Doorgaan naar artikel

Enelogic.com

118 gevonden resultaten

  1. Vandaag knop

    Mooi is nu in het dashboard dat je eenvoudig naar eerdere datums kunt. Wellicht een idee om een 'vandaag' knop op te nemen om in een sprong weer naar de huidige datum terug te gaan?

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit idee hebben we vandaag gerealiseerd, als je op het kalender icoontje klikt ga je automatisch naar vandaag (als je een live uitlezer hebt) of eergisteren (als je geen live uitlezer hebt).

    Bedankt voor het idee Wim!

  2. Prognoses jaarnota lopende jaar

    Ik mis een jaarnota op basis van prognose. Een die zich aanpast aan mijn verbruik/opwekking. Zo kan ik beter zicht krijgen in mijn voorschots nota (moet ik het voorschot bedrag nog aanpassen). Op zich is de energie rekening nu al heel fijn, maar heb een enorme behoefte aan een nota die mij in 1 oogopslag kan laten zien wat mijn aankomende jaarnota bij benadering zal kunnen gaan worden. Na mate dat mijn verbruik dichter bij de jaarnota verwerking van mijn energie bedrijf komt wordt deze alleen maar nauwkeuriger (bij benadering uiteraard).

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor je idee Rudie!

    We hebben dit proberen te verwerken in de Voorschot widget op het nieuwe Dashboard wat we begin oktober online hebben gezet.

    Je kan via je Gebouwprofiel je voorschot en doelstelling invoeren en afhankelijk van je data en gebouwgroep maken we dan een prognose voor je.

  3. Bij de prognose rekening houden met zomer-/winterverbruik

    De prognose voor het hele jaar lijkt te zijn gebaseerd op een lineaire voortzetting van het gebruik tot dan toe. Ik zou graag zien dat er rekening wordt gehouden met het (gemiddeld) verwachte verbruik per maand.

    Een voorbeeld:
    Stel dat ik 300 euro per maand aan voorschot betaal,dat mijn energiejaar 20 dagen onderweg is en ik (in die 20 dagen) voor 100 euro aan energie heb verbruikt.
    De prognose voor mijn jaarverbruik zal dan aangeven dat verwacht wordt dat ik een jaarnota van 1200 euro (ipv 3600 euro) zal uitkomen en houdt er geen rekening mee of het februari (koud!=veel…

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    De prognose is vanaf het begin direct gebaseerd op het verwachte verbruik per maand.

    In de wintermaanden zullen de kosten dus fors hoger zijn dan de zomermaanden (zeker als je bijvoorbeeld ook nog zonnepanelen hebt).

    Afhankelijk van onder meer je data en in welke gebouwgroep je zit worden deze prognoses uitgerekend.

  4. Verbruiksmonitor aangepast voor op tablet

    In mijn woonkamer zou ik een tablet willen plaatsen met enkele browser tabs voor Enelogic, deze tabs worden dan automatisch getoond middels plugin 'tab rotator'. Ik zou de Eneligic dasboardpagina's visueel aangepast willen zien zodat alleen de grafiek erop te zien is minus de overhead. Overhead is de uitleg en witruimte en een balk met datums boven de grafiek.

    De reden dat ik geen Enelogic-eigen toestel wil hebben is dat ik meerdere functionaliteiten wil hebben op het tablet: een app voor mijn Marantz versterker / internetradio, de camera bij de voordeur zien, het weer tonen etc.

    De concrete vraag is…

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Een goed plan, met het nieuwe Dashboard hebben we dit proberen te realiseren.

    De volgorde van de widgets kan je zelf aanpassen en als je de browser op full screen modus zet zou je de URL niet moeten zijn. Je kan Enelogic natuurlijk ook opstarten als een app, maar daar heb je dan misschien geen toegang tot via de tab rotator.

    Het maken van een werkelijk “kiosk modus” staat nog niet op de planning, bijvoorbeeld een auto-refresh functie en dergelijke moeten dan ook gebouwd worden…

  5. vermelding bij bestelling: deze past/gaat door brievenbus en u hoeft niet te wachten op bezorgdienst.

    Vermelding bij bezorging, dat deze door de brievenbus past en zodoende kan de ontvanger gewoon zn gang gaan omdat hij niet op bezorgdienst hoeft te wachten.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  6. Aftrek Energiebelasting

    Standaard wordt nu de energiebelastingkorting verwerkt.
    Deze korting is daarentegen niet voor alle gebouwen.
    Wij zijn bijvoorbeeld een VVE en hebben die korting niet.
    Daarom graag de energiebelastingkorting optioneel maken daar.

    6 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Ik begrijp je punt. We hebben de Energierekening (waar het hier over gaat) bijna 3x volledig herschreven, maar iedere keer kwamen er weer uitzonderlijke situaties bij jammer genoeg.

    We hebben daarom besloten om alles aan de gebruiker over te laten en vragen nu alleen nog:
    - elektra prijs / kWh laagtarief
    - elektra prijs / kWh normaaltarief
    - gas prijs / kuub
    - vaste kosten per maand

    Gebruikers kunnen nu zelf beslissen of ze het incl. of excl. btw willen, incl. of excl. energiebelasting enz. enz.

    We hopen hiermee een mooi universeel toepasbaar systeem te hebben :).

  7. [Verouderd idee] Opsporen en verlagen sluipverbruik

    Inzoomen op momenten, zodat je beter kan zien wanneer je energieverbruik laag of juist hoog is.
    Tips en trucs om bv tijdens je vakantie, thuis energie te besparen.
    Vergelijking met anderen (bv wat gebruikt een vergelijkbaar gezin gedurende bepaalde uren. Ook weer om sluipverbruik te ontdekken

    19 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We zijn erg blij met onze “Altijd-aan” widget in het nieuwe Dashboard wat ondertussen sinds begin oktober online staat!

    De Altijd aan widget, of sluipverbruik widget of sluimerverbruik widget (er zijn veel benamingen) laat de totale kosten dit Energiejaar zien door het sluipverbruik.

    Heb je nog niet zoveel data? Dan zie je hoeveel het sluipverbruik aan kosten per jaar zou veroorzaken en wat het gemiddelde is in je gebouwgroep.

    Hopelijk helpt het met het voorkomen van energieverspilling, bedankt voor het idee Rob!

  8. 4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    We baseren nu vergelijkingen alleen nog op totale kosten voor gas en elektra (of alleen elektra, of gas, elektra en zonnepanelen of alleen elektra met zonnepanelen enz. enz.)

    De problemen met de oneerlijke Energiescores zijn daardoor verleden tijd!

  9. voortschrijdend 12-maands gemiddelde

    Invoeren 12- maand gemiddelde die trend aangeeft van het jaarlijks te verwachten energieverbruik

    5 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor je idee Harrie! Het is nu inderdaad mogelijk om het Gebouwprofiel je voorschot en doelstelling in te voeren. Dit zou je kunnen zien als alternatief voor je 12-maands voortschrijdend gemiddelde.

    In de Voorschot widget op het Dashboard kan je deze getallen dan goed volgen en kijken of je nog op het goede spoort zit.

  10. werk met kleurtjes (rood is hoog verbruik, blauw, laag)

    .Ik heb ook een wattson meter. Heel passief wordt je toch geattendeerd door de gloed van kleur of iets aan staat (bij mij heeft dat euros bespaard op halogeen die voor niets brandde op de gang, overloop). Als jullie een monitor ontwikkelen, of een echte app, dan kan dit met de led (telefoon) of scherm ingebouwd worden.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor het idee! We hebben dit proberen in te bouwen in het nieuwe Dashboard met de rood, geel, groen kleuren.

    Kom je op een rood Dashboard? Dan is er iets aan de hand! Heb je een mooi groen Dashboard? Dan ben je goed bezig!

  11. Onderscheid maken in een groep electrisch en gas kokers

    Onderscheid kunnen maken in elektrisch en gas kokers. Wij koken elektrisch en dit beïnvloed nu je score op negatieve wijze.

    15 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit was inderdaad een vaak gehoorde reactie op de Energiescore, daarom hebben we de Energiescore verwijderd.

    Het vergelijken doen we nu meer op geld basis van elektra en gas gecombineerd (mocht je deze 2 meters hebben).

    Bedankt voor de input!

  12. [Verouderd idee] YouLess herkoppel proces verbeteren

    Als een gebruiker wil ik dat de YouLess herkoppel functionaliteit wordt verbeterd. Op dit moment wordt de oude YouLess (en alle bijbehorende data) verwijderd als de YouLess wordt herkoppeld. Als gebruiker wil ik de keuze, om mijn YouLess te herkoppelen of een nieuw meetpunt aan te maken.

    11 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Enkele weken geleden hebben we deze aanpassing voltooid.

    (Her)koppel je nu je YouLess? Dan krijg je meer opties hoe je deze koppeling wilt opzetten. Bijvoorbeeld herkoppelen aan een eerdere meter, een nieuwe meter toevoegen enz.

  13. Gebruik indien aanwezig P1 standen voor energierapportage

    De meest nauwkeurige energierapportage is de directe uitlezing. Als (zoals recent hier het geval is) het remote uitlezen door de netbeheerder in storing gaat de P1 wel door met meten.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Het nieuwe Dashboard (als alternatief op de Energierapportage) heeft nu een systeem waarvoor bij iedere periode wordt bekeken welke meter data kan aanleveren.

    Heb je een live uitlezer in die periode? Dan wordt de live uitlezer altijd als eerste gebruikt!

    Bedankt voor de praktische input!

  14. uitlezen van de PV youless meterstanden van de zonnepanelen opbrengst en tonen in meterstandentabel

    Via Enologic bestelde Youless plus productiemeter voor de zonnepanelen voor live productie
    dit werkt goed ,maar ik zie nog steeds geen meterstanden in de meterstandentabel terwijl wel de Youless wel in de tabel staat
    Is dit mogelijk ja of nee of moet daar toestemming voor worden gegeven

    3 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Ik weet niet zeker of ik het goed begrijp, maar de YouLess meterstanden zouden inderdaad zichtbaar moeten zijn in de Grafiek en onderaan is dan de data te exporteren, bijvoorbeeld naar een .csv bestand.
    Dit gebeurt allemaal automatisch, hier is verder geen toestemming voor nodig.
    Ik heb op 24 juni hier ook nog een e-mail over gestuurd. Hopelijk beantwoordt dit je vraag.

  15. Verbruik tonen over geselecteerd tijdvak

    LS,

    Allereerst de complimenten voor de leuke app!

    Als suggestie zou ik willen meegeven dat het energieverbruik over het geselecteerde tijdvak berekend en getoond wordt.
    Wanneer bijvoorbeeld in de nacht de elektrische auto in 4 uur wordt opgeladen, kan eenvoudig worden vastgesteld wat het verbruik en de kosten daarvan zijn door die tijdsperiode te selecteren.

    Met vriendelijke groet,
    Leo.

    28 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit idee is ondertussen ook al weer enkele maanden gerealiseerd.

    Je kan met je muis inzoomen op de grafiek en onderaan geven de blokjes dan precies aan wat het verbruik is geweest.

    Deze functie werkt nu voor alle meters en niet meer alleen voor de Enelogic P1 poort uitlezer.

  16. Weergeven van wattage i.p.v. geld in de grafieken

    In de grafiek wordt nu een bedrag weergegeven van het actuele verbruik. Wellicht een idee om hier het wattage weer te geven.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Dit idee is ondertussen gerealiseerd, je kan bovenin de grafiek schakelen tussen € of kWh/m3.
    Deze instelling wordt nu ook direct onthouden, dan begin je dus de volgende keer met je laatste geactiveerde instelling.
    Is de € knop ingedrukt, dan worden de grafieken weergegeven in euro’s.
    Is de € knop niet ingedrukt, dan worden de grafieken weergegeven in kWh of m3.

  17. 1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
  18. Dashboard live widget toevoegen

    Zou handig zijn om een analoog meetinstrument, ronde klok met wijzer, te zien die het huidig verbruik aangeeft, deze als extra icoon toe te voegen.
    Of een dashboard zelf samenstellen uit allerlei opties.

    4 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Naar aanleiding van deze vraag hebben we nu voor iedereen met een live uitlezer een widget gemaakt op de Home pagina!

    Op dit moment hebben we ervoor gekozen om geen zelf instelbaar dashboard aan te bieden in verband met complexiteit. Mogelijk dat dit in de toekomst (als we meer widget functies hebben) interessant kan worden.

  19. Dagelijks streefverbruik instellen

    • mogelijkheid streefverbruik in te stellen
    • beter inzicht in berekening positie groepsverbruik
    • export van alle beschikbare data
    • jaarprognose
    12 stemmen
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Bedankt voor het idee! Even onze reacties per punt:

    - Sinds het nieuwe Dashboard menu van begin oktober is het mogelijk om een streefverbruik in te stellen.
    - In het Gebouwprofiel menu kan je nu bovenaan op Gebouwgroep klikken en daardoor zien wat voor soort gebruikers er in je groep zitten.
    - Het exporteren van alle data is jammer genoeg nog niet mogelijk, maar hiervoor staat een ander idee in de ideeënbox.
    - In het nieuwe Dashboard laten we nu ook een Jaarprognose zien!

    Bedankt voor de ideeën!

  20. Duidelijker waar Schatting te veel of te weinig betaald op slaat bij de energierekening

    Bij de energierekening is het onderaan bij "Schatting te weinig/te veel betaald" onduidelijk of dit slaat op de maand- of jaarrekening.

    1 stem
    stem

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)
    Je hebt nog over! (?) (Denken…)
    How important is this to you?

    We zijn blij dat je hier bent

    Log in om feedback te geven

    Ingelogd als (Afmelden)

    Naast dat we de Energierekening volledig hebben verwijderd begin oktober kan je nu in de Voorschot widget wel zien hoe je scoort ten opzichte van je voorschot, doelstelling en onze prognose!

    Dit als alternatief voor de “te veel betaald” of “te weinig betaald” tekst in de Energierekening.

  • Ziet u uw idee niet?

Feedback en Kennisbank