Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

118 gevonden resultaten

  1. Legenda duidelijker

    Bij meerdere lijnen is niet duidelijk welke lijn, welke item is.

    11 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn verheugd om te kunnen melden dat deze functie sinds gisteren gerealiseerd is! In de tooltip wordt nu de meternaam weergeven als je meerdere meters hebt geselecteerd.

  2. Voor controle van de energie rekening

    Ik zou graag de meterstanden willen zien.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    De meterstanden zijn op verschillende manieren te bekijken.

    1. Via het Meterstanden menu onderaan de grafiek, je ziet dan de begin- en eindmeterstand van die periode.

    2. Via de .csv export, ook onderaan in het Meterstanden menu. Je krijgt dan alle meterstanden van de waarden in de grafiek.

    3. Via onze API —> docs.enelogic.apiary.io, hiermee kan je de meterstanden geautomatiseerd ophalen, bijvoorbeeld handig als vakantiepark als je wilt dat de klanten zelf hun energie betalen, gewoon de meterstanden ophalen en op de rekening zetten!

  3. extra knoppen op dashboard

    het zou handig zijn als de meters op dezelfde wijze als dag, week etc. kan worden geselecteerd. Ik denk dan aan 3 knoppen: gas, electra en beide

    2 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Voor alle gebouwen met minder dan 2 (actieve) meters, minder dan 2 (actieve) elektrameters en minder dan 2 (actieve) gasmeters is dit idee gerealiseerd, je kan nu direct kiezen tussen elektra en gas!

  4. Energie streefverbruik.

    Een idee.

    Stel zelf je gewenste energieverbruik (plafond) in.

    mvg, L van Keulen

    0 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor het idee! In het nieuwe Dashboard hebben we hier rekening mee gehouden, je kan nu je voorschot en doelstelling / streefverbruik invoeren!

    In de Voorschot widget kan je deze getallen dan volgen, veel plezier!

  5. energie score

    Het lijkt erop, dat als er te weinig meetgegevens binnenkomen, deze in de berekening van de energiescore als 0 verbruik wordt gerekend wat uiteraard een grote afwijking veroorzaakt bij alle gebruikers. Hoe is het anders te verklaren dat ik van de ene dag op de ander van een el.score van 84 terugval naar 61. Statistisch gezien onmogelijk.
    Bij berekening zou dus 0 waarden genegeerd moeten worden.

    0 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We hebben de energiescore compleet verwijderd, dit was inderdaad een probleem in sommige gebouwgroepen trouwens!

    Het nieuwe Dashboard is ons alternatief voor de Energiescore.

  6. [Verouderd idee] Verbeteringen Gebouwprofiel

    • Als gebruiker wil ik graag kunnen aangeven dat ik een all-electric woning heb. De huidige energiescore klopt niet, omdat ik geen gasaansluiting heb.
    • Als gebruiker wil ik graag kunnen aangeven of er een elektrische auto wordt opgeladen.
    • Als gebruiker wil ik graag kunnen aangeven hoe ik kook (gas/inductie/ceramisch).
    • Als gebruiker wil ik graag kunnen aangeven hoe ik mijn woning verwarm.
    • Als gebruiker wil ik graag kunnen aangeven of ik een thuiswerker ben of niet.
    • Als gebruiker wil ik graag de liggen van mijn gebouw kunnen aangeven (op de wind of niet, open water enz.)

    Toevoegingen van gebruikers:
    1.
    Idee/mijn wens:…

    96 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Begin oktober hebben we ons nieuwe Gebouwprofiel online gezet!

    We hebben de oude ingevoerde gegevens grondig geanalyseerd en zijn tot de conclusie gekomen, dat het veel eenvoudiger moest. Bijvoorbeeld het invoeren van de oppervlakte of inhoud van een woning is te ingewikkeld.

    Veel gegevens halen we nu ook uit je energiedata, bijvoorbeeld of je zonnepanelen hebt of niet, of je (waarschijnlijk) nog een andere niet-meetbare energiebron hebt (bijvoorbeeld stadsverwarming) of niet, of je groep toch klopt enz. enz.

    Wel hebben we onderaan het nieuwe Gebouwprofiel wat optionele vragen ingebouwd voor de geavanceerde gebruiker. In de praktijk zien we (opnieuw) dat dit niet veel (of foutief) wordt gebruikt.

    Als je bovenaan op “Gebouwgroep” klikt kan je nu ook zien in welke groep je precies bent ingedeeld.

  7. Consumenten bespaarvraag

    Wat te doen als je over het jaar gezien 800 kWh teveel hebt teruggeleverd. Gaskachel uit straalkachel aan? Wel elke week nakijken in de donkere maanden of je terugleversaldo nog steeds in de min staat. Zie ik dat goed of iets over het hoofd? De terugleververgoeding is immers erg laag toch?

    0 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor je vraag!

    Teveel is nooit goed inderdaad. We zien dat veel gebruikers te veel zonnepanelen hebben en dit is een slechte zaak (niet alleen voor de terugverdientijd).

    Zelf zou ik een energieleverancier zoeken die de extra teruglevering gewoon vergoed, maar het aantal energieleveranciers die dat doen wordt wel steeds kleiner…

  8. Besparing lekstroom, sluipverbruik, altijd-aan apparatuur

    Lekstroom schatting... Eigenlijk het minimale verbruik wat iemand heeft en hoeveel kWh dat per jaar kost. Het is eigenlijk het minimale verbuik van de dag/nacht. Stel dat er continue 200 Watt wordt verbruikt ook snachts en wat is de impact hiervan per jaar. Het is 1752 kWh en op een verbruik van 5000 is dat 35%

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Begin oktober hebben we deze functie online gezet in de vorm van de Altijd-aan apparatuur widget.

    Via deze widget kan je de totale kosten van dit (energiejaar) zien aan sluipverbruik. Heb je nog niet veel data? Dan zie je hoeveel het sluipverbruik je zou kosten per jaar.

  9. Grafiek instellingen onthouden

    Als gebruiker wil ik graag mijn grafiek instellingen, bijvoorbeeld euro en temperatuur vast kunnen zetten. Zodat ik dit niet iedere keer opnieuw aan moet vinken.

    Het zou handig zijn als gebruikers hun eigen voorkeuren kunnen instellen. Bijvoorbeeld wanneer bij weergave de temperatuur aangevinkt wordt dat dit automatisch opgeslagen wordt en bij een volgende keer inloggen deze temperatuurslijn getoond wordt. Nu moet dit iedere keer aangevinkt worden. Geldt voor meerdere instellingsmogelijkheden.

    20 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  10. Jaarafrekening

    Wil de gegevens van de jaarafrekening invoeren

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor het idee Harrie. In het nieuwe Dashboard en Gebouwprofiel wat we begin oktober hebben online gezet kan je nu je voorschot en doelstelling invoeren.

    We maken dan een prognose voor je en je kan dit dan mooi naast de Jaarrekening leggen!

  11. [Verouderd idee] Dag grafiek als start, grafische weergave totaal verbruik.

    Graag bij openen App naar DAG-weergave gaan ipv naar MAAND-weergave
    Waar is die mooie cirkel gebleven met blauw gebruik en groen levering - met onderscheid tussen piek en dal tarief...L

    33 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  12. Overproductie zichtbaar in Energiescore

    De energiescore houdt geen rekening met overproductie. Op zich is dat misschien correct, te veel opgewekte energie "is geweest" en het overzicht geeft weer waar je op dat moment staat. Toch wek ik over een jaar gerekend al mijn stroom op. En heb ik daarmee een (fictieve) score van 100% op electra. Is dat gegeven op enige wijze mee te nemen/zichtbaar te maken in de score?

    8 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    De Energiescore hebben we begin oktober verwijderd.

    In ruil hiervoor hebben we het Dashboard online gezet, waarbij je voornamelijk wordt vergeleken met jezelf en waarbij het vergelijken met je gebouwgroep optioneel is.

  13. [Verouderd idee] Energiescore v2.0 (verbeteringen)

    Reactie 1:
    Ik zit in de ranking met elektra op 35%. Heb ik het afgelopen jaar zonnepanelen geinstalleerd, overal LED-lampen gemonteerd, krijg ik te horen dat ik nog heel wat kan besparen.
    Dit terwijl mijn verbruik teruggebracht is van 7000 kWh, naar 2500 kWh.
    Zou graag willen weten hoe de beste 20% dat dan doen. Ik hou wel van een beetje competitie, maar wil weten wat ik nog beter moet doen.

    Reactie 2:
    Hoe doe ik het ten opzichte van andere gebruikers? Dat is een vraag die vaak opkomt.
    Is mijn verbruik hoog of juist laag ten opzichte van vergelijkbare…

    22 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    De Energiescore hebben we begin oktober verwijderd.

    Je moest eens weten hoeveel reacties we hebben gehad van gebruikers met een lage score die er zeker van waren dat het niet correct was! :)

    In ruil hiervoor hebben we het Dashboard online gezet, waarbij je voornamelijk wordt vergeleken met jezelf en waarbij het vergelijken met je gebouwgroep optioneel is.

  14. electra dal en piek apart weergeven

    verbruik van hoog en laag electra apart zien.

    9 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Voor de slimme meter uitlezing via de netbeheerder weergeven we de laag- en normaaltarieven in de Week-, Maand- en Jaargrafieken. Voor de slimme meter uitlezing door middel van de Enelogic P1 poort uitlezer hebben alle grafieken de laag- en normaaltarieven. De energierekening houdt hier ook rekening mee en laat dit zien!

  15. [Verouderd idee] Weg met de pulldown menu's

    Als je de grafiek van 1 of meerdere meters wilt zien moet je nu eerst op het pulldown menu klikken en vervolgens een meter selecteren.
    Doordat het pulldown menu telkens wegklapt is het vrij onhandig om even snel tussen meters te switchen. Je mist ook het overzicht 'welke meter had ik ook alweer aangeklikt'.

    Het zou sneller zijn als je direct een meter zou kunnen selecteren zonder eerst op de pulldown te klikken.
    Dus een overzicht van meters bijvoorbeeld aan de linkerkant in de grafiek, of in het linker menu onder 'Verbruik'. Uitgeklapt als je in het verbruik menu zit.

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit idee is ondertussen gerealiseerd! Heb je minder dan 3 meters en minder dan 2 dezelfde type meters (2x elektra of 2x gas) dan heb je geen pulldown menu’s. Voldoen je niet aan de voorwaarden, dan heb je enkel een pulldown menu voor het Meter menu.

  16. 17 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn verheugd om bekend te mogen maken dat deze functie gerealiseerd is!
    In alle grafieken, behalve de Daggrafiek voor de uitlezing via de netbeheerder kan je nu zien wat de bijbehorende datum is bij de meterstanden!

  17. [Verouderd idee] Verbeteringen Energierekening

    Bij de facturen die je nu in de nieuwe versie kan maken moet je het tarief invullen. Maar dit tarief heb je al ingevuld bij je meter gegevens

    Daarnaast: ik kan op mijn factuur geen informatie vinden over welke type electrameter ik heb. Ergens in NL zou dit voor particulieren 'standaard' moeten zijn.

    Wellicht dat als voorbeeld de particulier zijn 'voorschot' verbruik informatie kan invoeren per maand waaruit jullie dan je eigen rekening kunnen maken. Op dit moment krijg ik geen overeenkomstige factuur eruit met wat ik op de site van Electrabel voorgschoteld krijg

    9 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Begin oktober hebben we de Energierekening functionaliteit volledig verwijderd.

    Tijdens onze analyse van de ingevoerde Energierekening gegevens van gebruikers, kwamen we er jammer genoeg achter, dat deze zelden goed waren ingevoerd.

    We kregen ook altijd erg veel vragen over de Energierekening, omdat het erg complex was. We hebben daarom besloten de Energierekening volledig te verwijderen en de (vereenvoudigde) instellingen te verplaatsen naar het Gebouwprofiel.

    Deze instellingen worden nu overal gebruikt op het platform en stelt ons in staat om sneller nieuwe functies toe te voegen.

    Als aanvulling vragen we nu ook je Voorschot en Doelstelling, wat wordt gebruikt in de Voorschot widget op het Dashboard. Via de prognose kan je nu zien hoe je dit energiejaar er voor staat!

  18. Import data Youless from Bidgely

    Zwaaiend naar Bidgely (doei!), zoek ik naar een optie om eerdere meetgegevens van de Youless in Enelogic te importeren.

    15 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  19. Maandelijks overzicht via email

    Bij Slimmemeteruitlezen sturen ze maandelijks een overzicht via de email van het maandelijkse verbruik, het verbruik year to date en het verbruik over de laatste 12 maanden (zowel verbuik als kosten). Een zeer handig overzicht wat ik ook graag van enerlogic zou onvangen.

    0 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit idee is ondertussen een tijdje gerealiseerd en te vinden onder het menu “Rapportages” in het Mijn account onderdeel. We zijn bezig om dit onderdeel verder te verbeteren trouwens en ook te versturen naar gebruikers die hun energierekening instellingen niet (compleet) hebben ingevoerd.

  20. Laat (netto) opbrengst zien

    Ik zie nu heel expliciet AFNAME, ben natuurlijk geinteresseerd in OPBRENGST, maar die moet je nu zelf uitrekenen. Zat in de MAGIC CIRCLE en is nu verloren gegaan.

    7 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank