dit verzoek gesloten. Dit betekent niet direct dat het idee niet meegenomen wordt in de nieuwe versie van Enelogic.

    Heb je nog geniale ideeën die niet in de ideeënbox staan, maak dan een nieuw idee aan.

  17. Layout verbeteringen

    Als jullie op de verbruikspagina de blokjes Home, Verbruik, Rekening en Woningprofiel in een vierkantje zetten en niet op een rijtje, dan kan de donut daaronder. Als je dan de meterstanden onderaan de pagina in de breedte doet kan je de hele pagina overzien zonder te scrollen!

    • Maak ook de scroll functie in de grafiek voor mobieltjes, dit werkt niet.
    6 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit idee is op zich goed, maar te algemeen, daarom wijs ik dit voor nu af. We hebben ondertussen trouwens verschillende aanpassingen gedaan aan de layout om de werking op mobieltjes te verbeteren!

  18. Collectieve opwek installaties (SDE of Postcoderoos)

    Uitlezen van de productie/opwek van collectieve PV-systemen voor en door leden van lokale energie coöperaties.

    4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Mooi idee, klinkt zoals onze energiemanagers functionaliteit, echter zal deze dan mogelijkheden missen. Deze werkt momenteel net andersom.

    Voorlopig ligt onze focus op individuele gebruikers en hun eigen PV installatie.

  19. Youless wifi adapter

    Youless verkoopt ook een wifi adapter (€ 25,90) voor aansluiting van de P1 uitlezer. Misschien een idee om deze ook op de enelogic site aan te bieden. Niet iedereen heeft een bedrade netwerkaansluiting in de meterkast waardoor wordt afgezien van aanschaf van de P1 uitlezer.

    4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  20. Ophalen productie zonnepanelen uit omvormer

    Wij hebben Hosola omvormers met een draadloze en een Com (RS232) interface, kan er een api gemaakt worden waardoor de opwekgegevens van de omvormers kunnen worden ingelezen? Er staan al diverse verzoeken voor aansluitingen realiseren per merk, alleen een algemene interface zou indien realiseerbaar handiger zijn. Indien gewenst kan ik data aanleveren uit de Hosola voor onderzoek naar hoe de data uit de verschillende omvormers aangeleverd wordt.

    bvd.

    4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank